ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره بایسته های اتحاد ملی و انسجام اسلامی

اختصاصی از ژیکو تحقیق درباره بایسته های اتحاد ملی و انسجام اسلامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 10

 

بایسته‌های اتحاد ملی

اینک که سال ۸۶ از طرف مقام معظم رهبری به عنوان اتحاد ملی و انسجام اسلامی مزین شده است و در برهه ای حساس از عمر مبارک نهضت عظیم امام خمینی(ره) که دشمنان اولیه این نهضت، به بهانه انرژی هسته ای و دفاع کاذب از حقوق بشر، با ایجاد جنگ روانی، فضای منطقه را مشوش نموده اند، لازم است با تکرار حماسه وحدت ملی، انقلاب اسلامی خویش را از این فراز تاریخی نیز به سلامت عبور دهیم.

 

قرآن کریم به عنوان کتاب مبنا و راهنمای زندگی بشر، در آیات متعدد، بخصوص آیات ۱۰۳ سوره آل عمران و ۲۱۳ سوره بقره تصریح دارد که شما مردم، امت واحدی هستید و در سایه وحدت آفریده شده اید، پس از تفرقه و جدایی دوری کنید و به دستور خدا و کتاب او، تحت لوای وحدت اسلامی، اجتماع کرده تا بتوانید حق را زنده، آزادی را پایدار و برادری و برابری را برقرار کنید. وقتی که پیغمبر خدا(ص) به همراهی پدرزن و یار غار خویش ابوبکر و در دنبال یاران و پیروان چندین ساله از بیم آزار قریش، زادگاه خود شهر مکه را ترک می کرد و برای حفظ جان خود و کرامت مسلمین، به سوی یثرب متواری گردید، در بین خیل دشمنانی که از این رخداد خشنود و آن را یک پیروزی برای خویش تلقی می کردند، هیچ کسی گمان نمی برد که هشت سال دیگر شهر مکه و بتخانه عظیم آن، در برابر پیغمبر(ص)، همچون شکست خورده ای به زانو درخواهد آمد حتی بیست سال از این ماجرا نخواهد گذشت که دعوت محمد(ص) از کرانه های بیابان عربستان هم خواهد گذشت و مداین و بیت المقدس و دمشق و اسکندریه را نیز تسلیم هیبت و تواضع خود خواهد نمود، اما این حادثه که در ذهن هیچ احدی نمی گنجید، با مدد و اعجاز وحدت و همدلی، اتفاق افتاد و انسان های متفرق و بی انگیزه را به امتی واحد و مقتدر تبدیل کرد. ▪ آنگاه که حضرت امام(ره) در اوج قدرت و جبروت شیطانی رژیم جهنمی و تا بن دندان مسلح محمدرضا پهلوی به عنوان مظهر اقتدار خاورمیانه ای آمریکا، از نابودی سلسله پهلوی و استقرار حکومت اسلامی، سخن به میان آورد، مستان قدرت و شکم بارگان سرسپرده، این استراتژی الهی را به سخره گرفته و آن را شعاری بیهوده و رویایی و دست نیافتنی تلقی کردند. حضرت امام خمینی(ره)، با اکسیر وحدت و اتحاد امت، تبر ابراهیمی برداشت و بت فرعونی طاغوت زمان را فرو ریخت تا افسانه شکست ناپذیری استبداد ستمشاهی را به جهانیان نشان دهد. ▪ و در هنگامی که استکبار جهانی، با هدف نابودی انقلاب اسلامی ایران، صدام لعنتی را تجهیز و به جنگ با حکومت نوپای ما فرستاد، هیچکدام از استراتژیست های سیاسی و نظامی دنیا قبول نداشتند که روزی این هجوم نابرابر، به نفع ملت ایران پایان یابد و دوران ذلت سردار قادسیه فرا رسد و جمهوری اسلامی ایران همچنان توانا و سربلند به حیات پربار خود ادامه دهد، لکن وحدت ملی، این ناممکن را ممکن ساخت تا عظمت ملت ایران به الگویی برای مبارزین سراسر عالم تبدیل شود. ▪ و اینک که سال ۸۶ از طرف مقام معظم رهبری به عنوان اتحاد ملی و انسجام اسلامی مزین شده است و در برهه ای حساس از عمر مبارک نهضت عظیم امام خمینی(ره) که دشمنان اولیه این نهضت، به بهانه انرژی هسته ای و دفاع کاذب از حقوق بشر، با ایجاد جنگ روانی، فضای منطقه را مشوش نموده اند، لازم است با تکرار حماسه وحدت ملی، انقلاب اسلامی خویش را از این فراز تاریخی نیز به سلامت عبور دهیم. اما این وحدت ملی، مستلزم بایسته هایی است که ذیلا به آنها اشاره می گردد. ۱) بزرگان، مدیران، متولیان و صاحب منصبان، از هرگونه منازعات سیاسی و باندی و تبارگرائی های حزبی، خودداری کرده و در کمال صداقت به مردم خدمت کنند و با اجرایی نمودن تئوری عدالت در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، رفاهی و سیاسی، عملا مردم را به سوی وحدت سوق دهند و آنها را به آتیه دلگرم نمایند. ۲) اگر عده ای بر قطار قدرت سوار و به سوی مقصد خویش بتازند و پیادگان را به دنباله روی و حفظ وحدت موعظه نمایند، این رویه عین تفرقه است و یقینا اتحاد ملی را در پی نخواهد داشت، لذا پیشنهاد می شود، با احساس مسئولیت شرعی و رعایت منافع ملی، و با دوری از هرگونه اقداماتی که زمینه دشمنی را مهیا می کند و احترام خاص برای اندیشه های مختلف و استفاده از تمام افکار و استعدادهای بالقوه صرف نظر از گرایش های سیاسی، بستر لازم را برای اجرایی شدن پیام نوروزی مقام معظم رهبری را آماده سازیم. ۳) با مراجعه و مطالعه دقیق قانون اساسی و بازخوانی متفکرانه اندیشه های حضرت امام و تفسیر درست کلمات مقام معظم رهبری و تجدیدنظر در بعضی از برداشت های سطحی از این منابع معتبر، به دور از مصلحت های تنگ حزبی، به نقش، نظر، نقد، جایگاه آراء، منافع و مطالبات قانونی مردم بیش از این عنا اصحاب جراید، مطبوعات، رسانه ملی، گویندگان، نویسندگان، مسئولان، مبلغین، وعاظ و تریبون های عمومی، از هرگونه اظهارنظرهای تعصبی و غیرمسئولانه خودداری و در یک فرآیند منطقی، عملکرد نظام اجرایی و کمبودها و نیازهای مردم را منعکس و واقعیات جامعه را بیان و با حفظ امنیت ملی، از ابراز هرگونه مطالب غیرواقعی و مصلحت گروهی دوری نمایند، تا اعتماد و افکار عمومی بیشتر و بهتر در جامعه تقویت شود. ۵) در یک عزم عمومی و اراده ملی، اجرای قانون، معیار همه اعمال و اقدامات قرار گیرد، حق هر کس، گروه، قوم، منطقه، استان و تمام شئون اجتماعی برابر قانون داده شود، هیچکس خود را فراتر از قانون تلقی نکند، با قانون شکنان بدور از توجه به شخصیت حقیقی و حقوقی افراد برخورد جدی به عمل آید، در ادارات و نهادهای دولتی، تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمت صادقانه و بدون تبعیض به مردم در اولویت اول قرار گیرد. بازرسین ویژه ای با سلامت کامل نفس، روند اجرای درست قانون پیگیری، متخلفان تنبیه و عناصر خدمتگزار در دستگاه های اداری تشویق شوند، تا بدینسان، مردم، دولت و نظام اجرایی را بهتر حامی خود بدانند و به آن احساس نزدیکی نمایند، آن موقع وحدت خود به خود شکل می گیرد. ۶) به منظور اجرایی شدن پیام نوروزی مقام معظم رهبری، ستادی متشکل از افراد خبره و صاحب نظر با مشارکت کلیه نهادهای مرتبط با اعتبارات، اختیارات و شرح وظایف مشخص تشکیل شود و در یک برنامه ریزی دقیق دراز و کوتاه مدت، تمام واقعیت های موجود جامعه، و عناصر وحدت ساز و آسیب های وحدت سوز را شناسایی و در کمال صداقت و به دور از هرگونه تعصب و تنگ نظری به دنبال درمان آن برآیند، این


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بایسته های اتحاد ملی و انسجام اسلامی

دانلود فایل پاورپوینت درس 6 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی (منابع آب ایران) ..

اختصاصی از ژیکو دانلود فایل پاورپوینت درس 6 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی (منابع آب ایران) .. دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود فایل پاورپوینت درس 6 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی (منابع آب ایران) ..


دانلود فایل پاورپوینت درس 6 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی (منابع آب ایران) ..

دانلود پاورپوینت درس 6 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی (منابع آب ایران)

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 18

 

 

 

 

فعالیت

1 فرض کنید یک روز از صبح تا شب در محلّ زندگی تان، آب نباشد. چه مشکلاتی برای شما و اعضای خانواده تان پیش می آید؟ به طور گروهی همفکری کنید و فهرست مشکلات را در کلاس بخوانید.

2 در کتاب مطالعات اجتماعی سال چهارم خواندید که در گذشته های دور، مهمترین تمدّنها در کنار رودهابه وجود آمدند. چرا؟


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل پاورپوینت درس 6 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی (منابع آب ایران) ..

دانلود فایل پاورپوینت درس 8 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی (را هها و حمل و نقل (1) ..

اختصاصی از ژیکو دانلود فایل پاورپوینت درس 8 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی (را هها و حمل و نقل (1) .. دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود فایل پاورپوینت درس 8 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی (را هها و حمل و نقل (1) ..


دانلود فایل پاورپوینت درس 8 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی (را هها و حمل و نقل (1) ..

دانلود پاورپوینت درس 8 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی (را هها و حمل و نقل (1)

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 20

 

 

 

 

بخشی از متن

راه برای جابه جایی مردم و کالاها از مکانی به مکان دیگر، لازم است. برای مثال، مردم برای رفتن به مدرسه یا محلّ کار خود، رفتن به مغاز هها و خرید کردن، رفتن به تعطیلات یا دیدن اقوام و دوستان خود به راه هانیاز دارند. بسیاری از کالاهایی که مردم مصرف می کنند، مانند موادّ غذایی، از راه های دور و نزدیک به آن ها می رسند. همه ی مکان ها به وسیله ی راه به یکدیگر مربوط می شوند.

به وسایلی که مردم و کالاها را جابه جا می کنند، وسایل حمل و نقل می گویند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل پاورپوینت درس 8 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی (را هها و حمل و نقل (1) ..

تحقیق درباره امام خمینی

اختصاصی از ژیکو تحقیق درباره امام خمینی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 18

 

امام خمینى از ولادت تا رحلت

در روز بیستم جمادى الثانى 1320 هجرى قمرى مطابق با 30 شهریـور 1281 هجرى شمسى ( 21 سپتامپر 1902 میلادى) در شهرستان خمین از توابع استان مرکزى ایران در خانواده اى اهل علـم و هجرت و جهاد و در خـانـدانـى از سلاله زهـراى اطـهـر سلام الله علیها, روح الـلـه المـوسـوى الخمینـى پـاى بـر خـاکدان طبیعت نهاد .او وارث سجایاى آباء و اجدادى بـود که نسل در نسل در کار هـدایـت مردم وکسب مـعارف الهى کـوشیـده انـد. پـدر بزرگـوار امام خمینـى مرحوم آیه الـله سید مصطفى مـوسـوى از معاصریـن مرحـوم آیه الـلـه العظمـى میرزاى شیـرازى (رض), پـس از آنکه سالیانـى چنـد در نجف اشـرف علـوم و معارف اسلامـى را فـرا گرفته و به درجه اجتهـاد نایل آمـده بـود بـه ایـران بازگشت و در خمـیـن ملجاء مردم و هادى آنان در امـور دینـى بـود. در حـالـیکه بیـش از 5 مـاه ولادت روح الـلـه نمى گذشت, طاغوتیان و خوانین تحت حمایت عمال حکومت وقت نداى حق طلبـى پـدر را که در برابر زورگـوئـیهایشان بـه مقاومت بـر خاسته بـود, با گلـوله پاسـخ گفـتـنـد و در مـسیر خمـیـن به اراک وى را بـه شهادت رسانـدنـد. بستگان شهیـد بـراى اجراى حکـم الهى قصاص به .تهران (دار الحکـومه وقت) رهـسـپار شـدند و بر اجراى عـدالت اصـرار ورزیدند تا قاتل قصاص گردیدبدیـن ترتبیب امام خـمیـنى از اوان کـودکى با رنج یـتـیـمىآشـنا و با مفهوم شهادت روبرو گردید. وى دوران کـودکـى و نـوجـوانى را تحت سرپرستى مادر مـومـنـه اش (بانـو هاجر) که خـود از خاندان علـم و تقـوا و از نـوادگان مـرحـوم آیـه الـلـه خـوانسـارى ( صاحب زبـده التصانیف ) بوده است. همچنیـن نزد عمه مـکـرمه اش ( صاحبـه خانم ) که بانـویى شجاع و حقجـو بـود سپرى کرد اما در سـن 15 سالگى از نعمت وجـود آن دو عزیز نیز محـروم گـردید .

هجرت به قـم, تحصیل دروس تکمیلى وتدریس علوم اسلامى

اندکـى پـس از هجرت آیه الله العظمـى حاج شیخ عبد الکریـم حایرى یزدى ـ رحـمه الله علیه ـ ( نـوروز 1300 هـجـرى شمسـى, مـطابق بـا رجب المـرجب 1340 هجـرى قمـرى ) امام خمینى نیز رهـسپار حـوزه علمیه قـم گردید و به سرعت مراحل تحصیلات تکمیلى علوم حـوزوى را نزد اسـاتید حـوزه قـم طـى کرد. که مـى تـوان از فرا گرفتـن تـتـمـه مباحث کـتاب مطـول ( در علـم معانى و بیان ) نزد مرحوم آقا مـیـرزا محمـد علـى ادیب تهرانـى و تکمیل دروس سطح نزد مرحـوم آیه الـله سید محمد تقـى خـوانسارى, و بیشتر نزد مرحـوم آیه الـله سـیـد عـلى یثربى کاشانى و دروس فـقـه و اصـول نزد زعیـم حـوزه قـم آیـه الـله العظمى حاج شیخ عبدالکریـم حایرى یزدى ـ رضـوان الـلـه علیهـم نام برد .پـس از رحلت آیه الله العظمـى حـایـرى یزدى تلاش امـام خمینـى به همراه جمعى دیگر از مجتهدیـن حـوزه علمیه قـم به نـتیچـه رسـیـد و آیه الله العظمـى(رض) به عنـوان زعـیـم حـوزه عـلمـیـه عازم قـــم گـردیـد. در این زمان, امام خمینـى به عـنـوان یـکـى از مـدرسیـن و مجتهدیـن صـاحب راءى در فـقـه و اصـول و فلسفه و عرفــان و اخلاق شناخته مى شد . حضرت امام طى سالهاى طولانى در حوزه علمیه قـم به تدریـس چندیـن دوره فقه, اصـول, فلسفه و عرفان و اخـلاق اسـلامى در فیضیه, مسجـد اعظم, مسجـد محمـدیه, مـدرسه حـاج ملاصـادق, مسجد سلماسى, و ... همت گماشت و در حـوزه علمیه نجف نیز قریب 14 سال در مسجـد شیخ اعطـم انصــــارى (ره) معارف اهل بـیت و فـقـه را در عالیترین سطـوح تدریـس نمود و در نجف بـود که بـراى نخـستـیـن بار .مبانـى نظرى حکـومت اسلامـى را در سلسله درسهاى ولایت فـقیه بازگـو نمود.

امـام خمینـى در سنگـر مبـارزه و قیــام

روحیه مبارزه و جهاد در راه خـدا ریـشـه در بینـش اعـتـقـادى و تربـیت و محیط خانـوادگى و شرایط سـیـاسى و اجـتماعى طـول دوران زندگى آن حضرت داشـتـه است. مـبارزات ایـشان از آغاز نـوجـوانـى آغـاز و سـیـر تکاملى آن به مـوازات تکـامـل ابـعاد روحى و عـلمى ایـشان از یکـسـو و اوضاع و احـوال سیاسـى و اجتماعى ایـران و جـوامع اسـلامـى از سـوى دیگـر در اشکـال مخـتـلف ادامـه یـافـته است و در ســـال 1340 و 41 ماجراى انجمـنهاى ایالـتى و ولایـتى فرصـتـى پـدیـد آورد تا ایـشان در رهبـریت قـیام و روحـانیـت ایـفاى نقـش کنـد و بـدیـن تـرتـیـب قـیـام سراسرى روحانیت و ملت ایـران در 15 خـرداد سال 1342 با دو ویـژگـى برجستـه یعنى رهـبرى واحد امام خمـیـنى و اسلامـى بـودن انگـیـزه ها, و شعارها و هدفهـاى قیام, سرآغـازى شـد بر فـصـل نـویـن مـبارزات مـلـت ایران که بـعد ها تحت نام انقلاب اسلامى در جهان شناخـتـه و معرفـى شـد امام خمـیـنـى خاطـره خـویـش از جنـگ بیـن المـلل اول را در حالیکه نـوجـوانى 12 ساله بـوده چنین یاد مـى کند : مـن هـر دو جـنـگ بـیـن المللـى را یادم هست ... مـن کـوچـک بـودم لکـن مـدرسـه مى رفـتـم و سربازهاى شـوروى را در هـمان مرکزى که ما داشـتـیـم در خـمـیـن, مـن آنجا آنهـا را مى دیـدم و ما مـورد تاخت و تاز واقع مى شـدیـم در جـنـگ بیـن المـلـل اول. حضـرت امام در جایى دیگر با یاد آورى اسامى بـرخى از خوانیـن واشـرار سـتمگر که در پناه حکـومت مـرکـزى بـه غـارت اموال و نوامیـس مردم مى پرداختند مى فـرماید : مـن از بچگى در جـنـگ بـودم ... ما مـورد زلقـى هـا بـودیـم, مـورد هـجـوم رجـبعلـیـهـا بــودیـم و خـودمان تفنگ داشتیـم و مـن در عیـن حالى که تـقـریـبا شـایـد اوایـل بلوغم بود, بـچـه بودم, دور ایـن سنگـرهایى که بـسـتـه بـود نـد در مـحل ما و اینها مى خـواسـتند هجـوم کـنند و غـارت کـنند, آنجا مى رفـتـیــم سنگرها را سرکشـى مى کردیـم کـودتاى رضا خان در سـوم اسفـند 1299 شمسـى که بنابر گـواهـى اسـناد و مدارک تاریخـى و غـیر قابـل خـدشـه بـوسیله انگلیـسها حـمایت و سازمانـدهـى شـده بـود هـر چـنـد کـه بـه سلطنت قاجاریه پایان بخشید و تا حـدودى حکـومت مـلوک الطـوایـفـى خـوانیـن و اشـرار پـارکنـده را محمـدود سـاخت اما درعـوض آنچـنـان دیکتاتـورى پدید آورد که در سایـه آن هـزار فامـیـل بر سرنـوشـت مـلـت مظلـوم ایـران حاکـم شدند ودودمان پهـلـوى به تنهایى عهـده دار نقـش سابق خوانین و اشرار گردید .در چنینـى شرایطـى روحانیت ایران که پـس از وقایع نهـضـت مشروطیت در تنگناى هجـوم بى وقـفـه دولتهـاى وقت و عـمال انگلیسى از یکـسو و دشمـنیهاى غرب باختگان روشنفـکر مـآب از سـوى دیگر قـرار داشت براى دفاع از اسـلام و حـفـظ موجـودیت خـویـش بـه تکاپـو افـتاد. آیه الـلـه العظمى حاج شیخ عـبدالـکریـم حایرى بـه دعـوت علماى وقت قـم از اراک به ایـن شهـر هجرت کرد واندکـى پـس از آن امـام خـمیـنى که با بـهـره گیرى از استعداد فـوق العاده خـویـش دروس مقـدماتى و سطـوح حـوزه علمیه را در خـمیـن و ارا ک با سـرعـت طى کرده بود به قـم هجرت کـرد و عملا در تـحکیـم موقعیت حـوزه نـو تاسیـس قـم مـشارکـتى فعال داشت.زمان چندانـى نگذشت که آن حضرت در اعداد فضلاى برجـسته این حـوزه در عرفـان و فلسفه و فقه و اصـول شنـاخته شـد.پـس از رحلت آیـه اللـه العظمى حایرى ( 10 بهمـن 1315 ه-ش ) حـوزه علمیه قـم را خطر انحلال تهـدید مى کرد. عـلماى مـتـعهـد به چاره جویى برخاستند. مدت هشت سال سرپرستى حـوزه علمـیـه قـم را آیات عـظـام :سید محمد حجت, سید صدر الدیـن صدر و سیـد محـمـد تقـى خـوانسارى -رضوان الـلـه علیهـم ـ بر عهده گرفتند. در ایـن فاصله و بـخصـوص پـس از سقوط رضاخان, شرایط براى تحقق مرجعیت عظمى فراهـم گردید. آیه الله العظمى بروجردى شخصیت علمى برجسته اى بـود کـه مـى تـوانست جانشین مناسبـى براى مـرحوم حایرى و حفـظ کیان حـوزه بـاشـد. ایـن پیشنهاد از سـوى شاگردان آیـه الـلـه حایرى و از جمله امام خـمـیـنـى به سرعت تعقیب شـد. شخص امام در دعـوت از آیـه الـلـه بـروجردى براى هجرت به قـم و پذیرش مسئولیت خطـیر زعامت حـوزه مجدانه تلاش کرد.امام خمینـى که با دقـت شـرایط سیاسـى جامعه و وضعـیـت حـوزه ها را


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره امام خمینی

دانلود پاورپوینت فناوری تولید و فراوری زعفران در ایران

اختصاصی از ژیکو دانلود پاورپوینت فناوری تولید و فراوری زعفران در ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( پاورپوینت )

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید : 

 

