ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق حقوق تفاوت شرکتهای دولتی و موسسات دولتی

اختصاصی از ژیکو تحقیق حقوق تفاوت شرکتهای دولتی و موسسات دولتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق حقوق تفاوت شرکتهای دولتی و موسسات دولتی


تحقیق حقوق تفاوت شرکتهای دولتی و موسسات دولتی

تحقیق حقوق تفاوت شرکتهای دولتی و موسسات دولتی

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات:75

 

 

 

 

 

تاریخچه
نگاهی گذرا به پیشینه تاریخی سازمانهای دولتی در ایران

از آنجا که تشکیل سازمانهای اداری دولتی بستگی به ثبات و انسجام دولتها دارد . دولت ایران از دوران قبل از اسلام ، خصوصاً در دورة سلسلة ساسانیان از یک نظام پیشرفته اداری برخوردار شده1 و پس از اسلام نیز دورة صفویه را می توان شاخص ترین دوران در زمینه تاسیس سازمانهای اداری و بطور کلی سازمان دهی امور کشوری از سوی دولت شناخت . در دوران گذشته فعالیتهای سازمانهای دولتی به امور مشخص و معینی محدود می شد که این امور عمدتاً در چهار زمینه زیر بودند : 2

  • جمع آوری مالیات
  • اجرای احکام قضائی
  • برقراری نظم و امنیت
  • برقراری روبط با سایر دول

با بروز انقلاب صنعتی در اروپا و تغییر ساختار سیاسی و اقتصادی در جوامع اروپا ، سایر کشورها از جمله ایران از لگوهای غربی تأثیر پذیرفته و تغییراتی را در نظام اداری و اجتماعی خود ایجاد کردند . این تغییرات در کشور ما از طریق دعوت از کارشناسان و ماموران غربی صورت گرفت کارشناسان عربی در زمینه های مختلف اقدام به تغییر ساختار اداری کشورها کردند که از آن جمله می توان اقدامات : مورگان شوستر ، دکتر میلسپوو اشاره کرد .

سازمانهای اداری جدید که در ایران ایجاد شدند عنوان (وزارتخانه ) به خود گرفتند . نخستین وزارتخانه ایران در دورة فتحلی شاه قاجار در سال 1239 ه . ق بنام ((وزارت دول خارجه )) تاسیس شد . پس از آن سه وزارتخانه دیگر بوجود آمدند . وزارت عدیله ،  وزارت داخله ، وزارت فوائد عامه[1] .

لازم به ذکر اس که نخستین هیأت دولت نیز ریاست صدر اعظم و حضور چهار وزیر جدید در تاریخ 1239 ه .ق تشکیل  شد .[2]

پس از چندی در دورة ناصرالدین شاه قاجار در سال 1252 ه .ق تعداد وزارتخانه ها به شش هزار وزارتخانه افزایش یافت . این وزارتخانه ها عبارتند از وزارت داخله ، وزارت خارجه ، وزارت جنگ ، وزارت عدیله ، وزارت مالیه ، وزارت وظایف .

تعداد وزارت خانه ها اغلب بنا به تصمیم شاه و با ضرورت و مقتضیات کشور متغییر بود ولی این تغییرات کلا ً روندی رو به افزایش داشت که حاکی از ورود فعالیت های جدیدی به حوزه تکالیف دولت ها بود . به عنوان مثال : در سال 1283 ه . ق تعداد هفت وزارتخانه سازمانهای اداری کشور را تشکیل می داد که در سال 1289 ه . ق به وزارتخانه رسید[3]. بامداخله روز افزون دولت در عرصه عمومی این عدد در سال 1299 به14 وزارتخانه رسید . با بروز انقلاب مشروطیت زمینه اصلاحات عمیقی در امور سازمانهای دولتی ایجاد شد به طوریکه تصمیمات این سازمانها از این پس خارج از اراده افراد و دولتمردان قرار گرفت و فعالیت آنها بر اساس موازین قانونی خصوصاً نخستین قانون اساسی کشور (1285 ه . ش) تنظیم شد . اصول متعددی از قانون اساسی مشروطیت مانند اصول 15 ، 21 و 26 به امور سازمانهای

اداری (وزارتخانه ها) اختصاص یافت[4] .

به منظور ضابطه مند کردن استخدام کارکنان دولت ، نخستین قانون استخدام کشوری در سال 1301 ه . ش به تصویب رسید و همچنین در 15 دیماه 1305 قانون لزوم تنظیم لایحه قانونی وزارتخانه ها از تصویب مجلس می گذرد[5] .

در چند دهه اخیر وزارت خانه ها و سازمانهای اداری گسترش چشمگیری داشته اند و عملاً عرصه های مختلف صنعتی ، تجاری ، عمرلانی ، فرهنگی و ... را تحت پوشش خود درآورده اند . در حال حاضر ، 20 وزارتخانه و چندصد سازمان موسسه . شرکت[6] دولتی تشکیلات اداری کشور را شکل داده اند .

 




دانلود با لینک مستقیم


تحقیق حقوق تفاوت شرکتهای دولتی و موسسات دولتی

تحقیق و بررسی در مورد تجهیز کارگاه

اختصاصی از ژیکو تحقیق و بررسی در مورد تجهیز کارگاه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 58

 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر

عنوان:

مسکن مهر ماهشهر

استاد:

آقای غریب وند

نگارش :

منصور قادری

890725785

تجهیز کارگاه : عبارتست از عملیات، اقدامات و تدارکاتی که باید بصورت موقت برای دوره اجرا انجام شود.

انوع تجهیز:

تجهیز اولیه: اقدامات اولیه برای تجهیز کارگاه اصلی

امکانات ضروری تجهیز اولیه

ابزار الات

محل اسکان و دفاتر کار

تسهیلات لازم جهت تهیه غذا

انبار لوازم

ایجاد راههای اولیه دسترسی

مدت زمان تجهیز کارگاه اولیه یک سوم یا یک چهارم مدت زمان تجهیز ثانویه است.

تجهیز ثانویه: مجموعه عملیات جهت انجام امور موضوع پیمان

در ادامه تجهیز اولیه و تکمیل کننده آن بوده

تامین محل اسکان و دفاتر کار با برپایی ساختمانهای دائم و پیش ساخته

عریض تر نمودن راههای دسترسی

سازماندهی و داشتن برنامه مدون در امر تجهیز کارگاه در جهت کاهش هزینه ها و سرعت بخشیدن کارها

انواع کارگاه از نظر ابعاد:

کارگاههای بزرگ : دارای بیش از 10 مرحله شاخص اصلی و 300 فعالیت کاری می باشد.

کارگاههای متوسط: دارای حداکثر 6 مرحله شاخص اصلی و تا 300 فعالیت کاری می باشد.

کارگاههای کوچک: دارای کمتر از 4 مرحله شاخص اصلی بوده و سقف فعالیت های آن از 100 ایتم تجاوز نکند.

انواع کارگاه از نظر مکان:

کارگاههای ثابت

پروژه های سد سازی

پروژه های ساختمان سازی

کارگاههای متحرک

پروژه های راه سازی

پروژه های شبکه آبیاری

چالش های تجهیز کارگاه :

پایین بودن ضریب تجهیز کارگاه بویژه در پروژه های متوسط و کوچک

نامناسب بودن طرح جانمایی کارگاه

طولانی شدن مسیرهای حمل و نقل در اثر متمرکز نمودن دستگاه های سنگ شکن و بچینگ

عدم واگذاری کار تناسب با توانایی و ظرفیت پیمانکاران و مشاوران

عدم تناسب نیروی انسانی بومی و غیر بومی

عدم مدیریت صحیح نیروی انسانی

بی تجربگی در امر تجهیز کارگاه

عدم برنامه ریزی صحیح

عدم اولویت بندی صحیح امور تجهیز کارگاه

سوئ مدیریت

کمبود نقدینگی

عدم توانایی پیمانکار و در نتیجه تجهیز طولانی کارگاه حتی تا پایان کار

ساز و کارهای تجهیزکارگاه جهت رفع چالشها

توجه خاص به امر تجهیز کارگاه در سایه یک برنامه ریزی دقیق و جامع سعی در بهره گیری از علوم مختلف رفتاری و نقش و نوع ارتباط آنها با رفتار فردی، گروه یا سازمان

تبدیل دستگاه های با ظرفیت بالا به دستگاه های کوچکتر با تعداد بیشتر به منظور بهره گیری از دستگاههای دیگر در صورت خرابی یکی از آنها

بکارگیری نیروی انسانی بومی با توجه به شرایط منطقه

ظرفیت سازی کافی تامین آب ، برق ، گاز ، مخابرات با توجه به حداکثر بکارگیری دستورالعمل نیروی انسانی

تهیه و بکارگیری دستورالعمل های حفاظت و ایمنی

تحویل کارگاه :

تحویل کارگاه طی یک مراسم ویژه و با حضور مسئولین محلی و کشوری صورت می گیرد که کارفرما در حضور مهندس مشاور ، کارگاه را تحویل پیمانکار می دهد.

تعهد کارفرما:

کارفرما باید کارگاه را تحویل پیمانکار دهد و در صورتی که اجرای کار در زمین ها و محل های تحویلی مستلزم اخذ پروانه یا پرداخت حقوقی از قبیل عوارض شهرداری باشد باید نسبت به تحصیل پروانه های لازم و پرداخت وجوه مزبور اقدام نماید.

تامین زمین از سوی پیمانکار:

تامین زمین توسط پیمانکار با پرداخت وجوه مربوطه در صورتیکه بخشی از آن بر عهده پیمانکار باشد.

تعارض کارگاه:

هرگونه توقف در اجرای تمام یا بخشی از کار بدلیل تعارض در امر تحویل کارگاه به پیمانکار ، مشمول


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد تجهیز کارگاه

تحقیق و بررسی در مورد بتن در کارگاههای ایران 66 ص

اختصاصی از ژیکو تحقیق و بررسی در مورد بتن در کارگاههای ایران 66 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 97

 

بتن در کارگاههای ایران

مصرف بتن بعلت ارزانی و دسترسی راحت به آن روز به روز در سراسر جهان توسعه می یابد زیرا مصالح مورد مصرف در بتن که عبارت از شن و ماسه و سیمان است بحد وفور در همه جای کره زمین یافت می شود. از طرفی بعلت عمر طولانی قطعات بتنی و مقاومت بتنی و مقاومت آن در مقابل عوامل جوی در مقایسه با سایر مصالح مخصوصا فولاد توجه مهندسین را در سراسر دنیا به خود معطوف داشته و در نتیجه کاربرد آن روز به روز زیادتر می شود، بطوریکه در صد ساختمانهای بتنی بلند به نسبت ساختمانهای دیگر روز به روز رو به فزونی است حتی در بعضی ممالک احداث ساختمانهای بلند فقط با بتن آرمه مجاز است.

دیگر از جاذبه های بتن آنست که این جسم قبل از سخت شدن سیال بوده و در هر شکل قالبی که ریخته شود بعد از سخت شدن به همان شکل در می آید از این راه معماران و طراحان می توانند اجزاء مختلخ ساختمان را از لحاظ هندسی به دلخواه خود نمایند.

در عوض عیب بزرگ قطعات بتن آرمه آنست که هیچ وقت فرضیات محاسباتی کاملا مطابق واقعیت نیست زیرا اولین فرضی که یک محاسب ساختمان بتن آرمه می کند آنست که بتن و فولاد را جسم همگن فرض نموده و تنش و کرنش آنها را مساوی در نظر می گیرد و محاسبات خود را بر مبنای آن شروع کرده و ادامه می دهد در صورتیکه این فرض کاملا با حقیقت وفق نمی دهد و تنش و کرنش بتن و فولاد کاملا مساوی نیستند. ولی اگر در طراحی بتن وساخت و اجراء و عمل آوری و بالاخره در نگهداری آن دقت کافی بعمل آید و بتن مطابق دستورالعمل های مؤسسات تحقیقاتی و استاندلردهای دنیا طراحی و ساخته شود شاید به میزان قابل توجهی فرضیات و عمل بهمدیگر نزدیک شوند.

