ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله بتن

اختصاصی از ژیکو مقاله بتن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله بتن


مقاله بتن

دانلود مقاله بتن 14 ص با فرمت WORD 

 

 

 

 

 

مقدمه

بتن مصالحی شبیه سنگ است که از گرفتن مخلوط متناسبی از سیمان، شن، ماسه و آب در درون قالب با شکل و ابعاد موردنظر به دست می‌آید. توده اصلی بتن، سنگدانه‌ها درشت و ریز می‌باشد و فعل و انفعال شیمیایی بین سیمان و آب که به صورت شیره‌ای اطراف سنگواره را پوشانده است، باعث یکپارچه شدن و چسبیدن سنگدانه‌ها به یکدیگر می‌شود.

برای ایجاد واکنش در سیمان، مقدار آب محدودی لازم است. لیکن آب مصرفی در بتن همیشه مقداری به مراتب بزرگتر از آن است. این آب اضافی به منظور ایجاد کارایی لازم در بتن برای پرکردن کامل کلیه زوایای قالب و دور گرفتن کلیه میلگردهای مسلح کننده می‌باشد. با انتخاب تناسب‌های مختلفی از مصالح تشکیل دهنده بتن طیف وسیعی از مقاومت‌های مختلف بتن به دست می‌آید. امروز با تولید انواع مختلف سیمان، سنگدانه‌ها و روش‌های مختلف نگهداری و به عمل آوردن بتن خواص گوناگونی در بتن گرفته شده و به دست می‌آید.

در کنار خواص مکانیکی مصالح مصرفی، مهارت اجرا و نظارت دقیق، عامل بسیار مهم دیگری در مقاومت بتن به دست آمده خواهد بود. عواملی که مقبولیت عمومی در استفاده از بتن به عنوان یک مصالح ساختمانی به وجود آورده است، عبارتند از:

  1. شکل خمیری قبل از گرفتن می‌توان هر شکل دلخواه در درون قالب به خود بگیرد.
  2. مقاومت خوب آن در مقابل آتش‌سوزی و عوامل جوی
  3. دسترس بودن مصالح آن (به غیر از سیمان که تولید کارخانه است)
  4. مقاومت فشاری خوب آن همانند سنگ

بتن دارای معایب کششی بود که برای رفع این عیب از بتن با فولاد مورد استفادع قرار گرفت. برای استفاده از بتن و فولاد پرمقاومت در ترکیب با یکدیگر راه‌حل مخصوصی ابداع گردید که به بتن پیش‌تنیده موسوم است.

در این روش، قبل از بتن‌ریزی فولاد که به صورت مفتول یا کابل می‌باشد، تا نزدیکی در جاری شدن کشیده می‌شود. پس از بتن‌ریزی و گرفتن بتن از نتیجه ایجاد چسبندگی  لازم بین فولاد و بتن عامل کشش در فولاد حذف شده و در نتیجه کلیه نیروی کششی فولاد به صورت فشاری وارد بتن می‌شود. به این صورت که بتن قبل از بازگذاری دارای تنش‌های فشاری در کلیه نقاط خود می‌باشد، حال اگر از این عضو به صورت خنثی استفاده شود، تا مرحله‌ای از تنش فشاری موجود تنش‌های کششی ناشی از خمش را خنثی می‌کند، عضو می‌تواند باربری داشته باشد.

با استفاده از این روش ترک‌های موجود در ناحیه کنش بتن مسلح معمولاً حذف می‌شود و همچنین از تغییر شکل‌های خمشی نیز به مراتب کاسته می‌شود.

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله بتن
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد