فرمت فایل :powerpoint تعداد صفحات 86 صفحه
بخشی از اسلایدها:
هفت برنامه تحول اداری
1- منطقی نمودن اندازه دولت
2- اصلاح ساختارهای تشکیلاتی
3- اصلاح نظامهای مدیریتی
4- اصلاح نظامهای استخدامی
5- آموزش وبهسازی نیروی انسانی
6- اصلاح فرآیندها وروشهای انجام کار
7- ارتقاء وحفظ کرامت مردم درنظام اداری
برآوردهای اخیر نشان داده است که 50 تا 90 درصد از ارزشهای خلق شده در سازمانها، ناشی از سرمایه گذاریهای سنتی فیزیکی نبوده و حاصل مدیریت سرمایه انسانی است. (Morfitt, 2000) این وضعیت به بهترین شکلی در شرکتهایی نظیر میکروسافت جلوهگر شده است. در چنین شرکتهایی، منابع کلیدی پولهای زیاد و تجهیزات نیست؛ دانش جمعی و تخصصهای کارکنان میکروسافت، سرمایه اصلی این شرکت است.
سرمایه انسانی و مدیریت آن برای بقا و اثربخشی سازمانها ضرورتی حیاتی شده است.
هزینه های مربوط به نیروی انسانی قسمت عمده هزینه های اغلب سازمانها را تشکیل می دهد.
بر خلاف سایر منابع اگر درست هدایت شود ، با گذشت زمان نه تنها از ارزش آن کاسته نمی شود ، بلکه افزوده می شود.
روزآمد شدن آن آسان است.
قدرت تولید سایر منابع را دارد.
سایر منابع را مدیریت می کند و بر بازده آنها تأثیر شگرفی دارد.از جنس خود مدیر است.
سایر منابع بدون انسان کار نمی کند ، ولی انسان بدون تمام یا قسمتی از سایر منابع کار می کند.
انسان تنها عامل تولید است که عملکرد وی هیچگونه محدودیتی ندارد( هم در جهت منفی و هم در جهت مثبت).
تعریف مدیریت:
در باره تعریف مدیریت اتفاق نظر خاصی در دست نیست.
- مدیریت عبارتست از: هنر انجام کار به وسیله دیگران (فالت،1924).
- فرایند تبدیل اطلاعات به عمل؛ این فرایند تغییر و تبدیل را تصمیم گیری می نامیم(فوستر،1967).
- فرایند هماهنگسازی فعالیت فردی وگروهی در جهت هدفهای گروهی (دانلی و همکاران،1971).
- فرایند برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و نظارت بر کار اعضای سازمان و استفاده از همه منابع موجود سازمانی برای تحقق هدفهای مورد نظر سازمان (استونر و همکاران،1995).
پاورپوینت درباره اصلاح نظامهای مدیریتی