عوامل درونی :فعالیت ها و اجزا داخلی خود بنگاه اقتصادی
در یک محیط رقابتی و متغیر پر ریسک نمی توان با راهکارها ساختارها رفتارها و ابزار متعلق به دیروز نسبت به موفقیت در آینده و پیروز شدن بر رقیب و کسب رضایت مشتری امیدوار بود.
در مدیریت بر مبنای فعالیت بنگاه اقتصادی با معطوف شدن به اجزای داخلی اش و و با شناسایی فعالیت های با ارزش افزوده و بدون ارزش افزوده سعی در کاهش هزینه تولید حذف ضایعات با پشتیبانی اطلاعات تفضیلی تهیه شده می پردازد.
اهداف مدیریت بر مبنای فعالیت
مرحله دوم :شناسایی محرک های هزینه :
این مرحله شامل عوامل اجرای فعالیت های فاقد ارزش افزوده یا اجرای ضعیف این فعالیتهاست.این عوامل محرک هزینه هستند.شناسایی محرک های هزینه بسیار مشکل است اما برای اصلاح و بهبود عملکرد و فعالیت های افتصادی حیاتی است.
به عبارت دیگر برای مدیریت درست هزینه های یک فعالیت می بایست عامل ایجاد .کننده آن فعالیت شناسایی شود و تکنیک تحلیل محرک هزینه نیز این کار انجام می دهد
تیمی شامل 5-7 نفره با نقش های مختلف سازمانی بین3تا6 ماه این سیستم را اجرا می کند.
1)موجب موفقیت در مراحل بعدی می گردد
مشارکت کارکنان در طراحی دیدگاهها 3)
4)سودمندی اجرای آزمایشی در بهای تمام شده محصولات
دانلود پاورپوینت مدیریت برمبنای فعالیت (ABM)- 30 اسلاید