ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک

اختصاصی از ژیکو دانلود پاورپوینت هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک


دانلود پاورپوینت هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک

با پیشرفت روز افزون هوش مصنوعی شاهد کاربردها و نیاز بیش از پیش آن در تمامی عرصه ها هستیم.

تجارت الکترونیک یا E-Commerce  عبارت است از تکنولوژی های محاسبات و ارتباط در تجارت بین قسمت های مختلف یک تجارت و مشتریان آن.

به زبان ساده تر تجارت الکترونیک، شامل به اشتراک گذاشتن اطلاعات کسب وکار، برقراری ارتباطات تجاری و هدایت معاملات تجاری به‌وسیله شبکه های ارتباطی است.

با افزایش خارق العاده اطلاعات و کاربران روی شبکه جهانی وب یکی از مباحثی که نیاز به هوش مصنوعی در آن هر روز بیشتر حس می شود وب و به طور ویژه تجارت الکترونیک می باشد.

یکی از راه حلهای تجارت الکترونیک، به‌کارگیری عاملهای نرم افزاری با قابلیت یادگیری و تصمیم گیری هوشمندانه است، که می توانند در خرید و فروش، ارائه پیشنهاد در مناقصه ها و حراجها، مذاکره و عقد قرارداد به‌کار گرفته شوند.

در تجارت الکترونیک سه بعد اصلی تجارت، که شامل محصول یا خدمات مورد مبادله، فرآیند فروش، تحویل و خدمات پس از فروش است، می‏توانند از حالت فیزیکی و قابل لمس تا حالت الکترونیک و نرم افزاری و یا اصطلاحاً مجازی‌ تغییر کنند.

انواع تجارت الکترونیک (B2B)

تجارت الکترونیک b2b  به صورت ساده،تجارت بین شرکتها تعریف میشود.

تقریباً 60% تجارت های الکترونیک از این نوع است.

پیش بینی میشود که رشد تجارت الکترونیک b2c در آینده از b2b پیشی بگیرد.

بازارهایb2b  شامل 2 جز اولیه میشود: e-frastructure  و e-markets

e-frastructure معماری اصلی b2b است و شامل موارد زیر میشود:

حمل و نقل منطقه ای،انبارداری و توزیع اجناس.

تهیه کنندگان سرویس های کاربردی،دسته بندی و مدیریت کردن بسته های نرم افزاری از مرکز تولیدمثال:شرکت اوراکل

جارت های تحت وب 

e-markets  به وب سایتهایی تلقی میشود که در آنجا فروشنده ها و خریداران با یکدیگر تعامل دارند و معامله انجام میدهند.

مثال های متداول دیگری از تجارت الکترونیک b2b موارد زیر است: IBM,HP,Cisco  و Dell

به عنوان نمونه Cisco  بیش از 90% محصولاتش را از طریق اینترنت به فروش میرساند.

تجارت الکترونیک B2C تجارت بین شرکتها و مصرف کننده هاست.

این مدل،مصرف کننده یا مشتریان را درگیر جمع کردن اطلاعات در مورد کالا و خرید کالای فیزیکی یا کالای اطلاعاتی ،اجناس الکترونیکی از جمله کتابهای الکترونیکیe-books) ) و نرم افزارها میباشند،که برای کالاهای اطلاعاتی،دریافت محصول از طریق شبکه ی الکترونیکی صورت میگیرد.

این مدل ابتدایی ترین مدل تجارت الکترونیک است.

منشا این مدل را میتوان خرده فروشی های الکترونیکی دانست،در نتیجه متداول ترین مدلهای تجارت b2c شرکت های خرده فروشی الکترونیکی مانندAmazon.com,Drugstore.com,Beyond.com,Barnes and Noble  و ToyRusهستند.

از شرکت های b2c  که به فروش "کالاهای اطلاعاتی" مشغولند،میتوان به  Etrade وTravelocity  اشاره کرد.

تجارت الکترونیکی b2g  به تجارت بین شرکتها و بخش همگانی(عموم مردم) اطلاق می شود.

این مدل اشاره میکند به استفاده اینترنت برای تهیه عمومی،روش های مجوز گرفتن و سایر عملیاتهایی که به دولت مربوط میشود.

این نوع از تجارت الکترونیک دو صورت دارد.

اول-عموم مردم نقش خلبان و هدایتگر را در به وجود آوردن تجارت الکترونیک بازی میکنند.

دوم-به نظر میرسد که بخش همگانی به تهیه محصولات موثرتر توسط سیستم نیاز مبرمی دارد.

قوانین خرید و فروش تحت وب،فرایند تهیه محصولات را راحت تر و شفاف تر میسازد(همان طور که خطرات ناشی از بی نظمی و بی قواعدی را کاهش میدهد).

امروزه نقش تجارت b2g به عنوان جزئی از تجارت های الکترونیکی جهانی بسیار کم و غیر قابل توجه است.

تا زمانی که سیستم تهیه الکترونیکی دولت تسعی نیابد،این نقش همچنان کمرنگ باقی خواهد ماند.

تجارت الکترونیک مشتری به مشتری به تجارت های ساده ی شخصی گویند که به صورت فردی بین مصرف کنندگان انجام میگیرد.

این نوع تجارت الکترونیک با رشد بازارهای الکترونیکی و حراج های الکترونیکی به وجود آمده،به خصوص صنایعی که کارخانه های تجاری میتوانند آنچه را که میخواهند از بین انواع محصولات  به مزایده بگذارند.

به نظر میرسد این مدل بیشترین پتانسیل را برای توسعه در آینده دارد.

این نوع تجارت الکترونیکی حداقل به 3 فرم زیر تقسیم بندی میشود:

حراج های آسان منطقه ای مثل  eBayکه محصولات در حال فروش در وب را به صورت زنده  و online  به مزایده میگذارد.

-سیستم های peer-to-peer مانند مدل Napster پروتکلی برای به اشتراک گذاشتن فایلها بین کاربران با استفاده از chat هایی شبیه IRC))

بازارهای اینترنتی که خریداران و فروشندگان به صورت online با هم گفتگو میکنند مثلeWanted  و Excite classifieds. 

تجارت الکترونیک  c2bشامل معاملاتی میشود که در آن مشتری قدرت کنترل و هدایت معامله را داراست.

یک مثال واقعی از این مدل این است که خطوط هوایی با یکدیگر رقابت میکنند برای ارائه بهترین خدمات و فروش بلیط به مسافری که میخواهند از  NewYorkبه San Francisco برود.

در زمینه ی نقش تجارت c2c  در تجارت جهانی باید گفت با این که سایتهای c2c از جملهeBay  وNapster  در بین مردم متداول و محبوب هستند ولی این مدل تجارت،نقش کوچکی در بین تجارتهای جهانی بازی میکنند.

شامل 13 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد