مشخصات این فایل
عنوان: تعمیرات سیستم های هوای ورودی و تجهیرات سیستم توربین گاز
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 150
این مقاله درمورد تعمیرات سیستم های هوای ورودی و تجهیرات سیستم توربین گاز می باشد.
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله تعمیرات سیستم های هوای ورودی و تجهیرات سیستم توربین گاز
ثبت اطلاعات
اطلاعات کاری رااز نظر ارزیابی عملکر و تجهیزات و نیاز مندیهای تعمیراتی می بایست ثبت کرد. اطلاعات شاخص شامل باد، درجه حرات اگزوز، لرزش، فلو، و فشار سوخت کنترل و تغییرات درجه حرارت اگزوز و زمان استارت می باشد. توجه قرار دارد فشارهای سوخت در سیستم باید مورد مطالعه قرار گیرد. تغییرات درفشار سوخت ممکن است حاکی از کیپ شدگی( کثیفی) راهگاههای نازل سوخت یا صدمه دیدگی یا خارج از کالبیراسیون بودن المانهای اندازه گیری سوخت باشد. تغییر در درجه حرارت اگزوز توربین باید اندازه گیری شود. افزایش در گستره(SPREAD ) در جه حرارت دلالت بر اجزای سیستم احتراق یا مشکلات توزیع سوخت می کند در صورتی که موضوع فوق تصحیح نشود کم شدن عمر قطعات پائین دست را میتوان انتظار داشت. یکی از مهمترین کارکردهای کنترل که باید مورد ملاحظه قرار گیرد سیستم کنترل درجه حرارت اگزوز و مدار حفاظتی تریپ درجه حرارت بیش از
(OVER TEMPERATURE) می باشد.
رسیدگی روتین کارکرد و کالبیراسیون این سیستم ها سایش در قطعات میسر گاز داغ را به حداقل خواهد رساند. زمان استارت( در موقعی که توربین گاز نو می باشد) مرجعی عالی می باشد که پارامترهای کاری بعدی را می توا با آن مقایسه کرده و ارزیابی کرد. یک سخن از پارامترهای استارت از سرعت سیگنال VCE سوخت درجه حرارت اگزوز و نقاط بحرانی توالی((CRITICAL SEQUENCE BENCHMARKSبرحسب زمان از موقع سیگنال اولیه استارت علامت خوبی از دقت سیستم کنترل سیستم سوخت نازل های سوخت،جرقه زدن، و سیستم احتراق می یاشد. انحراف از وضعیت نرمال در تعیین مشکلات احتمالی تغییر در کالبیراسیون یا آسیب دیدگی اجزاء به ما کمک خواهد کرد. اطلاعات کاری باید ثبت شود تا امکان ارزیابی عملکرد تجهیزات و نیازهای تعمیراتی فراهم شود اطلاعات می بایست پس از....(ادامه دارد)
تجارب تعمیراتی (Manitenance practices)
آگاهی داشتن بر وضعیت قطعات فقط بر مبنای تخمین ها بوده و بسته به دستگاهها و شرایط کاری خاص تغییر خواهد کرد. هرچند تخمین های مبتنی بر تجارب قبلی میتواند در طرح ریزی یک برنامة تعمیراتی بسیار مفید باشد، با جمع آوری اطلاعات واقعی کاری در مورد یک واحد خاص قدم بعدی می بایست تنظیم دوره های بازرسی خوب باشد.
بازرسی اولیه را می توان بر مبنای جدول بازرسی احتراق، جدول بازرسی مسیر گاز داغ و جدول بازرسی اساسی منطبق با واحد خود و نیازهای برآورده شده جهت موقع خروج واحد مندرج در شکل 5-1 برنامه ریزی کرده باید در نظر داشت که نیازهای برآورد شده جهت موقع خروج واحد را می توان برای تخمین سیکل های تعمیراتی به کار برد اگرچه این مقادیر بسته به فاکتورهای زیادی که شرایط کاری یک واحد خاص نصب شده مشخص میکند تغییر خواهد کرد. ....(ادامه دارد)
بازرسی احتراق (Combuston inspection)
در واحد متوقف بازرسی کوتاهی لازم است نا نازل های سوخت بیرون آورده و تعویض شده و لاینرهای احتراق (Liners)، قطعات انتقال دهنده (Transition pieces) و لولههای انتقال شعله (Crossfire, Tubes) بازدید شوند. این قطعات نیاز به بیشترین توجه را دارند زیرا ادامة بهره برداری با یک سیستم احتراق معیوب می تواند منتج به عمر خیلی کوتاه شدة قطعات پائین دست (downstream) نظیر نازل ها یا پره های ثابت (Nozzels) و پره های متحرک (Buckets) توربین شود. ضمناً در طراحی توربین گاز این قطعات اولین قطعاتی هستند که نیاز به تعمیر یا تعویض دارند.
بنابراین اهمیت این بازرسی در برنامة تعمیراتی باید تأکید شود. شکل 6-1 این اجزاء را در ارتباط با یکدیگر نشان میدهد. بازرسی چشمی از لبة جلویی پره ها و تیغه های نازل مرحلة اول توربین در طی بازرسی احتراق می بایست انجام شود تا هر سایش یا عیب این قطعات مشخص شود. این بازرسی، به مشخص کردن برنامه جهت بازرسی مسیر گاز داغ کمک خواهد کرد. لاینرهای احتراق، قطعات انتقال دهنده، لوله های انتقال شعله و نازل های سوخت می بایست در آورده شده و با لاینرها، قطعات انتقال دهنده، لوله های انتقال شعله و نازل های سوخت نو یا تعمیر شده جایگزین شود. این طرز عمل زمان توقف را به حداقل رسانده و لاینرها، قطعات انتقال دهنده، لوله های ....(ادامه دارد)
Caution
اگر ست فنر بعد از تنظیم نهائی بخوبی محکم (LOCK) نشود، ممکن است بطرف خارج آمده و سبب تریپ نابهنگام توربین گار شود.
4-چون دندانه ها (Burrs) یا چسبیدگی (Binding) که در اثر قفل شدن نهائی و عملیات فشردن ایجاد شده ممکن است برستینگ نهائی اثر بگذارد، تریپ بولت اور اسپید باید دوباره چک شود.
5-قبل از بستن درپوش بازرسی، لقی بین بولت اوراسپید و تریگر باید چک شود. موقعی که لقی رضایتبخش باشد، بولت اوراسپید بطور مطمئنی تریگر اوراسپید را درگیر خواهد کرد.
6-اگر تنظیم مکرر بولت ضرورت داشته باشد، بولت می بایست با یک مجموعة کاملاً نو واز قبل تست شده تعویض شود.
مجموعة بولت اوراسپید در صورتی که بطور صحیح نسب شده باشد، معمولاً نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد. پهن شدگی نوک بولت اوراسپید در زاویه تماس تقریبی با تریکر، محتمل میباشد. هرچند، اگر قارچی شکل شدن یا گرد شدگی (Roll- over) ماتریال بولت اتفاق بیفتد، مجموعه ای نو نصب کنید. مجموعة صدمه دیدة بولت اوراسپید باید به کارخانه رجعت داده شود. مجموعه بولت اوراسپید نو قبل از نصب میبایست تست قبلی (pretest) شود. مشخصه کنترلی توربین را از نظر ستینگ خاص سرعت تریپ، ملاحظه کنید. مجموعه های بولت اوراسپید (نو یا تعمیری) برای یک مورد خاص نصب توربین، تست قبلی می شوند. در موقع نصب، این موضوع بسیار مهم ....(ادامه دارد)
فهرست مطالب مقاله تعمیرات سیستم های هوای ورودی و تجهیرات سیستم توربین گاز
وری ورودی
(سپراتورهای اینرسی)
پیش فیلترهای میانی (MEDIA PRE- FILTERS)
کوپه وردی کانال ورودی و صداگیرها(SILENCERS )
« جداکننده های رطوبت»
خنک کننده های تبخیری(EVAPORATIVE- COOLERS )
فیلترهای هیدرولیک
ثبت اطلاعات
اطلاعات کاری
فشارها (PAIG)
مقادیر اولیه در محاسبه کارائی
چک های کرنکنیگ( تنظیمات نهائی)
اندازه گیریهای کلیرنس نازل( در صورت نیاز)
تجهیزات مورد نیاز
برنامه ریزی بازرسی با بورسکوپ
روش بازرسی
دمونتاژ(DISASSEMBLY )
انبارکردن نازل سوخت
- بازرسی لاینرهای احتراق
چکهای راه اندازی (START UP)
عواملی که بر مقدار و حجم تعمیرات اثر می گذارند:
سوخت
سیکل بارگیری Load Cycle
تجارب تعمیراتی (Manitenance practices)
انواع بازرسی
بازرسی احتراق (Combuston inspection)
بازرسی اساسی (Major Inspection)
تعمیر و نگهداری سیستم ها
سیستم روغنکاری
پمپ های روغن روغنکاری
مجموعه های رادیاتور و هدر (HEADER)
کوپلینگهای (DRESSER)
سیستمهای آب خنک کننده
چکهای فلو (میزان جریان)
فلو نسبت به افت فشار FLOW VERSUS PRESSURE DROP
تانک آب
پمپ آب خنک کننده که با گیربکس بکار می افتد Gear- driven
سیستم فورواردینگ سوخت مایع
سیستم گازوئیل
مقسم سوخت (Flow Divider)
والو Stop ratio و کنترل والو سوخت
مانیفولدهای تغذیه هیدرولیک
آکومولاتور (انباره)
سیستم هوای خنک کننده و سیل کننده
کمپرسورهای اتمایزینگ (در On-base یا off-base)
پیش خنک کن هوای اتمایزینگ
جدا کننده های هوا (Air separators)
سیستم حفاظتی اوراسپید (مکانیکی)
دانلود مقاله تعمیرات سیستم های هوای ورودی و تجهیرات سیستم توربین گاز