فصل اول:کلیات تحقیق
)مقدمه:
جامعهشناسان مد را یک پدیده اجتماعی میدانند که افراد را با یکدیکر همرنگ میکند بسیاری از جوانان مد را عامل تعیینکنندهای در جهت مشخص شدن طبقه اجتماعی خود میدانند، اما موضوعی که حائز اهمیت است، تقلید از افراد و مدهایی است که هیچگونه نسبتی با فرهنگ جامعه آنان ندارد. این مسالهای است که امروزه جوانان ما دچار آن هستند. تقلید نابجایی که میتواند اثرات منفی برای ارزشهای اجتماعی داشته باشد و تقلید کورکورانه تا حد زیادی افراد را مجبور به هدر دادن وقت و پرداختن هزینههای زیاد میکند و در نتیجه آنها را از فعالیتهای مثبت باز میدارد. دکتر عسگری میگوید: البته تقلید از مد همیشه اثرات منفی ندارد بلکه میتواند نتایج مثبتی هم داشته باشد. شادی، نشاط و نوگرایی، زندگی انسانها را از یکنواختی خارج میکند و احساس تازه شدن به آنها میدهد.
این مساله مهم تأکید دارد بر حفظ ارزشهای ملی، فرهنگی، مذهبی که با جلوگیری از تقلید نادرست میتوان آن ارزشها را حفظ کرد. او ادامه میدهد برای جلوگیری از هرگونه افراط در زمینه مدگرایی، نباید با نسل جوان مقابله و تندخویی کرد. بلکه باید به آنها آزادی داد و زمینه مناسب برای انتخابی درست برایشان فراهم کرد
2) طرح مسئله
بابررسی ابعادمختلف حیات اجتماعی بشر روشن میشود که پدیده مد همیشه در تاریخ بشر بوده است و منحصر به دوره معاصر نیست .امروزه پدیده مدومدگرایی تمام جوامع رادر پوشش خود گرفته است به طوریکه جوامع غیرمدرن نیزکه در برزخ سنت ومدرنیته معلق مانده وحتی فراتر ازآن در کورترین نقاط وروستاهایی که هنوز شهر نشده اند و تا مدنیت فرسنگها فاصله دارند مد زدگی مشتریان سر به راه و مطیعی پیدا کرده است .مدگرایی اثرات ملموسی بر فرهنگ جامعه ما گذاشته است و گستردگی دامنه ان چنان است که نمی توان آنرا صرفاً در آرایشهای تند و لباسهای عجیب و غریب و... ملاحظه کرد بلکه در نحوه ارتباط روزمره افراد و هنر و ادبیات نیز اثرات خودرابرجای گذاشته است
فصل دوم :
ادبیات تحقیق
فصل سوم:
مواد و روشهای تحقیق
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
پژوهش مد گرایی در بین جوانان شهرستان