لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 2
پیشینه
این تحقیق ملهم از نظریه ژان پیاژه و لارنس کلبرگ درباره تحول اخلاق به اجراء درآمده است . طرح این تحقیق با توجه به پیشینه مربوط به تحولی بودن اخلاق و ارتباط قضاوت اخلاقی و عمل اخلاقی . در واقع، هدف این طرح، بررسی ارتباط موقعیت و سطح قضاوت اخلاقی بوده است . نتیجه این تحقیق این است که آزمونهای فرضیهای، فلسفی و سنتی کلبرگ در مقایسه با دیگر آزمونها و داستانهای واقعی، عملکرد مرحلهای بالاتر را از آزمودنیها میتواند به دست دهد، مورد ابهام قرار گرفت ، چون تحقیقات قبلی به بررسی و مقایسه عملکرد مرحلهای آزمودنیها در داستانهای فلسفی و سنتی کلبرگ با داستانهایی پرداختهاند که افراد ملزم بودند، قضاوت اخلاقی واقعی را درباره رفتار خلاف اخلاق خودشان یعنی رفتار ناهمسو با فرهنگ عمومی همانند: مستی در حین رانندگی، روسپیگری و بزهکاری، ارائه کنند. در حالی که آزمودنیهای گروه آزمایشی این تحقیق، به دلیل قرار گرفتن در موقعیت مذهبی و همسو با فرهنگ عمومی، در آزمون واقعی قضاوت اخلاقی و مذهبی اقامه نماز، عملکردی بهتر از آزمون سنتی، فلسفی و فرضیهای کلبرگ ، بدست آوردهاند.
امروزه درمانهایی که بر اساس فرمولبندی های روانشناختی صورت میگیرد، احتمال میزان موفقیت را افزایش میدهد.
بنابراین باتعیین فرمولبندی مشکلات و انتخاب الگوی صحیح و روش مناسب و توصیف فرایند تغییر، بصورت سازمان یافته ضریب اطمینان در درمان افزایش مییابد
در شناخت درمانی، شیوه رواندرمانی مبتنی بر نظریه اختلالات هیجانی و فهم باورهای تحریف شده( بک 1967 – 1991 ) مطالعات بالینی و تجربی کواکس ( 1978) و بلک برن(1988) و نیز تکنیکهای درمانی مشخصی است.
از جمله طرح های تحقیقاتی که در ورد قضاوت اخلاقی دانش آموزان که ارائه شده است است به شرح ذیل می باشد :
بررسی اپیدمیولوژی اختلالات روانی در میان دانشجویان دانشگاه تبریز، مدیریت امور پژوهشی دانشگاه تبریز
بررسی میزان برخورداری دانشجویان دانشگاه تبریز از مهارتهای زندگی، مدیریت امور پژوهشی دانشگاه تبریز
بررسی چارچوب نظری مشاوره روان درمانی امام علی(ع) بر اساس نهج البلاغه و حد تأثیر آن در مراجعین مراکز مشاوره استان آذربایجان شرقی
مقایسه اثر تمرین فشرده و فاصله دار در فرایند یادگیری پرتاب دارت، مدیریت امور پژوهشی دانشگاه تبریز
ترادف رشد مفاهیم بقای ذهنی و رشد قضاوت اخلاقی در کودکان پرورشگاهی.
هنجاریابی آزمون جدید شخصیتی نئو و بررسی تحلیلی ویژگیها و ساختار عاملی آن در بین دانشجویان دانشگاه های ایران.
بررسی وضعیت نیروی انسانی متخصص در آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و کمبودهای آن و امکانات دانشگاهی جهت این نیازها در سالهای 1370-1365 . سفارش آموزش و پرورش تبریز1364.
بررسی علل بزهکاری نوجوانان و جوانان در مراکز آموزشی دبیرستانهای تبریز. سفارش استانداری آذربایجان شرقی1370.
بررسی ارتباط موقعیت و سطح قضاوت اخلاقی بوده است