پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
گرایش بازرگانی داخلی
همراه با پرسش نامه
124 صفحه
چکیده:
در جهان فرا رقابتی امروز، راز بقاء و موفقیت سازمانها، درک ساختار رقابتی بازار است. دستیابی به این درک، مستلزم آگاهی و شناخت مدیریت از نظرات و خواست مشتری و ارزیابی و بهره گیری از آمیخته بازاریابی (P4) (محصول، قیمت، توزیع و ترفیع) در بازار به منظور دست یابی به سهم بازار بیشترمی باشد. آمیخته بازاریابی مجموعهای از ابزارهای قابل کنترل بازاریابی است که شرکت با در هم آمیختن آنها سعی در پاسخگویی به بازار هدف دارند و در امور تصمیم گیری به مدیران کمک می کند. به عبارت دیگر آمیخته بازاریابی دربرگیرنده همه فعالیتهایی است که شرکت میتواند با انجام آنها بر میزان تقاضای محصولاتش اثر گذارد. دراین پژوهش به بررسی عناصر آمیخته بازاریابی بر میزان فروش شرکتهای متوسط وکوچک دانش بنیان (شرکتهای نانویی) پرداخته شد که نهایتاً طبقه بندی فروش شرکت ها به ترتیب از کمترین به بیشترین میزان فروش به صورت زیر بدست آمد:
1.رز نخ (نخهای آنتی باکتریال)،2.فناوران نانو مقیاس (فیلترهای نانویی)،3.آرتاش کامپوزیت (کامپوزیت)، 4.نانو سیستم پارس (تجهیزات نانو اسکوپ)، 5.ریف ایران (رنگهای نانویی)، 6.گروه وحید (لوله های عایق صوتی). سپس، بعد از شناسایی معیارهای موثر بر انتخاب و خرید محصولات نانویی به کمک پرسشنامه ،[1] ووزن دهی به هر یک از اجزای عناصر آمیخته بازاریابی مشخص شد چه عواملی بیشترین تاثیر را بر فروش، بدست آوردن سهم بازار بیشتر و در نتیجه سود بیشتر شرکتهای متوسط و کوچک دانش بنیان بررسی شده را دارند که فروش هر یک به ترتیب دارای رتبه و میانگین مذکور به دست آمده اند ؛1..فناوران نانو مقیاس ( فیلترهای نانویی) 15% ، 2. نانو سیستم پارس (تجهیزات نانو اسکوپ) 17% ،3.ریف ایران (رنگهای نانویی) 18% ، 4.گروه وحید (لوله های عایق صوتی)21% ، 5.آرتاش کامپوزیت (کامپوزیت) 16% ، 6 .رز نخ (نخهای آنتی باکتریال) 13% و در مجموع فروش بین این شش شرکت از 100% می باشد.
واژگان کلیدی : آمیخته بازاریابی ، سهم بازار ، شرکت های نانویی
[1] - Expert Choice
رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی با درکی از میزان فروش شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکت های نانویی)