ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق معاد

اختصاصی از ژیکو دانلود تحقیق معاد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق معاد


دانلود تحقیق معاد

مشخصات فایل
عنوان: معاد
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 205

شما در این تحقیق با مطالب مفید و ارزشمندی در مورد معاد آشنا خواهید شد.

 

بخشی از تحقیق معاد را در ادامه مشاهده خواهید نمود:

 

سخنان دلنشین از سفر آخرت

از مرگ سخن بسیار رفته است اما سختی دلنشین تر از گفته های مرد الهی شهید راه محراب آیت الله شهید عبدلحسین دستغیب قدس سره در 25 سال قبل سراغ ندارم با آن احاطه ای که به آیات و اخبار و کتابهای مذهبی داشت، یکماه مبارک رمضان درباره سفر آخرت سخن گفت، مرگ را دروازه حیات و ابتدای ملاقات رحمت حق شناسانید؛ از برزخ و نعمتهایش مردمان را بر سر شوق آورد و از عذابهایش ترسانید؛ با بیان آیات و اخبار شنودندگان را از گناه بازداشت و بخیرات مایل گردانید...

روح نسبت به بدن داخل و خارج ندارد

 لکن باید دانست که علاقه روح به بدن نه از جهت حلول است یعنی روح داخل بدن باشد نه این طور نیست چون روح مجرد است و جسم نیست داخل و خارج ندارد فقط علاقه دارد توجه تامی به بدن دارد مرگ یعنی قطع علاقه از بدن...

تأثیر روح در بدن جسمانی

هر چند در برزخ روح در نعمت یا در عذاب است لکن ممکن است به واسطه قوت روح بدن خاکی هم تحت تأثیر واقع شود به طوری که گاه می شود از اثر شدت حیات روح همین بدن در قبر هم نمی پوسد هزار سال می گذرد و بدن تر و تازه است شواهد این موضوع بسیار است مانند جسد این بابویه علیه الرحمه که در یکصد و  پنجاه سال قبل تقریباً در زمان فتحعلی شاه وقتیکه مشغول تعمیرات بودند و بسرداب وارد می شوند می بینند جنازه آن بزرگوار تر و تازه است و کفن هم اصلاً نپوسیده و از این عجیب تر که می گذشته هنوز رنگ حنا برطرف نشده بود...

در هر حال روح معذب یا بهره مند می شود

وجه دوم آنکه روح انسانی پس از مرگ مصور می شود به صورتی مثل بدن دنیویه اش نه اینکه به بدن خارجی تعلق بگیرد بلکه شکل روح به صورت بدن جسمانی است؛ حال می خواهید به آن، بدن مثالی بگوئید یا قالب برزخی یا روح لکن چون لطیف است چشم عنصری مادی نمی تواند آنرا مشاهده کند، اجمالاً روح بود که در دنیا معصیت کرده و همان روح هم بعداً معذب می شود حالا یا به بدن مثالی تعلق می گیرد یا خودش مستقلا و در قیامت با همین بدن جسمانی چنانکه ذکر می شود...

 بهشت برزخی برای نفس مطمئنه

از جمله آیات قرآن راجع به بهشت برزخی آخر سوره فجر است که می فرماید: یا ایتها النفس مطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی».

  که به صاحب نفس مطمئنه هنگام مرگ خطاب می شود که (داخل بهشت شو) که به جنت برزخیه تفسیر و  همچنین در زمره بندگان من داخل شو. یعنی (فی محمد و آل) آیات دیگری هم هست که در آن صریحاً یا کنایتاً راجع به بهشت و جهنم برزخی است. لکن همین مقدار بس است

عجایب پیش از برپایی قیامت

 از معصوم سؤال کردند که فاصله این دو نفخه یعنی مدتی که هیچ جنبنده ای در عالم وجود نیست چقدر است در روایتی می فرماید چهل سال و در روایت دیگر چهار صد سال طول می کشد و بنا به روایات فضایای عجیبه ای که گذشت از به هم خوردن افلاک و زل زله و ریزه ریزه شدن کوهها و آتش گرفتن دریاها در این مدت اتفاق می  افتد...

نام چشمه های بهشتی در قرآن

 و نیز در بهشت چشمه های متعددی است که هر یک را خاصیت و حلاوت بخصوصی است و به اسم مناسب آن نامیده می شود. مانند چشمه های کافوریه، زنجبیله، سلسبیل تسیم و از همه مهمتر نهر کوثر است که از زیر عرش الهی جاری می شود، از شیر سفید تر؛ از عسل شیرین تر، از کره نرم تر، سنگ ریزه اش زبر جد و یاقوت و مرجان است و گیاهش زعفران و خاکش خوشبوتر از مشک می باشد و مستفاد از اخبار آن است که از زیر عرش جاری و در بهشت به صورت نهری است که در عرصه محشر در حوض عظیمی قرار می گیرد که قبلاً گفته‌ شد...

شکنجه تشنگی و گرسنگی در دوزخ

 در خبر است که عذاب گرسنگی را به دوزخیان مسلط می کنند تا به ناچار شکمهای خود را از زقوم پر سازند پس از آن تشنگی راچنان بر آنها چیره می کنند و حمیم را برایشان عرضه می سازند که بسیار از آن می آشامند «فسقوا ماء حمیاً فقطع امعائهم» به قسمی گرم است که اندرون آنها را ریزه ریزه می کند و مرویستکه اگر قطره ای از لان بر کوههای دنیا بریزند آنها را متلاشی می سازد...

آیا عذاب شدید با عدل می سازد؟

شبهه دیگری که ممکن است در بعضی از اذهان بیاید این است که عذابها به این شدت آیا از عدل الهی است؟این شبهه در اثر قیاس کردن عذابهای الهیه در آخرت است با شکنجه های سلاطین و حکام در دار دنیا؛ درحالی که بهیچ وجه این طور نیست زیرا انتقام سلاطین و حکام از مجرمین خود از روی تشفی غیظ یعنی دل خنکی است بر کسیکه مخالفتشان را کرده غضبناک می شوند و خونشان بجوش می آید برای خنک شدن دلشان امر می کنند که او را بزندان برند شکنجه دهند بکشند وغیره ولی عذاب های اخروی از باب ترتب مسببات بر اسباب است...

 

فهرست مطالب تحقیق معاد

  • مقدمه
  • سخنان  دلنشین از سفر آخرت
  • گوهری که ناشناخته بود
  • گزارشی عجیب از یک واقعیت
  • تشییع دوم از یک جنازه
  • داستانی گویا از یک کتاب
  • مطالب بسیار در حجم اندک
  • فصل اول: مرگ
  • خصوصیات معاد ربطی به عقل ندارد
  • آیاد مرده حرف می زند؟
  • نطق اختصاص به زبان ندارد
  • نپذیرفتن کم ظرفیتی است
  • منزل اول- مرگ
  • کیفیت قبض روح
  • خدا میمیراند یا عزراائیل یا ملائکه
  • حضور ملائکه و شیاطین هنگام مرگ
  • آسانی و سختی جانشین
  • سختی جان دادن کفاره گناهان مومن
  • قبض ارواح کفار با شکنجه
  • دوست داشتن مرگ
  • دوستی دنیا صفت کفار و سر هر گنا
  • بی صبری نتیجه غفلت از ‎آخرت
  • حضور اهل بیت (ع) هنگام نزع
  • گزارشهای پس ازمرگ
  • سوال و جواب قبر
  • دیدار ملائک عذاب و ابتدای ناراحتی
  • خداوند می ترساند
  • سعد نیز فشار قبر داشت
  • چیزهایی که موجب فشار قبر است
  • فصل دوم: برزخ
  • برزخ عالمی میان دنیا و آخرت
  • شدت تاثیر و تاثر
  • ترک کمفروشی و انجام نماز اول وقت
  • حیوانات ناله اموات رامی شنوند
  • آیا می شود منکر مطالب گذشته شد؟
  • دلیل عقلی بر نبودن معاد نیست
  • آتش گرم کردن در برابر دنیا
  • مرگ هنگام نزول رحمت
  • برزخ در غیب عالم دنیا استک
  • انعکاس شعاع آفتاب در آئینه
  • هر روح دارای دو بدن است
  • ثواب و عقاب برزخ در قرآن
  • حبیب نجار در بهشت برزخی
  • بهشت برزخی برای نفس مطمئنه
  • زیارت ارواح از بستگان
  • حوض کوثر در برزخ
  • برهوت مظهر جهنم برزخ
  • غذاب برزخی ابن ملجم قاتل علی (ع)

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق معاد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد