ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اقدام پژوهی چگونه توانستم آشنایی با احکام اولیه را در مقطع ابتدایی بین دانش آموزان رواج دهم؟

اختصاصی از ژیکو اقدام پژوهی چگونه توانستم آشنایی با احکام اولیه را در مقطع ابتدایی بین دانش آموزان رواج دهم؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی چگونه توانستم آشنایی با احکام اولیه را در مقطع ابتدایی بین دانش آموزان رواج دهم؟


اقدام پژوهی چگونه توانستم آشنایی با احکام اولیه را در مقطع ابتدایی بین دانش آموزان رواج دهم؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با فرمت word و در 24 صفحه

کامل

پست سازمانی :  معاون پرورشی

دوره تحصیلی :‌   ابتدایی

 

آنچه جای تأمل است این‌که چرا بشر از تربیت مطلوب باز مانده است؟. آیا این محرومیت عمدی است یا به خاطر عدم کارآیی تربیت اسلامی و منصوبین آن است؟ در پاسخ به این سؤال، می‌شود تفکیک نمود که سخن از عدم کارآیی تربیت اسلامی، مدعایی بیش نیست. با نگاه واقع بینانه نسبت به آموزه‌های دینی، چند نکته بدست می‌آید: الف) ضرورت، اهمیت، جایگاه و کارکرد تربیت اسلامی، روشن می‌شود؛ ب) تربیت ارزشمند و مفید به آن نوع از تربیت گفته می‌شود که در تعدیل‌سازی ساحت‌های انسان، مؤثر واقع گردد؛ ج) به انسان قدرت بهروری مناسب و متعادل را می‌دهد تا از تمام نیروها و استعدادهایشان در جهت دست‌یابی به کمال و سعادت‌مندی خویش، استفاده نماید؛ د) تربیت جدای از تعلیم در فرآیند زندگی فردی و جمعی برای انسان، مطلوبیتی نخواهد داشت. ما اینک پاسخ بخش دوم سؤال یعنی راهکارهای آموزش احکام را مورد بررسی قرار داده و پس از آن ارزیابی خویش از برنامه‌های آموزش احکام به وسیله رسانه‌ها و کتاب‌های آموزشی احکام را ارایه خواهیم نمود. و در ضمن راه‌کارهایی برای اصلاح و بهبود آن بیان خواهد شد.

یکی از مسائلی که در تمام علوم دنیای امروز مطرح است، و برای انجام آن بهترین و بیش‌ترین امکانات به کار گرفته می‌شود، شیوه و روش آموزشی است و از همین رو است که استفاده از تکنولوژی آموزشی در آموزش و پرورش از اهمیت ویژه برخوردار است. احکام دینی به جهت اهمیت خاصی که دارد باید با بهترین و پیشرفته‌ترین روش بیان شود تا جاذبه لازم برای فراگیری آن ایجاد شود. روش معمول و رایج در بیان احکام که از گذشته مطرح بوده و هست، روش روخوانی از متن کتاب‌های احکام با همراه توضیح جزئیات و نکته‌های آن است. امّا این روش چون معمولاً با یکنواختی و قرائت صرف همراه می‌باشد و ویژگی‌ها و شرایط سنّی مخاطبان مورد توجه واقع نمی‌شود، از جاذبه کمتری برخوردار است


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی چگونه توانستم آشنایی با احکام اولیه را در مقطع ابتدایی بین دانش آموزان رواج دهم؟

تحقیق در مورد سنگهای آذرین رسوبی

اختصاصی از ژیکو تحقیق در مورد سنگهای آذرین رسوبی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 61

 

سنگهای آذرین

تعریف

منظور از بافت ، شکل و اندازه بلور و رابطه فیزیکی آنها با یکدیگر است که توسط میکروسکوپ مورد مطالعه قرار می‌گیرد. بنابراین بافت سنگ آذرین می‌تواند مراحل مختلف انجماد نحوه تبلور سنگ آذرین را مشخص نماید. از این رو بافت سنگهای آذرین بصورت زیر تقسیم‌بندی می‌شوند.

