لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:38
فهرست و توضیحات:
مقدمه
هنری فورد
تمام اینها به منظور افزایش کارایی کارگران صنعتی طراحی شده بود. فورد معتقد بود نباید وقت کارگر با مجبور کردن او برای رفتن به دنبال مواد و ابزار مورد نیاز، و یا حتی برداشتن آنها از روی زمین، تلف شود. به جای آن فورد ترتیبی اتخاذ کرد تا با استفاده از نوار نقاله، سر سره و نقالههای متحرک بالای سرکار را نزد کارگر بیاورد. مواد و ابزار در سطح وسیعی توزیع میشد و کارگر میتوانست وظیفه خود را بسیار سریعتر انجام دهد. او بر این باور بود که در تلاش دائم برای یافتن تکنیکهای برتر و کاراتر باید روشهای تولید به دقت تحلیل گردد. کارهای پیچیده و مرکب را باید به کارهای ساده تجزیه نمود.
به این ترتیب انجام آن حتی از کارگر غیرماهر، که ممکن است کمهوش، بیسواد و یا حتی معلول باشد، بدون نیاز به گذراندن دورههای طولانی کارآموزی برمیآید.
هیچ یک از این نظریات در اصل متعلق به فورد نبود. «الی ویتنی» بیش از یک قرن قبل از قطعات قابل تعویض استفاده کرده بود. «فردریک وینسلو تیلور» کارشناس معروف بهرهوری تمام این نظریات را در نوشتههای خود آورده بود و چند کارخانه کوچکتر مدتها بود که از خط سوار کردن قطعات استفاده میکردند. اما فورد اولین تولیدکننده بزرگ بود که این نظریات را یکجا و با تمام وجود به کار گرفت.
کارافرین هنری فورد