مقاله پژوهشی مدیریت و حسابداری با فرمتpdf صفحات 13
چکیده
در پژوهش حاضر محقق با در نظر گرفتن داده کاوی و تاثیرات آن بر امر تبلیغات، در نظر دارد تا با طرح موضوع
پژوهش، معناداری رابطه میان کشف تبلیغات تخصصی جدید را با مفهوم داده کاوی اطلاعات، به اثبات رسانده و
شدت این معنا داری را در شرکت های ارائه دهنده خدمات ارزش افزوده به شرکت ارتباطات سیار)همراه اول(نشان
دهد. در این پژوهش از روش همبستگی دو متغیره استفاده شده است که با طرح پرسشنامه و اخذ و بررسی پاسخ ها
این تحلیل امکان پذیر شد. در این پژوهش جهت اثبات روایی و پایایی پرسشنامه از نظر اساتید و روش آلفای
کرونباخ استفاده شد. جهت بررسی این مقادیر و محاسبات از نرم افزار SPSS کمک گرفته شد و علاوه بر سنجش
روایی و پایایی پس از تحلیل ها و ویرایش های لازم نتایج سنجش متغیر ها در پژوهش انجام گرفت. در پژوهش
جاری متغیر مستقل میزان استفاده شرکت ها از داده کاوی در نظر گرفته شد و متغیر وابسته میزان کشف تبلیغات
تخصصی مد نظر قرار داده شد. نتایج این پژوهش به صورت آشکار نشان دهنده معنادار بودن رابطه داده کاوی با
کشف تبلیغات تخصصی بود و شدت این رابطه یک سویه تا حد بسیار قابل قبولی حاصل گردید.
واژههای کلیدی:
داده کاوی، تبلیغات تخصصی، خدمات ارزش افزوده، ATL ، BTL
تأثیرات داده کاوی بر کشف تبلیغات تخصصی در ارائه خدمات و محصولات ارزش افزوده شرکت های مرتبط با شرکت ارتباطات سیار ایران)همراه اول(