مشخصات این فایل
عنوان:طراحی بدنه ایرشیپها و زیر دریائیها
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 111
این مقاله در مورد طراحی بدنه ایرشیپها و زیر دریائیها می باشد.
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله طراحی بدنه ایرشیپها و زیر دریائیها
در روند محاسباتی آیرودینامیکی ابتدا یک بدنه دوار با ماکزیمم قطر ثابت و نسبت فایننس [1] ثابت تعریف میشود.پروفیل بدنه و توزیع سرعت جریان غیر لزج توسط روشهای غیر مستقیم حل جریان پتانسیل بدست میآید. پروفیل این بدنه باید به گونهای باشد که در جریان یکنواخت موازی با محور بدنه، لایه مرزی دچار جدایش نشود. با این قید، درگ توسط تغییر در شکل پروفیل بدنه کاهش مییابد. محدودیت در عدم جدایش لایه مرزی باعث حذف درگ فشاری میشود و درگ کلی منحصر به نیروهای ویسکوز در لایه مرزی میشود. لایه مرزی به سه ناحیه آرام گذرا [2] و درهم تقسیم میشود. برای محاسبه لایه مرزی آرام از متد توویتس[3] استفاده شده که بر اساس رابطۀ مومنتوم میباشد. ناحیه گذرا در محاسبات به صورت یک نقطه در نظر گرفته میشود که در آن ضریب شکل به طور ناگهانی از آخرین مقدار در ناحیه ....(ادامه دارد)
پیش بینی تئوری ناحیهای که گذر از لایه مرزی آرام به درهم رخ میدهد، به عنوان یکی ازمسائل پیچیده و مشکل در مکانیک سیالات میباشد زیرا ناحیه گذرا به فاکتورهای زیادی مــانند سروصـدا،لرزش، محیـط، زبری سطحی بدنه وگرادیان فشار سطحی بستگی دارد که تعیین اثرات آنها روی ناحیه گذرا مشکل است. اولین تحقیقات جدی در این زمینه در اواخر قرن نوزدهم وتوسط رینولدز[1] صورت گرفت.تحقیقات دیگری توسط گرانویل[2]، کربتری[3] صورت گرفت و به خاطر ناتوانی این متدها در بیان تاثیرات سطح بدنه ومحیط روی پدیده گذر تعدادی از محققان به صورت دلخواه ناحیه گذرا را بین سه تا ده درصد طول بدنه از دماغه در نظرگرفتند که در این روش نیز از همین تجربه استفاده شده است. ناش[4] این ناحیه را به صورت یک نقطه ودرسه درصد طول بدنه فرض کرده است. در ناحیه گذرا چند تغییر اساسی در لایه مرزی رخ میدهد.این تغییرات به صورت تغییر در ضخامت جابجایی و ضخامت مومنتوم نشان داده میشودکه ....(ادامه دارد)
2-2-3 محاسبات لایه مرزی درهم
روشهای زیادی برای محاسبه گرادیان فشار درلایه مرزی درهم وجود داردکه همگی از فرم انتگرالی معادله مومنتوم ورابطهای که را به عدد رینولدزو ضریب شکل پروفیل مرتبط میکند وهمچنین یک معادله دیفرانسیل برای نرخ تغییرات ضریب شکل بر حسب استفاده میکنند.
در رابطه مربوط به ضریب شکل، کل اطلاعات راجع به تنشهای رینولدز درون لایه مرزی موجود است.یکی از این روشهای موفق روش انتگرالی هد میباشد. محاسبات لایه مرزی درهم براساس روش انتگرالی هد برای جریان دوبعدی بنا شده است.این متد با همان فرم انتگرالی معادله مومنتوم شروع ....(ادامه دارد)
3-6 ورودیها و خروجیهای برنامه برای پروفیلهای 1بدنه شماره1 تا 7
ورودیهای برنامه، که از برنامه مربوط به حل جریان پتانسیل و در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد رضا حسن بدست آمدهاند که شامل پروفیل بدنه به صورت دو مولفه شعاع و طول بدنه بر حسب سانتی متروسرعت روی لبه لایه مرزی سرعت جریان آزاد هر دو بر حسب سانتیمتر بر ثانیه و ویسکوزیته هوا ، در دمای 25 درجه سانتی گراد وطول کلی بدنه وشعاع ماکزیمم بدنه هر دو بر حسب سانتیمتر میباشد.این ورودیها در قالب فایلهای ورودی UESTAR برای سرعت بدون بعد روی لبه لایه مرزی(که با تقسیم بر سرعت جریان آزاد بدون بعد شده است)و فایل XSTAR برای طول بدون بعد بدنه و ....(ادامه دارد)
بخشی از فهرست مطالب طراحی بدنه ایرشیپها و زیر دریائیها در پایین آمده است.
فهرست علائم
فهرست جداول
فهرست اشکال
چکیده
فصل اول
مقدمه و مطالعات پیشین
1-1 مقدمه و مروری بر تحقیقات گذشته
1-1-1 مدل آیرودینامیکی
فصل دوم
معادلات حاکم و روش حل عددی
2-1 مقدمه
2-2 محاسبات لایه مرزی
2-2-1 محاسبات لایه مرزی آرام
2-2-2 محاسبات ناحیه گذرا
2-2-3 محاسبات لایه مرزی درهم
2-2-4 روش محاسبه درگ
2-2-5 معیار جدایش
فصل سوم
الگوریتم و برنامه به همراه ورودی و خروجی های برنامه
3-1 روند محاسبه درگ
3-2 الگوریتم محاسبات لایه مرزی آرام
3-3 الگوریتم محاسبات ناحیه گذرا
3-4 الگوریتم محاسبات لایه مرزی درهم و ضریب درگ
3-5 برنامه کامپیوتری به زبان فرترن
....(ادامه دارد)
دانلود مقاله طراحی بدنه ایرشیپها و زیر دریائیها