ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق کامل درباره جنگ ایران و عراق در کردستانچ

اختصاصی از ژیکو دانلود تحقیق کامل درباره جنگ ایران و عراق در کردستانچ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 11

 

فهرست مطالب

مقدمه: 2

علل شروع جنگ 2

هداف پنهان ایران در حمله‌ نظامی به‌ کوردستان 2

علت این حملات چیست؟ 3

تحولات عراق: 4

و اماچرا پژاک؟ 5

پژاک چیست؟ 6

پناهجویان کرد عراقی 9

منبع: 11

جنگ ایران و عراق در کردستان

مقدمه:

جنگ عراق با ایران که در ایران با نام‌های دفاع مقدس، جنگ تحمیلی، و جنگ هشت‌ساله؛ و نزد اعراب با نام‌های‌ قادسیه صدام و جنگ اول خلیج (به عربی: قادسیّة صدّام، حرب الخلیج الأولى) شناخته می‌شود، جنگی است که از شهریور ۱۳۵۹ تا مرداد ۱۳۶۷ میان نیروهای مسلح دو کشور ایران و عراق جریان داشت. جنگ هشت‌ساله ایران و عراق یکی از فاجعه‌های تاریخ بشری در قرن بیستم است. جنگی که پس از جنگ ویتنام، طولانی‌ترین جنگ تاریخِ جهانِ قرن بیستم بوده‌است.

علل شروع جنگ

به نظر می‌رسد تحولات بعد از انقلاب ۵۷ در ایران منجر به تصمیم عراق در حمله به ایران شد. ضعیف شدن ارتش بعد از انقلاب در ایران، اشغال سفارت آمریکا و گروگان‌گیری اعضای آن که باعث منزوی شدن ایران در صحنه بین‌المللی شد و سیاست «صدور انقلاب» که از سوی آیت‌الله خمینی و رهبران ایران پیگیری می‌شد، و نیز تضعیف ارتش ایران پس از انقلاب و اندیشه جداسازی خوزستان و الحاق آن به خاک عراق، صدام حسین را به اندیشه سرکوب نظامی حکومت جدید ایران انداخت.

هداف پنهان ایران در حمله‌ نظامی به‌ کوردستان

روزشنبه‌ مورخ شانزدهم ژولای نیروهای زمینی و هوایی سپاه‌ پاسداران جمهوری اسلامی ایران حملات وسیعی را علیه‌ حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) آغاز نموده‌ که‌ بامقاومت شدید گریلاهای این حزب روبرو گشته‌ و متحمل تلفات سنگینی شده‌اند. بنا به‌ اخبار موثق تا به‌امروز بیش از بیست و یک نفر از نیروهای نظامی ایران که‌ درمیان آنان افسر بلند پایه‌ با درجه‌ سرهنگی نیز وجود دارد، کشته‌ و دهها نظامی دیگر زخمی گردیده‌اند. بنا به‌ اخباری هویت کشته‌ شدگان برای گریلاهای پژاک شناسایی و برخی خبرها حاکی ازکشته‌ شدن بیش از پنجاه‌ نظامی ایران دارد. دراین درگیریها دوگریلای پژاک به‌ شهادت رسیده‌اند. تااین لحظه‌ جنگ شدید میان نظامیان ایران و گریلاهای پژاک ادامه‌ دارد.

علت این حملات چیست؟

حملات ایران به‌ پژاک دراین مقطع نتیجه‌ بحران شدید داخلی و خارجی حکومت اسلامی ایران است که‌ کل ارکان نظام را دربحران فروبرده‌است. باید بخاطر آورد که‌ بهنگام بحران تقلب انتخاباتی سال 88 حکومت ایران برای عبور ازبحران به‌ چاههای نفت عراق درفکه‌ تجاوز نمود تا بتوان افکار عمومی را متوجه‌ مسئله‌ دیگری نماید. و موارد دیگری از این قبیل در فرهنگ سیاسی این نظام مشاهده‌ شده‌است و اساسا" هنوز هم سران نظام دردوران جنگ ایران وعراق هستند و فکر می کنند می توانند فضای آن دوران را برای ادامه‌ حکومت خود احیا نمایند.

