اصولا هنر گرافیک را دو بال به پرواز در می آورد.
یکی وجه هنری و یکی وجه رسانه ای ست.
پیام تبلیغاتی که محصول مکالمات و اندیشه ها و ملاحظات متعددی ست بر دو بال (رسانه ای ) و (هنری) گرافیک سوار شده و به سوی هدف ارسال می شود.
Ò
Òاما گرافیک به طور کلی سه گونه مختلف دارد.
Ò
Ò Graphic Art 1)گرافیک هنری
Ò
ÒGraphic Design2)طراحی گرافیک یا گرافیک تبلیغاتی
Ò
Ò News Graphic3)گرافیک خبری
Òدر گرافیک تبلیغاتی با اینکه زیبایی نیز از ارکان اصلی میباشد لذا همه عناصر به گونه ای سازماندهی میشود که بتوان نگاه مخاطب را تصرف کرد.در اینجا از همه ترفند ها و جذابیت رنگی و تصویر و....طوری استفاده میشود که تو گمان کنی دلباخته ای ...در حالی که نگاهت را
افسون کرده اند.
گرافیک تبلیغاتی ممکن است یک همبرگر یا یک نوشیدنی را به طرز غلو امیزی تحت الشعاع قرار دهد که بیننده نتواند از ان چشم بردارد.
Òگرافیک محیطی چه عرصههایی را در بر میگیرد :
Òگرافیک محیطی اعم از محیطهای باز و بسته، عرصههای
Ò گوناگون را در بر میگیرد، که در هر دوی اینها،
Òنقشعمده آن ( اطلاعرسانی ) میباشد.
Ò
Ò محیطهای بسته شامل فضاهای داخلی کلیه
Ò ساختمانها اداری و تجاری، مترو و همچنین
Òنمایشگاهها و فروشگاهها میباشد که در آنها با
Òاستفاده از اشکال و حروف و انواع تابلو، اطلاعات لازم
Òبهمراجعهکنندگان داده میشود.
Ò
دانلود پاورپوینت نقش گرافیک در بازاریابی و تبلیغات- 65 اسلاید