آنچه که امروزه به عنوان تبلیغات نو وجدید می شناسیم, ریشه دراواخر قرن نوزدهم واوایل قرن بیستم در کشور ایالات متحده دارد.اما به طور کلی برای تبلیغات اعم از سیاسی وتجاری می توان سه دوره تاریخی قبل از انقلاب گوتنبرگ واختراع ماشین چاپ در سال1450 را در نظر گرفت.
1- دوره علائم تجاری 2- نشانه ها وتبلیغ روی دیوارها 3- جارچیهای شهر
در ایران هم این تکامل دورانی را طی نموده است: 1- دوره ی باستان 2- عصر جدید با ورود دستگاه چاپ به ایران در عصر قاجار
در این مقاله به این دورانها تا ظهور کانون ای آگهی تبلیغاتی می پردازد
دانلود تحقیق با موضوع تاریخچه ی تبلیغات در ایران وجهان