بافت درشت بلور

بافت درشت بلور به سنگهای آذرینی اختصاص دارد که آرام در اعماق سرد شده و همه بلورها فرصت کافی برای رشد یافته‌اند. در بافت درشت بلور اندازه بلورها بین چند دهم میلیمتر تا چند سانتیمتر متغیر است. در این بافت به هیچ وجه بخش شیشه‌ای و غیر متبلور وجود ندارد. اغلب کانی در این بافت ، اتومورف بوده و شکل بلور شناسی خود را در سنگ حفظ می‌کنند و بعضی دیگر که حد فاصل کانی‌های اتومورف را پر کرده‌اند، گزنومورف می‌باشند.بافت دانه‌ای :در این بافت بلورهای گزنومورف کوارتز بصورت منفرد و یا مجتمع فصای بین بلورهای اتومورف را پر کرده‌است. در بافت دانه‌ای فلدسپاتهای پلاژیوکلاز تقریبا اتومورف می‌باشند و در بین آنها فلدسپاتهای آلکالن بصورت گزنومورف و گاهی تقریبا اتومورف دیده می‌شوند.

بافت پورفیروئید :گاهی در بعضی از سنگها بعضی از بلورها به قدری رشد می‌کنند که اندازه آنها به چند سانتیمتر می‌رسد. لذا به آن ساخت پورفیر مانند یا پورفیروئیدی می‌گویند. بلورهای بسیار درشت را پورفیروبلاست می‌گویند.

بافت پگماتیتی :در این بافت بلورها بسیار درشت می‌شوند. بطوری که اندازه آنها بین چند سانتیمتر تا چند دسیمتر متغیر است.

بافت پگماتیک گرافیک :موقعی است که یک بلور کوارتز و یک بلور فلدسپات آلکالن طوری در هم داخل شده‌ باشند که یکی از آنها (معمولا فلدسپات آلکالن) متن را تشکیل داده و بلور دیگر ادخال‌ها را بسازد.

بافت کروی : در این بافت زمینه سنگ دارای بافت دانه‌ای است و در این زمینه اجتماعاتی از بلورها بصورت کره با ساخت شعاعی قرار گرفته‌اند. هر کره از طبقات متحدالمرکز و متناوب کانیهای تیره و روشن تشکیل شده به نحوی که کانیهای روشن در امتداد شعاعها کره و کانیهای تیره موازه با سطح کره رشد کرده‌اند.

بافت آپلیتی :در این بافت بلورها ریز و یکنواخت هستند که با چشم غیر مسلح به آسانی قابل رویت نمی‌باشند. این بافت مخصوص دسته‌ها و فیلونهای توده‌های آذرین اسیدی غنی از پلاژیو کولز است.

بافت ریز بلور

بافت ریز بلور مخصوص سنگهای آتشفشانی ، دایکها ، سیل‌ها و سطح خارجی توده‌های نفوذی است.بافت دانه‌ای ریز بلور :در این بافت اندازه دانه‌ها از بافت آپلیتی تا بافت کریپتو کریستال (نامرئی بلور) تغییر می‌کند. بافت دانه‌ای ریزبلور بافت فلسی تیک نیز نامیده می‌شود. در بافت فلسی تیک پرفیریک بلورهای درشت در متن دانه‌ای ریزبلور مشاهده می‌گردند.

بافت میکرولیتیک :بافت میکرولیتیک مخصوص گدازه‌هاست. در این بافت قسمت اعظم فلدسپات بصورت بلورهای اتومورف و باریک متبلور می‌گردد که میکرولیت خوانده می‌شود. فضای بین میکرولیتها را بخشی متبلور و نامرئی و یا غیر متبلور شیشه‌ای پر می‌کند که اصطلاحا مزوستاز گفته می‌شود.

بافت میکرولیتیک پورفیریک :اگر در بافت میکرولیتیک بلورهای درشت کانیها نیز دیده ‌شود به آن بافت میکرولیتیک پورفیریک می‌گویند.

بافت دلریتی :بافت دلریتی در سنگهای بازیک که بصورت فیلون ، دایک یا سیل تشکیل شده‌ باشند دیده می‌شود. در بافت دلریتی بلورهای اتومورف


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد سنگهای آذرین رسوبی

دانلود تحقیق کامل درباره سیستم عامل 78 ص

اختصاصی از ژیکو دانلود تحقیق کامل درباره سیستم عامل 78 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 79

 

مقدمه:

سیستم عامل یکی از نرم‌افزارهای سیستم است که به عنوان واسطی بین سخت‌افزار و برنامه‌های کاربردی و کاربران عمل می‌نماید.

ویژگی‌ها و وظایف سیستم عامل عبارتند از:

الف. کنترل و ایجاد هماهنگی بین برنامه‌های کاربردی مختلف در استفاده از سخت‌افزار.

ب. کنترل عملکرد دستگاه‌های مختلف ورودی و خروجی.

ج. تخصیص منابع به برنامه‌های مختلف.

سیستم عامل برنامه‌ای است که هسته‌ی آن همواره بر روی کامپیوتر، در حالت اجرا قرار دارد. دو هدف اصلی سیستم عامل، ایجاد سادگی برای کاربرد و استفاده‌ی کارا و موثر از کامپیوتر است.

فصل اول

مفاهیم اولیه

1 .1- سیستم عامل چیست؟

2 .1- ظهور تدریجی و سیر تکاملی سیستم‌های عامل

3 .1- تکامل سیستم‌ عامل‌های جدید

1 .1- سیستم عامل چیست؟

سیستم عامل بخش مهمی از هر سیستم کامپیوتر است. هر سیستم کامپیوتری را می‌توان به چهار قسمت تقسیم کرد:

سخت‌افزار، سیستم عامل، برنامه‌های کاربردی و کاربران

سخت‌افزار شامل CPU (یا بطور خلاصه پردازنده)، حافظه و دستگاه‌های ورودی و خروجی است و منابع اصلی کامپیوتر را فراهم می‌کند. برنامه‌های کاربردی مثل کامپایلرها، سیستم‌های بانک اطلاعاتی، بازی‌ها و برنامه‌های تجاری، چگونگی بهره‌برداری از این منابع جهت حل مسائل محاسباتی کاربران را مشخص می‌کند. کاربران مختلفی وجود دارند که می‌خواهند مسائل متفاوتی را حل کنند.

بنابراین ممکن است برنامه‌های کاربردی گوناگونی وجود داشته باشند. سیستم عامل، بکارگیری سخت‌افزار را بین برنامه‌های مختلف کاربران، کنترل و تنظیم می‌کند.

سیستم عامل مانند یک دولت است. اجزای سیستم کامپیوتری عبارتند از: سخت‌افزار، نرم‌افزار و داده‌ها. سیستم عامل ابزارهایی را براستفاده‌ی بهینه از منابع فراهم می‌کند. سیستم عامل مانند دولت، خودش کار خاصی انجام نمی‌دهد، بلکه فقط محیطی را فراهم می‌آورد که برنامه‌های دیگر به خوبی اجرا شوند.

1 .1 .1- دیدگاه برتر

دیدگاه برتر نسبت به کامپیوتر، بر حسب واسطی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، فرق می‌‌کند، اغلب کاربران کامپیوتر از PC استفاده می‌کنند که شامل مانیتور، صفحه کلید، ماوس و واحد سیستم است. چنین سیستمی برای یک کاربر تهیه شده است تا از منابع آن برای انجام کارهای بیشتر استفاده کند. در این مورد، سیستم عامل برای سهولت استفاده طراحی شد، ولی نگاهی به کارایی داشت، اما به بهره‌وری منابع پرداخته نشد. کارایی برای کاربر مهم است، ولی بخش زیادی از سیستم بیکار می‌ماند و منتظر سرعت I/O کاربر است.

بعضی از کاربران از پایانه‌هایی استفاده می‌کنند که به کامپیوتر بزرگ یا مینی کامپیوتر وصل هستند. کاربران دیگر نیز از طریق پایانه‌های دیگر به این کامپیوتر دسترسی دارند. این کاربران از منابع به طور مشترک استفاده می‌کنند و اطلاعات را مبادله می‌نمایند. سیستم عامل طراحی شد تا بهره‌وری منابع را افزایش دهد. بدین ترتیب، کل زمان پردازنده‌، حافظه و I/O به طور کارآمد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربران دیگر از ایستگاه‌های کاری استفاده می‌کنند که به شبکه‌های سایر ایستگاه‌های کاری و کارگزاران وصل هستند. این کاربران می‌توانند منابعی را در اختیار بگیرند، ولی از منابعی مثل فایل‌ها و چاپگرها به طور اشتراکی استفاده می‌کنند. لذا سیستم عامل آنها طراحی شد تا بین بهره‌وری از منابع و استفاده شخصی توازن برقرار کند.

اخیراً کامپیوترهای دستی گوناگونی، بعضی وصل به شبکه‌ها متصل هستند (از طریق سیم یا به صورت بی‌سیم). بر حسب قدرت و محدودیت‌هایی که دارند، عملیات راه دور را انجام می‌دهند. این سیستم‌های عامل طراحی شدند تا استفاده شخصی را فراهم کنند، اما کارایی در اثنای کارکردن باتری نیز مهم است.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درباره سیستم عامل 78 ص

دانلود بهترین راه شناخت خدا

اختصاصی از ژیکو دانلود بهترین راه شناخت خدا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 

 قسمتی از محتوای متن

 

تعداد صفحات : 39 صفحه

الله خداپرست بودن در عصر ما مسئولیتهای سنگینی را برای خداپرستان متعهد و مسئول ایجاد می نماید مسئولیتی که از هر زمان، بیشتر و حساستر است و انجام آن از هر وقت مشکل تر.
در عصر ما با وجود تمام مشکلاتی که در راه بینش و تشخیص درست، وجود دارد، نیاز به مذهب و تکیه گاه معنوی از هر زمان بیشتر احساس می شود، و جبر و تاریخ جامعه را بیش ازهر زمان، نیازمند به مذهبی اصیل، و رهائی بخش و سعادت آفرین نشان میدهد.
مذهبی که از درون، انسانها را بسازد، و جامعه بشری را براساس انسانهای ساخته ای که ضامن اجراء قوانین و حقوق در خود آنها موجود است، بنا کند.
در عصر ما اگر اسلام آنطور که هست به جهان معرفی شود بیش از هر زمان طرفدار و خواهان دارد.
با اینکه کتابهای فراوانی درباره شناخت آفریدگار جهان نوشته شده، و شاید دهها تن مرکب! برای این منظور بکار رفته، ولی نمی دانم چگونه اظهار تأسف کنم دلائلی که پرودگار خودش برای اثبات ذات خود آورده، هنوز کاملاً مورد بحث و تألیف قرار نگرفته است! در صورتی که بعقیده نگارنده بهترین راه برای شناخت خداوندف و استحکام یقین بآنحضرت، همان راهی است ک قرآن انتخاب نموده است.
این راهی که قرآن برای اثبات آفریدگار جهان پیموده نه تنها خدا را به بشر معرفی می کند و به یقین راسخی توأم با اعجاب و تحسین و محبت، بآن خالق حکیم در انسان ایجاد می نماید، بلکه پیمودن این را ه بهترین وسیله برای تشکیل یک ملت مترقی، و تکامل یافته و متکی به خود است.
آیاتی که برای شناخت آفریدگار در قرآن آمده به سه دسته تقسیم می شوند: 1- آیاتی که خداشناسی را جزء سرشت و فطرت انسان معرفی می کند.
2- آیاتی که از راه قانون علیت و محال بودن و جود معلول بودن علت بوجود حق متعال استدلال می نماید.
3- آیاتی که به حکم قانون نظم، و نظام شگفت جهان هستی به مدیر و ناظم جهان استدلال می کند.
سرشت خداشناسی نکته ای که پیش از شروع به اصل بحث باید به آن توجه داشت این است که: مطالب این بخش مربوط به« اثبات و جدان خداشناسی در نهاد انسان» است، و به همین جهت مسائل این بخش با مسائل بخش دوم و سوم که مستقیماً مربوط به اثبات آفریدگار جهان است تفاوت اساسی دارد باین معنی که شناخت آفریدگار و اعتقاد به خدا، از دو راه امکان پذیر است: 1- از راه وجدان 2- از راه عقل هنگامی که ما از راه اول در جستجوی خدا هستیم، می خواهیم ثابت کنیم که انسان دارای حس خداشناسی است، و شناسایی خداوند، بصورت غریزه در نهاد انسان وجود دارد، بنابراین، در مسائل این بخش عقل تنها می تواند ما را در تشخیص این احساس یاری کند، و بیش از این کاری از عقل ساخته نیست.
آیا این بحث بیهوده نیست؟
ممکن است شما بگوئید، بحث کردن در و جود امر وجدانی بی نتیجه است، چون اساساً چنین وجدانی، یا درانسان وجود دراد و یا وجود ندارد اگر وجود دارد دیگر نیاز به استدلال نیست و اگر وجود ندارد یا استدلال و برهان« وجدان» در انسان ایجاد نمی شود، بلکه میتوان گفت نیاز امر وجدانی با ثبت نشان عدم آن است.

