ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله سبک آرنوو

اختصاصی از ژیکو مقاله سبک آرنوو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله سبک آرنوو


مقاله سبک آرنوو

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:62

فهرست مطالب:
عنوان                                     صفحه
فصل اول
تاریخچه و شرحی در مورد آرنوو    1
تاریخچه     2
شرح در مورد آرنوو     5
فصل دوم
معرفی هنرمندان سبک آرنوو    17
فصل سوم
شرحی در مورد اقوام سلتیک و هنر آنها     37
اقوام سلتی    38
فصل چهارم
تأثیرنقوش سلتیک بر پوسترهای سبک آرنوو    47
نتیجه گیری     55
منابع و ماخذ    57

 

 

فصل اول
تاریخچه و شرحی در مورد آرنوو
 
تاریخچه
Art Nouveau  منشاء اصطلاح ، به نام فروشگاهی مربوط می شود که در سال 1895 توسط – زیگفرید بینگ معروف به ساموئل – در پاریس افتتاح شد . در کشورهای آلمان زبان این جذبش به نام یوگن استیل یا سبک جوان معروف شد . سبک آرنوو ، سبکی تزیینی بود که در اکثر نقاط غرب اروپا و نیز ایالات متحده ، طی سال های دهه 1980 تا جنگ جهانی اول ظهور یافت و فراگیر شد . این سبک واکنشی بود در برابر گرایش تاریخ گرایانه ی فرهنگستانی سده ی نوزدهم میلادی و تلاشی بود جهت خلق یک سبک تازه نوین . ویژگی تاب گیاهی و پیچک وار بود . این سبک که در آغاز ، جنبه ی تزیینی داشت ، بیشترین جلوه و نمود خود را در معماری ، هنرهای کاربردی و اشیاء هنری ظریف و کوچک ، آثار گرافیکی و تصویر گری یافت .
البته منشاء ریشه ی شکل گیری این سبک در انگلستان بود ، جایی که جنبش هنر و صنایع دستی سنت احیای هنرهای کاربردی را در واکنش به ماشینی شدن تولید و مصنوعات و احیای ارزش های از دست رفته ی قرون وسطایی ترویج می داد . این سبک به سرعت فراگیر شد و بخش اعظمی از اروپا را در نوردید و در هر کجا در کسوت نام جدیدی ظاهر شد . همان گونه که گفته شد
درآلمان به نام « یوگن استیل » باب شد در فرانسه به همین نام « آرت نو »
 ( هنر نو ) ، در اتریش بنام « انشعاب » در ایتالیا به نام « استیل لیبرتی » ( سبک آزاد ) و در اسپانیا به عنوان « مدرنسیتا » رواج یافت . در واقع سبک آرت نوو حقیقتا جنبه بین المللی یافت و طیف وسیعی از هنرمندان را در بر گرفت . از بردسلی – در انگلیس تا موشا در چک و تیفانی در آمریکا . گرچه سبک آرت نور کمتر تداعی گر سبکی در نقاشی و مجسمه سازی است ، ولی تاثیر آن را می توان در این دو حوزه هم مشاهده کرد ؛ مثلا در آثار – آنفرد گیلبرت و یان تروپ با این وجود با شروع جنگ  جهانی اول دیگر کمتر نشانی از رواج آن در جایی مشهور بود در واقع سبک آرت نوو احیاگر سبک تزیینی رمانتیک باروک است و هدف آن نمایش ارزش های تزیینی خطوط منحنی بود ، چه در هیئت خطوط پر پیچ و خم گل و گیاه ( در آثار فرانسوی ، بلژِیکی و اسپانیایی ) و چه شکل  خطوط هندسی ( در آثار انگلیسی آلمانی و اسکاتلند ی ) . آرت نو ، هم بازگشتی است به طبیعت و دنیای پیش از عصر صنعتی شدن و هم بازگشتی است به ارزش های از  دست رفته ی پیشین . اما آرت نوو همچنین حرکتی پیشرو است که به خوبی طرز کار با مواد سنتی را می شناسد و
می داند آنها را چگونه در خدمت آفرینش خلاقه ی خود در می آورد . از همین رو سنگ های تزیینی که تا پیش از آن مظهر ثروت و اقتدار ر و در خدمت افراد متمول بود . در آرت نوو به خدمت اهداف نو آورانه و خلاقانه در می آید . ماده ی بی حرکت ، جان می گیرد و آکنده از انواع گیاهان ، جانوران افسانه ای و موجودات انسانی می شود . هنرمند آرت نوو چنان با سنگ کار می کند که گویی با خاک رس سرو کار دارد . پیکره ی خشک ، صلب و مستحکم بناها در آرت نوو به حرکت و جنبش در می آیند و با نقوش مارپیچ و پیچک وار و پر شاخ و برگ جان می گیرند . کلیسای ساگرادا نامیلیا در بارسلونا و عمارت آپارتمانی کازمیلا هر دو  اثر معما ر مشهور اسپانیایی – آنتونی گائدی – نمونه های برجسته ای از این سبک هستند. همچنین به جنبش در آمدن فلز سرد آهن در دستان – ویکتورهورتا هویت نوینی به این ماده ی خام صنعتی زمخت بخشید . تزئینات خانه ی شخصی – امیل تاسل – و ورودی های ایستگاه متر و پاریس نمونه ا ی از آثار هستند .


دانلود با لینک مستقیم


مقاله سبک آرنوو
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد