پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با موضوع هنجاریابی آزمون افسردگی کودکان ماریاکواس برای کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی شهرستان ...
170 صفحه WORD
مقدمه:
بدون شک نیروی انسانی از مهم ترین سرمایههای جوامع است. سرمایه ای که امکان بهربرداری از منابع انرژی را فراهم میسازد و وجود کار آمدش رفاه و امنیت جامعه را تامین میکند. اهمیت نیروی انسانی تا جایی است که منابع مادی همواره یک پله پایین تر از آن قرار میگیرد این مساله باعث توجه بیش از بیش جوامع بشری به نیروی انسانی گردیده و برنامه ریزیهای گسترده ای در جهت حفظ و تربیت آن انجام گرفته تا میزان بهره وری از این سرمایه ی ناشناخته را ( البته در برخی کشورها ) افزایش یابد.
حفظ و تربیت نیروی انسانی علاوه بر این که از جهت جسمانی مورد توجه است از نظر روانی بسیار مهم است. چرا که هر گونه دگرگونی روحی، جسم را تحت تأثیر قرار داده و فرد را ناکارآمد میکند...............
فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت پژوهش
اهداف تحقیق
اهداف کلی
تعاریف نظری واژهها و مفاهیم
تعاریف عملیاتی واژهها و مفاهیم
سؤالات تحقیق
فرضیههای تحقیق
فصل دوم: پیشینه پژوهش
مقدمه
سلامتی و تعریف آن
عوامل تأثیرگذار بر سلامت
انواع سلامتی
سلامت روانی و تعریف آن
عوامل موثر بر سلامت روانی
اختلالات روانی و تعریف آن
تاریخچه بررسی اختلالات روانی
طبقه بندی اختلالات روانی
اختلالات خلقی و تعریف آن
تاریخچه بررسی اختلالات خلقی
طبقه بندی اختلالات خلقی
اختلالات افسردگی
اختلالات دو قطبی
اختلال افسردگی و تعریف آن
نظریههای روان شناختی در مورد افسردگی
نظریه زیست شناختی
نظریه روان پویایی
نظریه یادگیری
نظریه شناختی
علایم و نشانههای اختلال افسردگی
سبب شناسی اختلال افسردگی
انواع افسردگی
اختلال افسردگی و سن
اختلال افسرگی و جنس
روشهای تشخیص و ارزیابی افسردگی در کودکان
انواع آزمونهای ارزیابی افسردگی
پرسشنامه افسردگی کودکان CDI
پرسشنامه افسردگی بک
مقیاس افسردگی اصلی برای مطالعات همه گیر شناسی ( CES _ D )
آزمون و تعریف آن
سابقه تاریخی آزمونهای روانی
ویژگیهای آزمونهای روانی
الف ) ویژگیهای اصلی
الف ) روش باز آزمایی
ب ) روش فرمهای همتا یا موازی
ج ) روش دو نیمه کردن آزمون
د ـ روش کودر ـ ریچاردسون
الف ) روایی محتوا
ب ) روایی صوری یا ظاهری
ج ) روایی ملاکی
د ) روایی سازه
حساسیت یا ظرافت تشخیص
ب ) ویژگیهای فرعی
مفهوم نرم یا هنجار و تعریف آن
انواع نرم یا هنجار
هنجارهای سنی
هنجارهای کلاسی
هنجارهای رتبه درصدی
هنجار مربوط به نمرات معیار
پژوهشهای خارجی
پژوهشهای داخلی
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
روش اجرای تحقیق
ابزارهای گرد آوری اطلاعات
روایی و پایایی آزمون ماریاکواس
روایی و پایائی آزمون افسردگی بک
روشهای آماری مورد استفاده در این پژوهش
سؤالات پژوهش
فرضیهها پژوهش
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه
محاسبه پایایی آزمون
تحلیل نتایج
محاسبه روایی آزمون
فرضیه ها
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات
پیشنهادات کاربردی
پیشنهادات پژوهشی
محدودیتها
منابع و مأخذ
پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با موضوع هنجاریابی آزمون افسردگی کودکان ماریاکواس برای کلیه دانش آموزان