ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد شبکه ها و تطابق در گراف

اختصاصی از ژیکو مقاله در مورد شبکه ها و تطابق در گراف دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد شبکه ها و تطابق در گراف


مقاله در مورد شبکه ها و تطابق در گراف

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه50

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

مقدمه

 

فصل 1

 

شبکه ها

 

1-1 شارش ها

 

1-2 برش ها

 

1-3 قضیه شارش ماکزیمم – برش مینیمم

 

1-4 قضیه منجر

 

 

 

فصل 2

 

تطابق ها

 

2-1 انطباق ها

 

2-2 تطابق ها و پوشش ها در گراف های دو بخش

 

2-3 تطابق کامل

 

2-4 مسأله تخصیص شغل

 

 

 

منابع

 

 

شبکه ها

 

  • شارش ها

 

شبکه های حمل و نقل، واسطه‌هایی برای فرستادن کالاها از مراکز تولید به فروشگاهها هستند. این شبکه ها را می‌توان به صورت یک گراف جهت دار با یک سری ساختارهای اضافی درنظر گرفت و آن ها را به صورت کارآیی مورد تحلیل و بررسی قرار داد. این گونه گراف های جهت دار، نظریه ای را به وجود آورده اند که موضوع مورد بحث ما در این فصل می باشد. این نظریه ابعاد وسیعی از کاربردها را دربرمی‌گیرد.

 

تعریف 1-1 فرض کنیم N=(V,E) یک گراف سودار همبند بیطوقه باشد. N را یک شبکه یا یک شبکه حمل و نقل می‌نامند هرگاه شرایط زیر برقرار باشند:

 

(الف) رأس یکتایی مانند  وجود دارد به طوری که ، یعنی درجة ورودی a، برابر 0 است. این رأس a را مبدأ یا منبع می‌نامند.

 

(ب) رأس یکتایی مانند  به نام مقصد یا چاهک، وجود دارد به طوری که od(z)، یعنی درجة خروجی z، برابر با 0 است.

 

(پ) گراف N وزندار است و از این رو، تابعی از E در N، یعنی مجموعة اعداد صحیح نامنفی، وجود دارد که به هر کمان  یک ظرفیت، که با  نشان داده می‌شود، نسبت می‌دهد.

 

برای نشان دادن یک شبکه، ابتدا گراف جهت زمینه آن (D) را رسم کرده و سپس ظرفیت هر کمان را به عنوان برچسب آن کمان قرار می‌دهیم.

 

مثال 1-1 گراف شکل 1-1 یک شبکه حمل و نقل است. در این جا رأس a مبدأ و راس z مقصد است و ظرفیتها، کنار هر کمان نشان داده شده‌اند. چون ، مقدار کالای حمل شده از a به z نمی‌تواند از 12 بیشتر شود. با توجه به  بازهم این مقدار محدودتر می‌شود و نمی‌تواند از 11 تجاوز کند. برای تعیین مقدار ماکسیممی که می‌توان از a به z حمل کرد  باید ظرفیتهای همة کمانهای بشکه را درنظر بگیریم.

 

 

 

تعریف 1-2 فرض کنیم  یک شبکة حمل و نقل باشد تابع f از E در N، یعنی مجموعة اعداد صحیح نامنفی، را یک شارش برای N می نامند هرگاه

 

الف) به ازای هر کمان  و

 

ب) به ازای هر ، غیر از مبدأ a یا مقصد  z ،  (اگر کمانی مانند (v,w) وجود نداشته باشد، قرار می دهیم

 

مقدار تابع f برای کمان e، f(e) را می توان به نرخ انتقال داده در طول e، تحت شارش f تشبیه کرد. شرط اول این تعریف مشخص می‌کند که مقدار کالای حمل شده در طول هر کمان نمی تواند از ظرفیت آن کمان تجاوز کند، کران بالایی شرط الف را قید ظرفیت می‌نامند.

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد شبکه ها و تطابق در گراف
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد