ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های هوش(فصل دوم ادبیات پژوهش کارشناسی ارشد)

اختصاصی از ژیکو مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های هوش(فصل دوم ادبیات پژوهش کارشناسی ارشد) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های هوش(فصل دوم ادبیات پژوهش کارشناسی ارشد)


مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های هوش(فصل دوم ادبیات پژوهش کارشناسی ارشد)

پایان نامه

ادبیات پایان نامه

سرفصل های پروژه شامل موارد زیر است :

تعریف هوش

وضعیت هوش در سازمان واعمال ذهنی

هوش عملی وهوش نظری

هوش واستعدادهای دیگر

ماهیت عامل g

بهره هوشی (هوشبهر )چیست

بهره هوشی وتوانائیهای دیگر ذهنی

ماهیت هوش

عوامل موثر در رشد هوش

آزمون استانداردشده هوش

آزمونهای هوش

آزمونهای گروهی

آزمونهای فردی هوش

دیدگاه نظری مختلف از مفهوم هوش

نظریه‎های معاصر هوش

نظریه دوعاملی اسپیرمن

نظریه سلسله مراتبی

نظریه چند عاملی ترستون

نظریه سه بعدی گیلفورد

نظریه کتل درباره هوش متبلور وهوش سیال

نظریه دوسطحی جنسن

ب: نظریه‎های فرایند مداری هوش

نظریه شناختی پیاژه درباره هوش

نظریه بازنمایی برونر

تحقیقات داخلی

تحقیقات خارجی

مشخصات فایل:

نوع فایل: word

منبع: دارد (فارسی و لاتین)

پیشینه پژوهش: دارد(ایرانی و خارجی)

تعداد صفحات:37

گارانتی بازگشت وجه: دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)

قیمت: فقط 10000 تومان

خلاصه ای از مطالب:

تعریف هوش

     آلفرد بینه[1]،روانشناس فرانسوی می‌گوید:هوش آن چیزی است که آزمونهای هوشی آن را می‎سنجند. فکر می‎کنم اگر به این تعریف ،جمله‎ای اضـافه شـود مفـهوم آن بهتر درک می‎شود.

 (هوش آن چیزی ا ست که آزمونهای هوشی آنرا می‌سنجند و باعث می‌شود که افراد عقب مانده ذهنی را از افراد طبیعی و با هوش متمایز کند) پس هوش توانایی و استعداد کافی برای یادگیری و درک امور و هماهنگی و سازش با محیط و بهره‌برداری از تجربیات گذشته ، بکاربردن قضاوت و استدلال صحیح و پیدا کردن راه حل منطقی در مواجه شدن با مشکلات است (میلانی‌فر،1379، ص39).

    وکسلر[2] ،روانشناس مشهور معاصر آمریکایی هوش را «کلیه تواناییهای فرد در تفکر عاقلانه و رفتار منطقی و مؤثر در سازش با محیط می‌داند»(اسکوئیلر و همکاران،1372، ص 11).

     لویس ترمن[3] که اولین نسخه آزمونهای هوشی را در ایالات متحده آمریکا استاندارد کرده‌است می‌گوید:«هوش ظرفیت فرد درتفکرانتزاعی است»(اسکوئیلروهمکاران،1372،ص 12).

    چارلز اسپیرمن[4] ، معتقد بود که هوش یک عامل کلی است که در کنار این عامل کلی، یک سلسله عوامل یا استعدادهای اختصاصی نیز وجود دارد .لیکن همة این استعدادها با یکدیگر و با هوش کلی به نحوی در ارتباط هستند(همان منبع).

    لویس ترستون[5]،با کاربرد روش تحلیل عوامل[6] ،عامل کلی هوش را تجزیه کرده و از آن هفت عامل جزیی یا اختصاصی استخراج کرده‌است که عوامل جداگانه هوش از نظر ترستون عبارتند از : 1- توانایی


[1] - Alfred Binet (1911-1875) روانشناس معروف فرانسوی است که نخستین آزمونهای هوش را با همکاری تثودور سیمون تهیه کردومورد استفاده قرار داد.

[2] - David Wechsler ،روانشناس وروانپزشک مشهور امریکایی است اودر سال 1939 ازمونهای جدیدی برای سنجش موثر عرضه کرد. این آزمونها شامل دوقسمت کلامی وعملی است

[3] - Lowis Terman (1965-1877) ،روانشناس آمریکایی است که آزمونهای هوش بینه را استاندارد کرد وآنها را آزمونهای استنفورد – بینه  نامید ترمن استفاده از آزمونهای روانشناسی را در مدرسه‎های آمریکا رواج داد وبر روی کودکان تیز هوش پژوهشهای کسترده ومهمی بعمل آورد .

[4] - Charles Spearman (1945-1863)،استاد دانشکاه لندن بود وی در بررسی هوش وکاربرد روشهای آماری درتحلیل کیفیت هوش شهرت جهانی دارد.

[5] - Lwis Thurston (1955-1887)،روانشناس آمریکایی است که برای تجزیه وتحلیل هوش کلی از روش تحلیل عوامل استفاده کرده است .

[6] - Factor Analysis یک روش پیشرفته آماری است که با استفاده از آن همبستگی بیان تواناییهای مختلف ذهنی ویا ویژگیهای شخصیتی را محاسبه می‎کنند وبا تحلیل همبستگیها به عوامل کلی‎تر دست می‏یابند


دانلود با لینک مستقیم


مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های هوش(فصل دوم ادبیات پژوهش کارشناسی ارشد)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد