مبانی نظری و پیشینه ابعاد هوش سازمانی و عملکرد کارکنان
59 صفحه
همراه با منابع
بخش اول : هوش سازمانی...................................................................................................... 32
2ـ 1-1.مقدمه......................................................................................................................... 32
2-1-2. تعاریف هوش سازمانی .............................................................................................. 32
2-1-2-1. هوش در حوزه روانشناسی .................................................................................... 34
2-1-2-2. هوش در حوزه سازمانی ........................................................................................ 38
2-1-3. اهمیت هوش سازمانی ................................................................................................ 40
2-1-4. بهبود هوش سازمانی ................................................................................................. 42
2 ـ 1ـ 5. پیش نیازهای ضروری جهت بهبود هوش سازمانی...................................................... 43
2 ـ 1ـ 5-1. تقویت سرمایه اجتماعی سازمان............................................................................. 43
2 ـ 1ـ 5-2. توجه به جایگاه سرمایه فکری در سازمان............................................................... 43
2 ـ 1ـ 5-3. سرمایه فرهنگی در راستای تقویت سازمان.............................................................. 43
2 ـ 1ـ 5-4. ضرورت توجه به فرهنگ سازمانی......................................................................... 44
2 ـ 1ـ 5-5. تبدیل سازمان به سازمان یادگیرنده......................................................................... 44
2 ـ 1ـ 6. هوش سازمانی و یادگیری......................................................................................... 44
2 ـ 1ـ 7. هوش سازمانی و هوش تجاری................................................................................. 45
2 ـ 1ـ 8. سه مدل نظری برای حمایت از هوش سازمانی............................................................ 45
2 ـ 1ـ 9. رویکردهای هوش سازمانی ...................................................................................... 48
2 ـ 1ـ 9-1. رویکرد رفتارگرایی.............................................................................................. 49
2 ـ 1ـ 9-2. رویکرد شناخت گرایی......................................................................................... 49
2 ـ 1ـ 9-3. رویکرد اجتماعی................................................................................................. 48
2 ـ 1ـ 10. ضریب هوش سازمانی .......................................................................................... 47
2 ـ 1ـ 11. درک شهودی از هوشمندی..................................................................................... 50
2 ـ 1ـ 12. ماهیت سازمان های هوشمند................................................................................... 53
2 ـ 1ـ 13. هوشمندی رقابتی و هوش سازمانی......................................................................... 56
2 ـ 1ـ 14. اقدامات اساسی در هوش سازمانی........................................................................... 56
2 ـ 1ـ 15. ابزار سنجش هوش سازمانی.................................................................................... 58
2 ـ 1ـ 16. اجزای هوش سازمانی............................................................................................. 59
2 ـ 1ـ 16-1. هوش سازمانی به عنوان یک فرایند...................................................................... 59
2 ـ 1ـ 16-2. هوش سازمانی به عنوان یک محصول................................................................... 60
2 ـ 1ـ 17. فرایند هوش.......................................................................................................... 60
بخش دوم : عملکرد .............................................................................................................. 60
2-2-1. مقدمه ....................................................................................................................... 67
2 ـ 2ـ 2. تعاریف عملکرد...................................................................................................... 68
2 ـ 2ـ 3. عملکرد شغلی به عنوان یک مفهوم چند بعدی............................................................ 70
2 ـ 2ـ 4. انواع عملکرد........................................................................................................... 73
2 ـ 2ـ 4-1. عملکرد وظیفه ای ............................................................................................... 74
2 ـ 2ـ 4-2. عملکرد زمینه ای.................................................................................................. 75
2 ـ 2ـ 5. تفاوت های بین عملکرد وظیفه ای و عملکرد زمینه ای................................................ 76
2 ـ 2ـ 6. کاربردهای عملکرد شغلی......................................................................................... 76
2 ـ 2ـ 7. عملکرد سازمانی...................................................................................................... 77
مبانی نظری و پیشینه ابعاد هوش سازمانی و عملکرد کارکنان