لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 83
آموزشکده فنی و حرفهای دختران زاهدان
پروژه کارآفرینی
تأسیس مهدکودک و مرکز پیش دبستانی
استاد مربوطه:
سرکار خانم زنگوئی
تهیه و تنظیم:
زهرا هر اتی درویشی
فائزه یوسفی قاسمی
بهار 88
آموزش مستقیم. یعنی آموزش با هدف خاص و محدود که در آن کودک باید مفهومی معین را یاد بگیرد و آن را با مفاهیم قبلی ذهن خود مربوط کند و از آن در مسائلی که برایش پیش می آید بهره میگیرد . مثلا آموزگار حرف ن را به کودک می آموزد .او باید آن را یاد بگیرد.و کلمه هایی را که در آنها حرف ن بکار رفته است بخواند وبنویسد ودر همه جا آنرا باز شناسد.یااز راه مشاهده های گوناگون دریابد که گیاه از دانه می روید بتواند دانه راباز بشناسد آن رابکار گیرد واهمیت دانه را از نظرزندگی گیاهی دریابد در آمزش مستقیم از کودک می خواهند که راههای مختلف دانسته های خود را بازگو کند درواقع بدین گونه از او به طور مستقیم امتحان می کنندوبا نمره دادن میزان دانسته هایاورا می سنجد درآموزش مستقیم کودک مقید ومحدود است باید بنشیند مشاهده کند ودرچهارچوب معینی فعالیت داشته باشد .
در آموزش غیر مستقیم هدف وسعت پیدا میکندومفاهیم متعدد وگوناگون میشود .هرکودکی هرقدرکه بخواهدوبتواندکشف میکندویادمیگیرد .محدوده ای برای اوتعیین نمیشود.کودک درفعالیت های بیشترآزادی میخواهد اموزش برایش جنبه ی بازی وسرگرمی پیدامیکند می تواند خودبرنامه اش را تنظیم میکند وپرسش های گوناگون در زمینه ی انچه فهمیده وکشف کرده است مطرح کند ارزشیابی ازدانسته های اونیز غیر مستقیم انجام میشود انچه در گفتوگو وفعالیت های انفرادی وگروهی ازاودیده میشود کافی است امتحان ونمره ای در کار نیست .
آموزش پیش از دبستان را در بیشتر کشور های جهان نوعی آموزش غیر مستقیم میدانندحتی دربسیاری از کشور ها کوشش دارند اموزش دبستانی راهم بطور کامل یا دست کم قسمتی ازان را غیر مستقیم کنند بطورکلی اموزش غیر مستقیم باروحیه ی جستوجوگر وکنجکاو وفعال کودک سازگارتراست واورابه شوق وذوق بیشتربرای اکتشاف یادگیری برمی انگیزد.بارشدبدنی اونیزمناسب تراست زیرا ازنشستن زیاد ازاندازه ی او جلوگیری میکند واو رابه حرکت وفعالیت وا میدارد بایادگرفتن به معنای واقعی نیزهماهنگی بیشتر دارد چه تنها توانایی درک وعلاقه مندی مندی کودک سبب میشودکه میزان یاد گیری او گسترش یابدتحظه ای راتصورکنید که گربه ای را برای مشاهده به کودکستان اورده ایدبیدرنگ کودکان بد ورگربه جمع میشونددستوپاوبدن اوراتمس میکنند.صورت وچشم ها وگوشها ی او کنجکاویی انهارابرمی انگیزد.انها میخواهند بدانند گربه چه میخورد؟کجامی خوابد؟چگونه ازدرخت باوپایین می رود؟چرامیتواندازفاصله
دانلود مقاله آموزش مستقیم یا غیر مستقیم در کودکان