لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه6
فهرست مطالب
فرآیند آموزش کارکنان
مزایای آموزش:
نظریه های یادگیری
مسئولیت طراحی و اجرای برنامه های آموزشی به عهده کیست؟
تعیین نیازهای آموزشی
مراحل مختلف آموزش
ارزیابی دوره آموزشی
آموزش سیستمی
روشهای آموزش ضمن خدمت
روشهای تغییر سیستم کار
پژوهش کنشی
- برگزاری دوره های آموزشی با سرپرستی مربیان کارآزموده و با تجربه، زمان یادگیری را به حداقل می رساند و باعث افزایش بازده کارکنان می گردد.
- تمام کارکنان در طول عمر کاری خود باید به طور دائم و مستمر، آموزش ببینند تا درسمتی که انجام وظیفه می نمایند، حداکثر کارآیی و اثربخشی را داشته باشند.
- یکی از اهداف اولیه در هر دوره آموزشی، ایجاد طرز فکر صحیح نسبت به کار و سازمان است.
- آموزش کارکنان به حل مشکلات عملیاتی کمک می کند. شکایت و نارضایتی در محیط کار غالباً ناشی از مدیریت ضعیف و بی اثر است و معمولاً با آموزش دادن مسئولان در زمینه هایی مانند روابط کارگری، روابط انسانی و رهبری می توان این گونه مشکلات را حل کرد.
- آموزش کارکنان فعلی روش مؤثری برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان است.
- آموزش برای خود کارکنان نیز مفید است. داشتن مهارتهای ویژه و سودمند موجب می شود تا مسئولان سازمان، ارزش و اعتبار بیشتری برای کارکنان خود قائل شوند و در نتیجه امنیت شغلی بیشتر می گردد. طبیعی است که کسب توانائیها و مهارتهای بیشتر به قابلیت ارتقای کارکنان برای تصدی پستها و مشاغل عالی تر و مهمتر نیز خواهد افزود.
تحقیق در مورد فرآیند آموزش کارکنان