مقالات علمی پژوهشی مدیریت و حسابداری با فرمت Pdf صفحات 10
چکیده
یکی از ابزارهای قوی مدیریتی که مدیران را قادر می سازد تا اهداف استراتژیک شان را با نظارت بر روی مجموعه ای از شاخص های
عملکردی در چهار حوزه )مالی، مشتری، رشد و یادگیری و فرآیند کسب وکار داخلی( مشاهده و نظارت نمایند، کارت امتیاز متوازن BSC است. هدف پژوهش حاضر، ارائه و بررسی مدل ارزیابی بر اساس رویکرد کارت امتیاز متوازن باهدف ارزیابی شرکت های پیاده ساز ERP است. دستاورد حاصل ارائه طراحی فرآیندی است که در آن کارت امتیاز متوازن اصلاح شده و برای شرکت های پیاده ساز ERP قابل
اجراست. این نوآوری مربوط به اضافه شدن یک دیدگاه به نام خدمات کیفی به چهار دیدگاه پیشین کارت امتیاز متوازن است . معیارهای
استخراج شده برای چهار منظر کارت امتیاز متوازن و یک منظر پیشنهادشده در قالب یک مطالعه موردی در یک شرکت توسعه دهنده
راهکارهای ERP بررسی شده و از طریق پرسشنامه میزان اثربخشی معیارها سنجیده شده است. جامعه آماری تمام کارکنان شرکت
بوده اند. یافته ها نشان داد که، دیدگاه کسب وکار داخلی نسبت به سایر دیدگاه ها از برتری بیشتری برخوردار بوده است. همچنین در زیر
معیارها نیز معیار بهبود فرآیند عملیاتی و قابلیت پشتیبانی نقش بسزایی در ارزیابی پیاده سازان ERP دارد .
واژگان کلیدی: ارزیابی راهکار، برنامه ریزی استراتژیک، برنامه ریزی منابع سازمانی، روش سلسله مراتبی، کارت امتیاز متوازن
اندازه گیری عملکرد راهکارهای برنامه ریزی منابع سازمانی با استفاده از روش کارت امتیاز متوازن