ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد مراحل ساخت ساختمانهای اسکلت فلزی

اختصاصی از ژیکو تحقیق در مورد مراحل ساخت ساختمانهای اسکلت فلزی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد مراحل ساخت ساختمانهای اسکلت فلزی


تحقیق در مورد مراحل ساخت ساختمانهای اسکلت فلزی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:23

 فهرست مطالب

مراحل ساخت ساختمانهای اسکلت فلزی

 

الف ـ عملیات ساخت اسکلت فلزی ساختمان :

 

ب ـ عملیات سفت‌کاری :

 

طاق ضربی :

دیوار

ب ـ دیوارهای حمال

 

دودکشها 

 

ناودان

 

بهترین محل ناودان

 

دروپنجره

 

چاه

 

1ـ میله

 

2ـ انبار

 

3ـ طوقه

 

4ـ گلدان روی دهانه چاه

 

5 ـ دال بتونی روی گلدان

 

الف ـ عملیات ساخت اسکلت فلزی ساختمان :

 

1ـ تسطیح و گودبرداری و آماده کردن زمین

 

2ـ اجرای مراحل مختلف پی‌سازی و قالب‌بندی پی

 

3ـ آرماتوربندی و شناژ فنداسیون و نصب صفحه ستونها

 

4ـ بتن‌ریزی پی

 

5 ـ ساخت ستونها و نصب بر روی صفحه ستون

 

6 ـ نصب پلها و تیرهای اصلی و تیرریزی

 

7 ـ ساختن شمشیری پله‌ها

 

8 ـ بادبند

 

ب ـ عملیات سفت‌کاری :

 

1ـ طاق ضربی و دیوار چینی

 

2ـ اجرای هواکش و دودکش

 

3ـ اجرای ناودانها

 

4ـ نصب دروپنجره

 

5 ـ ایجاد چاه آشپزخانه و چاه فاضلاب

 

6 ـ گچ و خاک و سفیدکاری

 

7 ـ کف‌سازی و اجرای سنگ فرنیز

 

8 ـ سرویسها

 

9ـ بام

 

طاق ضربی :

 

در ساختمانهای آجری همه نوع سقفی می‌توان به کاربرد مانند سقفهای تیرچه بلوک، طاق ضربی، پیش‌ساخته و غیره. در مورد سقفهای تیرچه بلوک در بخش ساختمانهای بتونی توضیح داده خواهد شد. و در این بخش فقط با سقفهای طاق ضربی آشنا می‌شویم.

 

طاق ضربی معمولاً در بین تیرآهنهای پوشش سقف انجام می‌شود. در بعضی از شهرستانهای ایران مانند یزد طاق ضربی را با خیزبلند در حدود نیمدایره روی دهانه‌های تا حدود 6 متر هم اجرا می‌کنند برای اجرا طاق ضربی بدین طریق عمل می‌کنند که روی دهانه‌های اطاق را با فاصله‌های تقریباً یک متر به یک متر تیرآهن مناسب که نمره آن با توجه به دهانه طاق به وسیله محاسبه تعیین شده است قرار می‌دهند و آنگاه بین آن را به وسیله آجرهای فشاری با ملات گچ و خاک پر می‌نمایند. باید توجه نمود که آجر طاق ضربی نباید کاملاً زنجاب شده باشد(قبل از مصرف مدتی در آب قرار گرفته باشد) فقط باید آجر آب ندیده را بلافاصله قبل از مصرف در سطل آب فرو کرده و بعد در محل مناس نصب نمود. برای اطمینان از مقاومت طاق بعد از اتمام کار روی آن را به وسیله دوغابی از گچ می‌پوشانند تا کلیه منافذ طاق را که احتمالاً خالی مانده است پر نموده و جسم توپر و یکپارچه‌ای ایجاد نماید.

 

بهتر است در فصل بارندگی از اجرا این قسمت خودداری شود زیرا در غیراین‌صورت چنانچه بعد از اجرا طاق ضربی و قبل از اجرا پوششهای دیگر روی آن اگر باران ببارد آب باران به واسطه عدم وجود منافذ لازم روی سقف باقی مانده و موجب فساد گچ گشته و ایجاد خسارت می‌نماید(گچ در مقابل رطوبت مقاوم نیست). خیز طاق ضربی باید در حدود 2 سانتیمتر باشد. اگر کمتر از 2 سانتیمتر باشد بواسطه تخت بودن طاق ممکن است در اثر نیروهایی که از بالا به آن وارد می‌شود فرو ریزد و اگر بیشتر از 2 سانتیمتر باشد به علت آنکه مجبور هستیم از زیر سطح صافی داشته باشیم، ناچاراً باید خیز آن را از زیر با گچ و خاک پر نموده در این صورت طاق ما سنگین‌تر خواهد شد.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد مراحل ساخت ساختمانهای اسکلت فلزی

برنامه و جزوات محاسبات حجم عملیات خاکی در راهسازی

اختصاصی از ژیکو برنامه و جزوات محاسبات حجم عملیات خاکی در راهسازی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

برنامه و جزوات محاسبات حجم عملیات خاکی در راهسازی


برنامه  و جزوات محاسبات  حجم عملیات خاکی در راهسازی

جزوات آموزشی و برنامه مفید و بسیار کاربردی برای محاسبات حجم عملیات خاکی در راهسازی و نحوه رسم منحنی بروکنر: برنامه اکسل برای رسم اتوماتیک منحنی بروکنر، محاسبات سریع حجم خاکبرداری و خاکریزی (این فایل ارزشمند برای مهندسین در زمینه راهسازی پیشنهاد می شود)


دانلود با لینک مستقیم


برنامه و جزوات محاسبات حجم عملیات خاکی در راهسازی

کتاب شبکه های ارتباطی آلبرتو لئون گارسیا و ایندرا ویجاجا

اختصاصی از ژیکو کتاب شبکه های ارتباطی آلبرتو لئون گارسیا و ایندرا ویجاجا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کتاب شبکه های ارتباطی آلبرتو لئون گارسیا و ایندرا ویجاجا


کتاب شبکه های ارتباطی آلبرتو لئون گارسیا و ایندرا ویجاجا

کتاب شبکه های ارتباطی آلبرتو لئون گارسیا و ایندرا ویجاجا

نویسندگان: Garcia و Widjaja

فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو و کپی برداری از متن است.


دانلود با لینک مستقیم


کتاب شبکه های ارتباطی آلبرتو لئون گارسیا و ایندرا ویجاجا

تحقیق در مورد اصول طراحی

اختصاصی از ژیکو تحقیق در مورد اصول طراحی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد اصول طراحی


تحقیق در مورد اصول طراحی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:42

 فهرست مطالب

منطق ، اصول طراحی

 

ضرورت طبقه بندی نظریة طراحی

 

اصول طراحی

 

در این مبحث به اصول طراحی می پردازیم

 

  • محدودیت :‌

 

2) توازن

 

3) تسلط

 

4)ریتم

 

کاربرد اصول طراحی

 

بررسی جامع تر ساختار طراحی :

 

انتظام عناصر غیر رنگی

 

4) رنگدانه ها

 

5) زمینه

 

حال بهتر است مسئله تلفیق این سلسه کیفیت رنگ را با توجه به مقاصد هنری بررسی کنیم همانگونه که در فصل گذشته تشریح شد باید به دو هدف مهم دست یافت نخست اینکه رنگها باید متناسب با کار خاصی که برای آن تهیه می شوند مفهوم بیانی خاصی را انتقال دهند . دوم اینکه این رنگ ها باید به گونه ای به بیننده عرضه شوند که وحدت و انجام بصری را القاء کنند .

 

دستیابی به وحدت بصری برای تمامی کسانی که هنرهای تجسمی سروکار دارند ضرورت اساسی محسوب می شود .

 

طراح به گونه ای کیفیت بسوی فرم را به کار می بندد که اثر نهاییش حسی  از وحدت و انسجام را در بیننده به وجود آورد .

 

منطق ، اصول طراحی

 

از نظر طراح ، فوم بصری ترکیبی از عناصر خاصی همچون خط ، شکل ، حجم بافت و کیفیات مشخصة رنگ است . این عوامل گوناگون فرم به عنوان عناصر فرم و عناصر طراحی معروف هستند .

 

از آنجا که هر یک از عوامل یک محرک بصری منحصر به فرد و مستقل را نشان می‌دهد و دارای قابلیت های گوناگون است لذا ضروری است که طرح جهت دستیابی به انتظام و وضوح بصری  این متغیرها را دقیقاً تحت نظر داشته باشد چون تأثیر این عناصر مستقیماً توسط اندام حس بینایی دریافت می شود .

 

 

ضرورت طبقه بندی نظریة طراحی

 

شاید هنوز امید دستیابی به اصطلاح مشترک و مورد توافق همگان بسیار زود باشد ولی در حال حاضر نیاز به دسته بندی اصطلاحات آمر نه به صورت فلسفی کاملاً احساس می شود هر کوششی در جهت دسته بندی اصطلاحات باید حاصل ارزیابی صادقانه آن عواملی باشد که حضوری چشمگیر در اثر طراح دارد .

 

در ادامه توضیحاتی که ارائه شد که واکنش ها و رفتارهای سادة انسانی اعتبار اصول پیشنهادی را تأیید می کنند اساس معتبر و معقولی را برای پاسخگویی به نیازهای انتظام عناصر در نظریة طراحی فراهم می کنند .

 

اصول طراحی

 

در این مبحث به اصول طراحی می پردازیم

 

  • محدودیت :‌

 

پیش از همه باید اذعان کرد که هر گاه در برابر یک محرک بصری قرار می گیریم اندکی مبهوت می شویم . آشفتگی و بی نظمی حاصل از تنوعات بی حد و مرز نتیجه‌ای جز واکنش نا خوشایند حسی نخواهد داشت . تحمل و توان ما برای درک تنوعات محدود است . به بیان دیگر اگر قرار است واکنش حسی رضامندانه ای حاصل شود . باید برای میزان تنوع حد و حدودی قائل شد .

 

 

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد اصول طراحی

تحقیق درباره شعر نیمایی

اختصاصی از ژیکو تحقیق درباره شعر نیمایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره شعر نیمایی


تحقیق درباره شعر نیمایی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 13
فهرست مطالب:

شعر نیمایی

زمینه تاریخی

شعر کلاسیک فارسی

نظر نیما در باب شعر سنتی فارسی

مخالفت سنت‌گرایان

حمایت نوگرایان

شعر نیمایی و تحول اجتماعی در ایران مدرن

شاعران نیمایی

پانویس

عوامل تاثیرگذار شعر

هویت و جایگاه ممتاز شعر در فرهنگ ایرانی

انواع شعر فارسی

شعر کهن فارسی

 

تاریخچهٔ شعر کهن فارسی

شعر نیمایی

شعر نیمایی سبکی از شعر نو فارسی است که نخستین نمونه شعر نو در ادبیات فارسی بوده و برآمده از نظریه ادبی نیما یوشیج شاعر معاصر ایرانی است.

