مقالات علمی پژوهشی چاپ شده با فرمت pdf صفحات 16
چکیده
تاریخ استفاده از زیورها و سنگ های قیمتی به اندازه تاریخ پیدایش بشر و قدمتی هفت هزار ساله دارد.گسترش تجارت جهانی، تغییرات سریع در الگوهای مصرف
و تقاضا، انقلاب در فناوری اطلاعات و همچنین افزایش در تعداد و کیفیت رقبای محلی و بین المللی در دو دهة اخیر , موجب شده مفهوم رقابت پذیری از اهمیت
ویژه ای برخوردار گردد است. در این میان، فرایند جهانی شدن و گسترش بازارهای مصرف و نیز افزایش تعداد رقبا و شدت رقابت، باعث اهمیت بخشیدن به
مفاهیمی مانند رقابت پذیری شده است.این امر موجب گردیده تا بنگاه ها، صنایع و کشورهای مختلف در جهت ارتقای رقابت پذیری خود به شناسایی عوامل مؤثر بر
رقابت پذیری و تقویت آنها تلاش کنند. مساله اصلی در تهیه سنگ های قیمتی محاسبه بهای تمام شده و حسابداری آن می باشد که البته پژوهش این چنینی تا
کنون در این زمینه انجام نشده است .این پژوهش با مطالعه و بررسی افراد شاغل در زمینه جواهر سازی صورت گرفته و راهکارهای اساسی برای ارائه یک مدل
کامل جهت تولید این کالا ارائه نموده است هم چنین با ارائه یک مدل کامل و بررسی هزینه های مرتبط می تواند به یک کارآفرینی تحقق بخشد . پژوهش زیر
برای افراد شاغل در این رشته و افراد علاقمند میتواند بسیار مفید واقع گردد.
واژگان کلیدی : رقابت پذیری , سنگ های قیمتی , بهای تمام شده , جواهر سازی , کارآفرینی
بررسی بهای تمام شده تولید سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی ارائه یک مدل کامل کار آفرینی و برآورد هزینه های مرتبط -