
پایان نامه کارشناسی با موضوع بررسی اختلالات گفتاری دانش آموزان ابتدایی
64 صفحه WORD
چکیده:
تحقیق حاضر با هدف مطالعه میزان اختلالات گفتاری در دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر نیشابور انجام شده است که جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر نیشابور تشکیل می دهند که به روش نمونه گیری تصادفی از 10 مدرسه مختلف نمونه ای به حجم 30 نفر انتخاب شدند و پرسشنامه مربوط به اختلالات گفتاری را که باید توسط والدین کودکان پاسخ داده می شد تکمیل کردند . این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی است که با هدف بررسی یک فرضیه و سه سئوال انجام شده است . پس از استخراج نتایج پرسشنامه زمینه و سئوالات به این ترتیب مشخص شده اند که در نمونه مورد مطالعه لکنت زبان شایعترین اختلال گفتاری در دانش آموزان بوده است و دو زبانگی در ایجاد اختلالات زبانی کودکان تاثیری نداشته است همچنین لکنت زبان در نمونه مورد مطالعه ریشه ارثی ندارد و ترس و اضطراب نیز در ایجاد اختلال زبان کمترین نقش را دارد...........
فصل اول:
طرح تحقیق
بیان مساله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف پژوهش
فرضیه و سئوالات تحقیق
تعاریف مفهومی و عملیاتی
فصل دوم:
پیشینه نظری تحقیق
کلیاتی درباره زبان
عوامل موثر در رشد طبیعی گفتار
تولید گفتار
علت ایجاد مشکلات گویایی
طرح ریزی و تولید گفتار
مراحل اختلالات گفتاری
اختلال تولید گفتار
لکنت و انواع آن
انواع مکثهای زمانی
پیشینه عملی
تحقیقات داخلی و تحقیقات خارجی
فصل سوم:
روش تحقیق
جامعه تحقیق
نمونه تحقیق
روش نمونه گیری
ابزار تحقیق
روش جمع آوری اطلاعات و اجراء
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل داده ها
فصل پنجم:
بحث و نتیجه گیری
سئوال اول تحقیق
نتیجه گیری کلی
منابع و مآخذ
پایان نامه کارشناسی با موضوع بررسی اختلالات گفتاری دانش آموزان ابتدایی