تحولی که نیما انجام داد در دو حوزه فرم و محتوای شعر کلاسیک فارسی بود. با انتشار شعر افسانه نیما مانیفست شعر نو را مطرح کرد که تفاوت بزرگ محتوایی با شعر سنتی ایران داشت. «باتوجه به مقدمهٔ کوتاهی که خود نیما بر این شعر نوشته است ( رک : شمس لنگرودی ، تاریخ تحلیلی شعر نو ، 1/100) ویژگی های « افسانه » را به شرح زیر می‌توانیم برشمریم : 1- نوع تغزل آزاد که شاعر در آن به گونه‌ای عرفان زمینی دست پیدا کرده است ؛ 2- منظومه‌ای بلند و موزون که در آن مشکل قافیه پس از هر چهار مصراع با یک مصراع آزاد حل شده است 3- توجه شاعر به واقعیت های ملموس و در عین حال نگرشی عاطفی و شاعرانهٔ او به اشیا 4- فرق نگاه شاعر با شاعران گذشته و تازگی و دور بودن آن از تقلید 5- نزدیکی آن ، در پرتو شکل بیان محاوره‌ای ، به ادبیات نمایشی ( دراماتیک )؛ 6- سیر آزاد تخیل شاعر در آن ؛ 7- بیان سرگذشت بی دلیها و ناکامی های خود شاعر که به طرز لطیفی با سرنوشت جامعه و روزگار او پیوند یافته است .( برای تجزیه و تحلیل افسانه ؛ رک : حمید زرین کوب ، چشم انداز شعر نو فارسی ، ص53 به بعد ؛ هوشنگ گلشیری ،« همخوانی با هماوازان ، افسانهٔ نیما ، مانیفیست شعر نو »، مفید ، دورهٔ جدید ، ش اول ف( بهمن 1365) ص 12 تا 17 و ش دوم ، ص 34 تا 56 ؛ عطاء الله مهاجرانی ، افسانهٔ نیما ف ص 52 به بعد ) روح غنایی و مواج افسانه و طول و تفصیل داستانی و دراماتیک اثر منتقد را بر آن می‌دارد که بر روی هم بیش از هر چیز تاثیر نظامی را بر کردار و اندیشهٔ نیما به نظر آورد ( در مورد تاثیر زندگی و آثار نظامی گنجوی بر نیما ، رک : محمد جعفر یاحقی ، « نیما و نظامی »، کتاب پاژ 4( مشهد 1370) ص 39.)حال آن که ترکیب فلسفی و صوری و به ویژه طول منظومه ، زمان سرودن آن ، کیفیت روحی خاص شاعر به هنگام سرودن شعر ، ذهن را به ویژگی های شعر « سرزمین بی حاصل »، منظومهٔ پرآوازهٔ تی . اس . الیوت شاعر و منتقد انگلیسی منتقل می‌کند که اتفاقا سرایندهٔ آن همزمان نیما و در نقطهٔ دیگر از جهان سرگرم آفرینش مهمترین منظومهٔ نوین در زبان انگلیسی بود . ( در مورد این منظومه و چگونگی آفرینش آن رک : تی . اس . الیوت ، منظومهٔ سرزمین بی حاصل ، ترجمه و نقد تفسیر از حسن شهباز . ص 57 [ به نقل از جعفر یاحقی ، جویبار لحظه‌ها :46].

این شیوه سرودن شعر به سرعت جایگزین شعر کلاسیک فارسی گردید و سپس با ایجاد تفاوت هایی در فرم شعر نو، آنرا به شیوه‌های نیمایی ، سپید، حجم و ... دسته بندی کردند.

تلاش نیما یوشیج برای تغییر دیدگاه سنتی شعر فارسی بود و این تغییر محتوا را ناگزیر از تغییر فرم و آزادی قالب می‌دانست. آزادی که نیما در فرم و محتوا ایجاد کرد، در کار شاعران بعد از وی، مانند احمد شاملو، مهدی اخوان ثالث، فروغ فرخزاد و سهراب سپهری به نقطه‌های اوج شعر معاصر ایران رسید. با این حال نیما شعر خود را از لحاظ نگرش به جهان و محتوای کار پیشروتر و تازه تر از کار شاعران بعدی مانند شاملو به شمار می‌داند.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره شعر نیمایی