تعداد اسلاید : 25 صفحه

Khorasan Research Center for Technology Development مقدمه: عمده ترین واردکنندگان زعفران ایران: اسپانیا  امارات متحده عربی  آلمان ایتالیا  فرانسه  بحرین  سوئیسمصارف زعفران:  صنایع غذایی  آرایشی و بهداشتی  صنعت رنگرزی  امور هنری  دارویی (مخصوصاً اخیراً به عنوان داروی ضد سرطان مطرح است).
New Saffron Products Figure: Results of a survey on consumer preferences for a new saffron products in year 2003 گونه های وحشیCrocus شناسایی شده در ایراننزدیکترین گونه به گونه زعفران زراعیزعفران جوقاسم Crocus haussknechtii زعفران آلمه C.
Almehensis زعفران خزر C.
Caspiusزعفران زیبا C.
Speciosusزعفران بنفش C.
Michelsoniiزعفران زاگرس C.
Cancellatusزعفران سفید (دوگله) C.
Biflorusزعفران گیلان C.
Jilanicusزعفران کورکووی C.
korolkowii نیازهای اقلیمیزعفران طالب زمستانهای پربرف و ملایم و تابستانهای گرم و خشک است.  رطوبت: نیاز آبی 300 میلی متر بارندگی در طول دوره رشد  حرارت: حداقل سرمای قابل تحمل 18-حداکثر گرمای قابل تحمل 40+  خاک: بافت شنی لومی و کلسیم دار و pH خنثی مایه زنی بنه زعفران با قارچ مایکوریز باعث افزایش رشد 26% بنه نسبت به شاهد شده است.  ارتفاع: 32 تا 36 درجه عرض شمالی و تا ارتفاع 1000 متر از سطح دریا آخر اردیبهشت تا 16 تیر دوره خواب کامل 16 تیر تا 10 مرداد تکوین برگهای اولیه در جوانه پیاز 10 مرداد تا 25 مرداد آفرینش جام گل و دستگاه تناسلی طول دوره های رشد اولیه 30، توسعه 55، میانی 105 و نهایی زعفران 30 روز تکامل گل و مراحل مختلف رشد گیاه زعفران در یک دوره یکساله استفاده از بنه های 8 گرم به بالا توصیه به کشت بنه های با قطر 3 سانتی متر به بالا با وزن تقریبی 8 گرم مقایسه میانگین اثر وزن پیاز بر تعداد گل در متر مربع انتخاب بنه Number of Flowers No/m2 زمان کشت تراکم بوته و روش کشت 50 بوته در مترمربع بصورت تک کاری همانند دانه تسبیح به فاصله ردیف و بوته (cm10×20) یا (cm5×40) و ردیفی توصیه می شود. روش کشت مخلوط زعفران و زیره سیاه به نسبت دو ردیف زعفران یک ردیف زیره سیاه توصیه می شود.
آبیاری نمودار 1- اثر آبیاری تابستانه بر تعداد کل در مترمربع نمودار 2- اثر آبیاری تابستانه بر وزن کل در هکتار  یکبار آبیاری در مردادماه علاوه بر آبیاریهای متداول توصیه می شود.
نیاز آبی حدود 3000 مترمکعب یک بار آبیاری در مرداد ماه توصیه گردیده بالاترین نیاز آبی در فروردین و اردیبهشت با مقدار 5/2 میلی متر در روز بهترین زمان آبیاری در خراسان 15 مهر دوره آبیاری هر 15 روز یکبار کوددهی مصرف 25 تن کود دامی یا محلولپاشی یک بار در اسفندماه با کود مایع مخلوط (N12% ، P2058%، K2O4% + کلاتهای آهن، روی، منگنز و مس) با غلظت 7 در هزار و 1000 لیتر آب در هکتار (افزایش 33% عملکرد) یا 100 کیلو اوره در هکتار پس از برداشت گل وجین و مبارزه با علفهای هرز  ترجیحاً مبارزه تلفیقی با توجه به ارگانیک بودن محصول زعفران  مبارزه با علفهای هرز پهن برگ قبل از ظهور گیاه و پس از رویش Sencor (Metribuzin)   مبا

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  ................... توجه فرمایید !

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .

 



 « پرداخت آنلاین »


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت فناوری تولید و فراوری زعفران در ایران