لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه20
فهرست مطالب
مدیریت منابع انسانی
مرور سابقه علمی و مبانی نظری
¾ مدیریت منابع انسانی
¾ نیرویابی, جذب و گزینش
آموزش و توسعه منابع انسانی
2ـ توسعه مدیریت و سرپرستی :
روشها و فنون آموزش و توسعه منابع انسانی
باشند.
مراحل آموزش کارکنان
آموزش کارکنان دارای مراحلی میباشد که عبارتند از:
1ـ تعیین نیازهای آموزشی: نخستین گام برای آماده کردن برنامههای آموزش و توسعه منابع انسانی عبارت است از تعیین نیازهای آموزشی کارکنانی که باید در برنامههای آموزشی شرکت جویند. تعیین نیازهای آموزشی میتواند محتوای دورههای آموزشی را بر اساس حل مشکلات کاری تنظیم کند.
2ـ هدفهای آموزشی و توسعه منابع انسانی: نیازهای آموزشی تعیین شده, منتج به هدفهای آموزشی و توسعه منابع انسانی میشوند. این هدفها باید بصورتی تدوین شوند که بتوان از آنها به عنوان معیارهای ارزشیابی پایان دوره استفاده کرد. به عبارت دیگر میتوان چنین گفت که هدفهای آموزش و توسعه منابع انسانی عبارت است از رفتارهای مورد نظر سازمان در آموزش و توسعه منابع انسانی و شرایطی که رفتارهای مورد نظر باید در آن تجلی یابد.
3ـ محتوای دورهها: محتوای دورههای آموزشی براساس هدفهایی که از تعیین نیازهای آموزشی منتج شدهاند, تهیه و تنظیم میشود که ممکن است برای ایجاد دانش و مهارت یا رفتار خاصی در شرکتکنندگان باشد. لازم به تذکر است که شرکتکنندگان در دورههای آموزشی باید بتوانند, محتوای دورهها را با نیازهای شغلی خود تطبیق دهند.
4ـ بکارگیری اصول یادگیری: از اصول یادگیری باید در برنامهریزی و اجرای دورههای آموزشی استفاده کرد.
5ـ اجرا و ارزشیابی: ارزشیابی غلط و یا بیتوجهی به نتایج آنها میتواند یکی از آفتهای برنامههای آموزش و توسعه منابع انسانی باشد. در بسیاری از موارد یا برنامههای آموزشی و توسعه منابع انسانی ارزشیابی نمیشوند و یا نتایج آنها چندان مورد توجه مدیران و مسئولان آموزش و یا مدیران پرسنلی قرار نمیگیرد.
تحقیق در مورد مدیریت منابع انسانی مرور سابقه علمی و مبانی نظری