پاسخ: در پاسخ این اشکال باید گفت که غرائز انسان بر دو قسم است: 1- غرائز مادی که برای تأمین نیازهای بدن و بقاء نسل در طبیعت انسان نهاده شده، ماند میل به غذا و سایر غرائزی که انسان را سایر حیوانات در آن شرکت دارند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود بهترین راه شناخت خدا

دانلود تعریف یادگیری

اختصاصی از ژیکو دانلود تعریف یادگیری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فرمت فایل:  Image result for word doc 

 

 

 

 

 قسمتی از محتوای متن Word 

 

تعداد صفحات : 44 صفحه

تعریف یادگیری یادگیری عبارت است از فرایند تغییرات نسبتاً پایدار بالقوه فرد بر اثر تجربه.
در تعریف فوق مفاهیمی وجود دارد که برای درک بهتر آنها را تحلیل می‌کنیم.
1.
مفهوم فرایند: یادگیری فرایند است چون بر اثر تعامل دائم فرد با محیط، همیشه و در همه جا به طور پیوسته و مستمر صورت می‌گیرد.
2.
مفهوم تغییر: یادگیری نوعی تغییر است که در فرایند تجربه اتفاق می‌افتد.
بنابراین تغییرات ناشی از رشد و بلوغ یا استفاده از دارو یادگیری محسوب نمی‌شود.
3.
مفهوم نسبتاً پایدار: تغییرات حاصل از یادگیری نسبتاً پایدار می‌باشند و رفتار موردی، لحظه‌ای و تصادفی یادگیری محسوب نمی‌شوند.
4.
مفهوم رفتار بالقوه: کاربرد رفتار بالقوه دلیل تفاوت بین مفهوم یادگیری و عملکرد است.
به عبارتی یادگیری تغییراتی است که در ساخت ذهنی ایجاد می‌شود.

(توضیحات کامل در داخل فایل)

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن در این صفحه درج شده به صورت نمونه

ولی در فایل دانلودی بعد پرداخت، آنی فایل را دانلود نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تعریف یادگیری