برای رسیدن به این هدف که بتوانیم در ایران بتنی کاملا مطابق با استانداردهای بین المللی استفاده نمائیم دو اشکال موجود است:

الف: بتن استاندارد با کیفیت عالی به مراتب از بتنی که ما اینک در کارگاهها از آن استفاده می نمائیم گرانتر تمام می شود و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست و این مطلب برای سازندگان واحدهای مسکونی که اغلب قریب به اتفاق انبوه سازان واحدهای مسکونی بوده و فروشندگان آن


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد بتن در کارگاههای ایران 66 ص

دانلود پاورپوینت مدیریت HSE در پروژه

اختصاصی از ژیکو دانلود پاورپوینت مدیریت HSE در پروژه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت مدیریت HSE در پروژه


دانلود پاورپوینت مدیریت HSE در پروژه

در این بخش پاورپوینتی با موضوع و عنوان مدیریت HSE در پروژه برای دانلود قرار داده شده است. این پاورپوینت در 14 اسلاید تدوین شده است. در ذیل فهرست مطالب و همچنین پیشنمایشی از آن آورده شده است.

 

 

فهرست مطالب:

  • اهمیت HSE در پروژه برای سازمانها
  • جایگاه پروژه ها در سازمان
  • از دیدگاه علم مدیریت پروژه
  • شروع برنامه های HSE در پروژه ها
  • در سازمانهای پروژه محور
  • مراحل مدیریت HSE پروژه
  • HSE plan چیست؟
  • اهم مندرجات در یک HSE plan
  • نکات قابل توجه


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت مدیریت HSE در پروژه

اقدم پژوهی بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان

اختصاصی از ژیکو اقدم پژوهی بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدم پژوهی بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان


اقدم پژوهی بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان

دانلود اقدم پژوهی بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد.

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 26

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه :

بیان وضعیت   

تعریف مفاهیم واصطلاحات:

یافته های علمی:

علل بی انضباطی دانشآموزان  

تأثیر محیط عاطفی کلاس :

د)علل مربوط به خانواده:

ه)علل مربوط به روابط اجتماعی :

و)عوامل روانی :

پیشینه ی تحقیق:

گرد آوری شواهد1:

تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل  

دلایل بی انضباطی دانش آموزان:

راههای کاهش یا حذف رفتار های بی نظمی  

انتخاب راه حل موقتی و اجرای نظارت بر آن:

گردآوری اطلاعات (شواهد2):

ارزشیابی ونتیجه گیری و گزارش نهایی:

منابع و مأخذ مورد استفاده:

 

 چکیده

هر نوع رفتاری که از ارزشهای پذیرفته شده جامعه به دور است (با توجه فرهنگ)و دارای تکرار شدت و مداومت است و در زمانها و مکانهای متعدد اتفاق می افتد و همچنین رفتاری است که با درماندگی و کاهش کارایی فرد همراه است. پایبندی به ضابطه ها در یک گروه اجتماعی باعث تداوم آن می شود. انضباط، اخلاق کلاس درس است و بدون آن کلاس تبدیل به یک ازدحام یا غوغا می شود. (سی ام فلینگ، الیزابت پروس،1373 ، ص 80)

هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم

کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آن ها را به حداقل برسانیم. از جمله:

از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم.  باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظارهایی داریم.

محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات، سالم گردانیم. باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس راحت اند.و در مدرسه احساس آرامش می کنند.

فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای همۀ دانش آموزان، معنادار باشند؛ و با رغبت ها و توانایی های ایشان سازگار باشند. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، خصایص رشدی هر سن، محتوای درسی خاص هر کلاس و هر مقطع، و رغبت های ویژه دانش آموزان خود را دقیقاً بدانیم.

برای همۀ دانش آموزان فرصت هایی فراهم آوریم که موفقیت را تجربه کنند.به تجربه دیده ایم که برخی از دانش آموزان به زودی نشان می دهند که پیشرفت درسی دارند در صورتی که برخی دیگر دیرتر خود را آشکار می کنند. با بعضی از دانش آموزان در دروس علمی و برخی در دروس اجتماعی پیشرفت نشان می دهند. در هر صورت، معلم باید تدابیر

و راهبردهایی به کار ببرد که همۀ دانش آموزان، به شکلی، موفقیت را تجربه کنند.


دانلود با لینک مستقیم


اقدم پژوهی بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان