چکیده : اهداف:هدف اصلی: بررسی ارتباط بین وجدانکاری با بهرهوری کارکنان آموزش و پرورش منطقه 4 شهر تهران.اهداف فرعی: بررسی ارتباط بین مولفه های کفایت ، نظم و ترتیب ، وظیفه شناسی ، تلاش برای موفقیت ، خویشتن داری و احتیاط در تصمیم گیری کارکنان با بهره وری درجامعه آماری موردمطالعه. بررسی تفاوت بین وجدان کاری کارکنان بر حسب جنسیت.بررسی تفاوت بین بهره وری کارکنان بر حسب جنسیت.بررسی تفاوت بین وجدان کاری کارکنان افراد شاغل در معاونتهای سازمان(اجرایی، آموزشی،مالی و اداری و پرورشی).بررسی تفاوت بین وجدان کاری کارکنان افراد شاغل در معاونتهای سازمان(اجرایی، آموزشی،مالی و اداری و پرورشی).روش نمونه گیری: در این تحقیق برای نمونه گیری از روش تصادفی طبقه ای استفاده شده است که از میان 54 نفر افراد شاغل براساس جدول مورگان 48 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند که شامل 25 نفر زن و 23 نفر مرد می شدند.روش تحقیق :این تحقیق به لحاظ مصرف کاربردی است و ازنوع توصیفی میباشد. برای ازمون فرضیه ها از روش همبستگی پیرسون سود جسته است .آزمونt مستقل،برای مقایسه شرایط متغیرها بین زنان و مردان وهمچنین آزمون کروسکال والیس ، برای مقایسه شرایط متغیرها در معاونتهای سازمان ، جهت تحلیل آماری استفاده گردیده است.ابزار اندازه گیری: شامل دو پرسشنامه که پرسشنامه وجدان کاری برگرفته از پرسشنامه 5 عاملی نئو ، مشتمل بر 47 سوال است و توسط کارکنان تکمیل شده است. پرسشنامه بهره وری ،پرسشنامه ای محقق ساخته مشتمل بر 36 سوال میباشد وتوسط مدیران(نظر مدیر در مورد کارمند) تکمیل شده است. پاسخ های هر دوپرسشنامه براساس مقیاس لیکرت از 1 تا 5 رتبه بندی شده است. نتایج کلی این که: بین وجدان کاری کارکنان و بهره وری آنها رابطه معنی داری وجود دارد. عوامل کفایت، نظم وترتیب، وظیفهشناسی، تلاش برای موفقیت، خویشتنداری و احتیاط در تصمیمگیری کارکنان بر بهره وری کارکنان تاثیر دارد ولی بین عوامل تاثیر گذار وجدان کاری زنان و مردان با توجه به نتایج آزمون t ، تنها سطح معناداری مشاهده شده در، خویشتن داری (05/0>P ) معنادار است . لذا تفاوت معناداری در سایر خرده مقیاسهای وجدان کاری و همچنین نمره کلی وجدان کاری و بهره وری در بین زنان و مردان نمونه آماری وجودندارد. همچنین با توجه به نتیجه آزمون کروسکال والیس و براساس آماری آزمون خی دو ، تفاوت معناداری در خرده مقیاسهای وجدان کاری افراد شاغل در معاونتهای سازمان(اجرایی، آموزشی،مالی و اداری و پرورشی)وجودندارد.
پایان نامه : بررسی ارتباط بین وجدانکاری با بهره وری کارکنان آموزش و پرورش منطقه 4 شهر تهران