لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 45
سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور
«سیاستها و استانداردهای فنآوری اطلاعات دولت الکترونیک مالزی»
Electronic Gvernment Information Technology
Policy & standards
مدیریت توسعه فنآوری اطلاعات
مرکز توسعه فنآوری و نوسازی اداری
معاونت امور مدیریت و منابع انسانی
فروردین 1382
فهرست
فصل 1- مقدمه
2
1-1- درباره این گزارش
2
2-1- سیاست EGIT
2
3-1- چارچوب EGIT
4
فصل 2- فن آوریهای به کاررفته در دولت الکترونیک
12
1-2- مقدمه
12
2-2- وسایل و تجهیزات
12
3-2- سرویسهای کاربران
14
4-2- سرویسهای منطقی فعالیتها
16
5-2- سرویسهای داده ها
24
6-2- ارتباطات
30
7-2- ارتباط میان پردازشی
35
8-2- محیط توسعه برنامه ها
36
9-2- محیط عملیاتی
38
فصل3- استفاده از فن آوری رایانه برای گسترش کار گروهی
42
1-3- گروه ا فزار
43
2-3- مدیریت روند فعالیتها
45
3-3- فرم های الکترونیکی
45
4-3- سیستم های تصویر برداری
46
5-3- ویدئو کنفرانس
46
6-3- سیستم های برنامه ریزی و زمان بندی
47
فصل 1- مقدمه
درباره این گزارش
گزارش استانداردها و سیاستهای فنآوری اطلاعات دولت الکترونیک (EGIT)، تعاریف و مفاهیم سیستمها را بر اساس استانداردهای دولت مالزی و ارائه دهندگان راهحلهای IT بیان میکند. مجموعه فنآوریهایی که اجازه بدهد رایانههای شخصی، تجهیزات شبکه و دیگر سرویسگیرها با سرویسدهندههای هر شبکهای کار کنندو ایجاد یک زیربنای IT که از سیاستهای فنآوری اطلاعات دولت الکترونیک پشتیبانی کند، در این گزارش تدوین شدهاند.
با اعمال این سیاستها اطمینان حاصل میشود که رایانههای بزرگ، اینترنت/ اینترانت و نرمافزارهای توزیع شده با هم سازگارند. این گزارش چارچوبی ارائه میکند که دولت را از استفاده انحصاری از یک فنآوری خاص و افتادن در بنبست، حفاظت میکند.
تمرکز اصلی بر نرمافزارهایی است که همکاری ساختارهای ناهمگن را ممکن میسازند و آنها را به صورت ساختاری یکپارچه در میآورند.
سیاستهای تشریح شده در این گزارش شامل سه عامل عمده میشوند:
ساختار محاسباتی توزیع شده چندلایهای سرویسدهنده / سرویسگیرنده
استفاده از قطعات نرمافزاری برای ایجاد سریع برنامهها (برنامهنویسی شیءگرا)
ارائه راهبرد همکاری برای توزیع اجزاء در کل شبکه و یکپارچه کردن منابع دادة موجود
2-1- سیاست EGIT
در ساختار فنآوری اطلاعات دولت الکترونیک، سه لایه محاسباتی در نظر گرفته میشود.
کاربر (نحوه ارائه)
منطق کاری
دادهها
متمرکزکردن تمام سیاستهای کاری و خدمات در یک محل به تیمهای تحقیق و توسعه این امکان را میدهد که تمام تلاششان را برای ساختن اجزاء کاری مدیریتپذیر و قابل بسط به کار ببرند و این اجزاء را به گونهای شفاف با دادههای پشت صحنه و کاربرد روی صحنه، یکپارچه سازند.
از آنجا که تمام روشها به صورت متمرکز مدیریت میشوند میتوان به سرعت تغییرات را انجام داد و تغییرات به صورت خودکار و بلافاصله به همه خدمات گیرندهها اعمال میشود.
مزایای این روش عبارتند از:
منطق کاری مشترک
استقلال از سامانه سرویسگیرنده
اجرا و مدیریت آسان پردازشهای توزیع شده
شکل 1- مدل محاسباتی سه لایه
گزارش استانداردها و سیاستهای EGIT نوع سرویس گیرندهها و سرویسهای ارائه شده را معین نمیکند بلکه در این گزارش پیشنهاد میشود که سرویسها به صورت اشیاء مدیریتپذیر تعریف شوند که بتوان آنها را روی هر سه لایه اجرا کرد.
هدف، ایجاد ساختاری است که تجهیزات مختلفی از جمله تجهیزات زیر را پشتیبانی کند:
رایانه شخصی (PC)
دستیار دیجیتالی شخصی (PDA)
کیوسک
رایانههای شبکه
لایه کاربر واسطه ارتباط با سیستمهای IT را برای شهروندان، صاحبان مشاغل و دولت فراهم میکند. در طراحی این لایه، هدف ارائه خدمات به حداکثر تعداد ممکن از شهروندان کشور است. لایه منطق کاری سطحی است که سرویسها به شبکه ارائه میشوند.
از جمله سرویسهای ارائه شده به شرح زیر است:
سرویس نامگذاری
سرویس زمان سنجی
سرویس فهرست
سرویس امنیت
سرویس کاربردی
سرویس پیام
سرویس پردازش مبادلات
تحقیق و بررسی درمورد سیاستها و استانداردهای فنآوری اطلاعات دولت الکترونیک مالزی