درداخل کشور پس لرزه‌های ناشی از شکاف بعداز رسوایی انتخابات همچنان ادامه‌ دارد و ناتوانی هیئت حاکم دربرخورد با معترضین آنان را به‌ فکر توطئه‌ای دیگر نمود تا باایجاد بحران دربحران‌ بتوان رسوایی انتخاباتی دراذهان پاک نمایند. بدین منظور ماجرای جریان انحرافی را مطرح و باطرح مسائلی چون جریان انحرافی بسیار خطرناکتر از فتنه‌ 88 است درصدد کم رنگ نمودن موج اعتراضات موسوم به‌ جنبش سبز برآمدند و بدین منظور با پیش کشیدن قضیه‌ ظهور امام شیعیان ( مهدی ) و نسبت دادن خامنه‌ای به‌ سید خراسانی و احمدی نژاد به‌شعیب بن صالح که‌ بدلیل افتضاحاتی مشخص به‌‌ شکست انجامید و بدلایلی تاکنون رازهای این بدعت هنوز برملا نشده‌، اما نگاه‌ ابزاری آنان به‌ دین مبانی ایدئولوژیکی و فقهی آنان را بی اعتبار و جامعه‌ شیعی را درفکر و بی اعتقادی به‌ حاکمیت فرو برده‌است.

درعرصه‌ سیاست خارجی نیز، برای همگان پرواضح است که‌ دستگاه‌ دیپلماسی ایران با انزوای بین المللی مواجه‌ است. اتهامات تروریستی‌ ایران در کشورهای مختلف دردنیا روزبه‌روز آشکارتر می شود. توقیف سلاح و برخی عناصر سپاه‌ پاسداران در نیجریه‌، ارسال سلاح به‌ طالبان در افغانستان، فعالیتهای تروریستی ایران در جمهوری آذڕبایجان و بنا به‌ ادعای مایکل مولن فرمانده‌ نظامی امریکا قتل پانزده‌ نظامی امریکا‌ دریک ماه‌ گذشته‌ درعراق کشته‌ با سلاح ایران و اقدام گروههای وابسته‌ به‌ایران انجام گرفته‌است. آخرین مورد نیز در ماشین حامل سفیر ایران در منطقه‌ سبز بغداد مواد منفجره‌ کشف گردیده‌ که‌ نمونه‌ای آشکار از فعالیت تروریستی نظام زیرلوای فعالیتهای دیپلماتیک است.

معهذا رژیم ایران دراقدامی فریبنده‌ حدود یکماه‌ قبل درتهران کنگره‌ مبارزه‌ باترور را برگزار که‌ با بی میلی سران کشورهای همجوار مواجه‌ گردید. باتوجه‌ به‌ قباحت امر و تناقض رفتار حاکمیت با واقعیت همچون کنگره‌ای هیچکدام از روسای جمهور آذڕبایجان و ارمنستان حاضر به‌ حضور درآن نشدند و آقای دکتر محمود عثمان نماینده‌ کرد پارلمان عراق درخصوص این کنگره‌ اعلام نمود حکومتی که‌ برپایه‌ ترور بنا شده‌ چگونه‌ می شود به‌ کنگره‌ مبارزه‌ با ترور آن اعتماد نمود. ناگفته‌ نماند عوامل امنیتی رژیم درعراق برای ایجاد آشوب در عراق وقیحانه‌ترین روش را برگزیده‌ که‌ برای نمونه‌ درمیان مردم عراق تبلیغ نموده‌ که‌ امریکاییها نام سگهایشان را محمد و یاعلی نام نهاده‌اند تا مردم عراق را علیه‌ امریکاییان تحریک و دربعد عملی نیز استراتژی آنان براین است که‌‌ با انفجار هر بمب درعراق و کشتار مردم عادی به‌ خیال خود فکر امریکائیها علیه‌ ایران را برای یکماه‌ دور خواهد شد. نقش منفی ایران درعراق برای مردم این کشور کاملا" هویدا گشته‌است.

تحولات عراق:

یکی از نگرانیهای ایران در تجاوز نظامی به‌ کردستان عراق، تحولات جاری عراق و بی اعتباری سیاسی ایران در این کشور است. تلاش سنی ها ( گروه‌ العراقیه‌ ) برای ایجاد یک منطقه‌ فدرال در مرکز و مباحث پشت پرده عراقیها‌ با امریکا دراین زمینه‌، اظهارات مایکل مولن نسبت به‌ عواقب دخالت ایران در عراق، اعتراض چند ماه‌ قبل کردها در مقابل کنسولگری ایران در اربیل و شکستن شیشه‌های سفارت دراعتراض به‌ موج اعدامها، افتتاح کنسولگری امریکا در دوهفته‌ گذشته‌ در اربیل پایتخت اقلیم کوردستان و اعتراض حکومت کردستان و شخص آقای مسعود بارزانی به‌ ایران درارتباط با توپباران مناطق مرزی از مواردی است که‌ ایران را وحشت زده‌ نموده‌است. به‌ عبارتی می توان این جنگ را قبل از اینکه‌ جنگ میان ایران و پژاک دانست، جنگ میان ایران و حکومت اقلیم کوردستان دانست. مورد دیگر اینکه‌ ایران


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درباره جنگ ایران و عراق در کردستانچ
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد