لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:powerpoint (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد اسلاید:10
•قرن ها پیش افلاطون حافظه را به قفس پرندگان تشبیه کرد :یادگیری یک حافظه جدید است همانند اضافه کردن پرنده ای جدید به پرندگان قبلی موجود در قفس :در حالی که یاد اوری (بازیابی) یک حافظه مانند گرفتن یک پرنده معین از داخل این قفس است به نظر افلاطون یاد اوری اطلاعات به سه دلیل دچار وقفه می شود :اول انکه پرنده مورد نظر از همان ابتدا در قفس جای نگرفته باشد یعنی هیچگونه بازنمایی ازحادثه(ماده یادگیری ) مورد نظردر حافظه موجود نباشد در این صورت ناتوانی یاد اوری به عدم یادگیری اولیه مربوط میشود دوم انکه ممکناست پرنده در هنگام اقامت در قفس مرده باشد وبه عبارتی در هنگام نگهداری اطلاعات به عللی اطلاعات مورد نظر از بین رفته باشد در این جا ناتوانی یاد اوری به مرحله نگهداریاطلاعات مربوط می شود
•سوم انکه ممکناست پرنده در قفس یکی از هزاران پرنده ای باشد که در قفس است ولی درموقعیت خاص قادر به گرفتن ان نیستیم هرچند که در زماندیگری ممکن است موفق به گرفتن ان شویم در اینجا ناتوانی در یاد اوری به مشکلات مرحله بازیابی اشاره می کند
•در این مرحله که رمز گردانی درون داد ،وثبت نیز نامیده می شود اطلاعات جدید وارد نظام حافظه می شوند می شوند از انجا که اطلاعات در مرحله یادگیری با ویژگی ها وخصوصیت های مختلفی همراه است بنابراین در هر یادگیری رمزگردانی اطلاعات ممکن است با ویژگی ها وخصوصیات فیزیکی یامعنایی ارتباط داشته باشد این ویژگی ها وخصوصیات از طریق خود یادگیرنده یا از طریق مواد یادگیری و دستور العمل های ارائه شده از طریق یاد دهنده مشخص می شوند یادگیری ( رمز گردانی ) مکن است به صورت ارادی و هشیارانه یا به صورت غیر ارادی و تصادفی صورت گیرد
پاورپوینت درباره حافظه