مقاله پژوهشی مدیریت و حسابداری با فرمتpdf صفحات 20
چکیده
عملکرد مناسب و اثربخش کارکنان یکی از کلیدهای موفقیت سازمانهاست . عملکرد خوب به
معنی بهره وری، کیفیت، سودآوری و مشتری مداری است . به همین دلیل است که سازمانهای
موفق جهان تلاش زیادی می کنند تا عوامل مؤثر بر عملکرد و رفتار کارکنان را شناسایی و
مدیریت کنند و به این توفیق دست پیدا نمایند که با فراهم کردن این عوامل، بر عملکرد
کارکنانشان هم از نظر میزان و هم از نظر کیفیت بیفزایند . بدیهی است با چنین نگرشی، مدیریت
عملکرد به عنوان ابزاری برای بهبود عملکرد و ارتقاء رفتار کارکنان، از اهمیت بسیاری در
فرآیند مدیریت سازمانها برخوردار می گردد . درک صحیح از استراتژی رقابتی و عملکرد
سازمانی میتواند شناختی دقیق برای تصمیمگیری مدیران ایجاد کند .
هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه بین رویکردهای مدیریت عملکرد کارکنان با استراتژی
های رقابتی سازمان و رضایت مشتریان شعب بانک تجارت شهر اصفهان است، و به توسعة
دانش کاربردی در زمینة مدیریت استراتژیک می پردازد. روش تحقیق حاضر توصیفی پیمایشی -
است و ابزار تحقیق پرسشنامه ی استاندارد با طیف پنج گزینه ای لیکرت است. نمونه ی آماری
مشتمل بر 052 نفر از مشتریان شعب بانک تجارت شهر اصفهان در سال 5935 بود که از طریق
نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و
استنباطی با استفاده از نرم افزارهای SPSS و AMOS انجام پذیرفت. نتایج آزمون مدلسازی
معادلات ساختاری رابطه ی بین رویکرد کیفیت با استراتژی های تهاجمی و تحلیل گر را با
رضایت مشتریان تأیید کرد. اما رویکردهای رفتاری و نتیجه ای و خصیصه ای با حذف اثر
متغیر میانجی استراتژی با رضایت مشتری رابطه دارند.
واژگان کلیدی: مدیریت عملکرد ، استراتژی رقابتی ،رضایت مشتری، مدلسازی معادلات
ساختاری
تحلیل و شناسایی رابطه بین رویکردهای مدیریت عملکرد کارکنان با استراتژی های رقابتی و رضایت مشتریان درشعب بانک تجارت شهر اصفهان