ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله پرستاری

اختصاصی از ژیکو دانلود مقاله پرستاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله پرستاری


دانلود مقاله پرستاری

تعریف پرستاری : در فرهنگ لغت پرستاری این چنین تعریف شده است پرستاری ارتباطی است انسانی که بین یک نفر  که نیاز به خدمات تندرستی است و یک نفر پرستار مجرب و آگاه در پاسخگویی به این نیازها بوجود می آید .
 تعریف امام خمینی از پرستاری : پرستاری از شغل های بسیار شریفی است که اگر چنانچه انسان به وظایف انسانی و شرعی خود عمل کند عبارتی است که برفراز عبارتهای درجه اول است .
تعریف پرستاری از دیدگاه انجمن بین المللی پرستاران ( ICN )
Intermational couneit of nur sing
خدمت منحصر به فرد پرستاری عبارت است از کمک به انسان سالم یا بیمار برای انجام فعالیتهایش برای اینکه سالم باشد و یا سلامتی خود را بازیابد یا در آرامش فوت کند در حالیکه فرد خودش توانایی ، علاقه و یا دانش لازم را برای این فعالیتها را داشت بدون کمک دیگری آنها را انجام می داد .
آخرین تعریف پرستاری : عبارت است از اجرای خدماتی که در نهایت منجر بر استقلال بیمار و جلوگیری از وابستگی او به دیگران می شود .
پرستار : فردی است که برای انجام نقش ویژه ای آماده گردیده است : 1- مددرسانی به انسان به طوریکه فعالیتهایی که انجام می دهد باعث سلامت یا بهبود بیمار شود و یا مرگ آرام آن را تضمین کند .
از نظر علمی تعریف پرستار : پرستار فردی است که دوره عالی پرستاری را در یکی از دانشگاههای عالی کشور گذرانده و دارای مدرک لیسانس و یا بالاتر باشد.
پرستاری : مجموعه ای  از علم و عمل است هدف آن ارائه خدمات برای مراقبت از بیمار و پیشگیری از بیماری و حفظ سلامت است و اقداماتی را باید انجام دهد که باعث رفع نیازمندیهای جسمی  و روانی و اجتماعی شود .
تاریخچه پرستاری و سیر تکاملی آن : حرفه پرستاری به صورت امروزی حاصل تلاش و کوشش زنان مردانی است که در تمامی این حرفه فداکاری زیادی از خود نشان داده و هدف آن ارائه خدمات درمانی و مراقبتهای صحیح به بیماران و مددکاران بود .
تکامل حرفه پرستاری ( calver ) :
1- دوره اول : از ابتدا تا سال 1860 یا قبل از عصر نایتینگل در این زمان بیماری مانند زندگی و مرگ یک راز محسوب می شد و علل بیماری با خرافات آمیخته وبودند و آن را نتیجه عملیات برخی از ارواح خبیصه می دانستند حکیم باشی ها به بدن بیماران ضربه می زند و آنها را وارد حمام های داغ و سردی می کردند و ارواح را به وسیله اشیاء داغ می سوزاندند . اعتقادات مذهبی بر روی مراقبت از بیماران در بین مردمان مصری – هندی. کلیمی و یونانی و روحی اثر داشت. مسیحیت و تعالیم مذهبی آن باعث القاء مفهوم کمک به دیگران ( بیماران – ناتوانان ) را به وجود آورد . و این مفهوم برای زنان جاذبه فراوانی داشت و آنان شروع به فعالیت در راه ارائه خدمات اجتماعی نمودند و این کوشش همچنان تا به امروز ادامه دارد.

 

شامل 26 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله پرستاری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد