§یک خدمت عبارت است از اقدام یا عملکردی که توسط یک طرف به طرف دیگر ارائه می شود.
§
§اگرچه فرآیند کار ممکن است به یک کالای فیزیکی ارتباط داشته باشد، ولی اساساً عملکرد جنبه نامحسوس داشته و معمولاً باعث مالکیت بر هیچ یک از عوامل تولید نمی شود.
§آمیخته بازاریابی مجموعه ابزاری است که در دسترس سازمان قرار دارد تا از طریق آن، طبیعت پیشنهاد خود به مشتریان را شکل دهد.
§
§“ بومز “ و “ بینتر “ ( 1981 ) و “ کریستوفر، پین و بالانتین “
( 1991 ) چارچوب مفیدی را جهت تجزیه و تحلیل ارائه کردند. هر دو چارچوب ارائه شده علاوه بر چهار عنصر کالا، قیمت، ارتقاء مکان و دو عنصر جدید، یعنی افراد و فرآیند را اضافه کردند. به علاوه بومز و بینتر عنصر شواهد فیزیکی را مطرح و بحث آمیخته هفتگانه خدمات را ارائه کردند.
( 1991 ) چارچوب مفیدی را جهت تجزیه و تحلیل ارائه کردند. هر دو چارچوب ارائه شده علاوه بر چهار عنصر کالا، قیمت، ارتقاء مکان و دو عنصر جدید، یعنی افراد و فرآیند را اضافه کردند. به علاوه بومز و بینتر عنصر شواهد فیزیکی را مطرح و بحث آمیخته هفتگانه خدمات را ارائه کردند.
§
§برای موفق شدن در رقابتی که در کسب و کار خدمات وجود دارد، باید بین هر یک از عناصر هشتگانه آمیخته بازاریابی خدمات ( 8ps ) یک
هم افزایی و یکپارچگی وجود داشته باشد.
هم افزایی و یکپارچگی وجود داشته باشد.
دانلود پاورپوینت بازاریابی خدمات- 34 اسلاید