ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره رابطه بازار کار و فارغ التحصیلان

اختصاصی از ژیکو دانلود مقاله کامل درباره رابطه بازار کار و فارغ التحصیلان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 7

 

رابطه بازار کاروفارغ التحصیلان

سازمان همیاری اشتغال فارغ‌التحصیلان جهاد دانشگاهی با همکاری جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س) به منظور معرفی فرصت‌های شغلی به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان جویای کار و ایجاد زمینه مناسب برای آشنایی کارفرمایان با ساختار علمی و توانمندی فارغ‌التحصیلان و جذب آنها در فضای تعامل مستقیم دو طرفه، اولین نمایشگاه "فرصت‌های شغلی در ایران" را برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری اشتغال فارغ‌التحصیلان جهاد دانشگاهی، این نمایشگاه برای اولین بار در کشور و با اهداف تشکیل بازار کار (تلاقی عرضه و تقاضا با هدف شایسته‌سالاری و شایسته گزینی) و ایجاد ارتباط مستقیم بین کارجویان فارغ‌التحصیل دانشگاهی، کارفرمایان و موسسات آموزش عالی (به عنوان عرضه‌کنندگان نیروی فارغ‌التحصیل) و شرکت‌های کاریابی، در تاریخ 4ـ1 خردادماه سال جاری در دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود.

برای این منظور طرح برگزاری اولین نمایشگاه فرصت‌های شغلی در سه بخش زیر برنامه‌ریزی شده است؛

ـ شناسایی نیروهای انسانی جویای کار نیروی انسانی و جمع‌آوری اطلاعات آنها در بانک اطلاعات و ارائه به غرفه‌های نمایشگاهی و دعوت از این سازمان‌ها برای حضور در نمایشگاه فرصت‌های شغلی

ـ شناسایی نیروهای انسانی جویای کار و تهیه بانک اطلاعات و ارائه به شرکت‌ها و سازمان ها برای دستیابی به نیروی انسانی شایسته مورد نیاز

ـ آموزش جوانان فارغ‌التحصیل جویای کار و ارتقای توانمندی‌های شغلی آنها برای کسب مشاغل حرفه‌ای در سازمان‌ها

نهادها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و خصوصی، دانشگاه‌ها، کانون‌های فارغ‌التحصیلی، مراکز کاریابی و... می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در این نمایشگاه به سایت www.jobfair.ir مراجعه کنید.

چطورکار پیدا کنیم

در این یادداشت می‌خواهم پاسخ آن دسته از دوستان عزیزی را بدهم که مثل سلمان عزیز، فرهاد عزیز در بسطام، هانیه و مرتضی در مشهد مقدس، نیلوفر عزیز در کلن آلمان از من پرسیده بودند که چطور و چگونه کار (خوب و مناسبی) پیدا کنند یا چگونه از طریق اینترنت کار کنند یا اینکه اصولاً چگونه کار از راه دور و یا کار در خانه‌ای بیابند که درآمد خوبی داشته باشد و آنها را از لحاظ مالی مستقل کند و اینکه چرا در کارهای یکسان عملکرد افراد مختلف متفاوت است. حتماً می‌دانید که وقتی از «کار» و «کار گرفتن» صحبت می‌کنیم در واقع داریم در مورد بازاری صحبت می‌کنیم که به آن می‌گویند «بازار کار» - در بازار کار، کار ما بازاریابی است و این بار می‌خواهیم خودمان، توانایی ها و مهارت‌هایی را که داریم را بازاریابی کنیم. مثل هر بازار دیگری، در این بازار هم ما خریدارانی داریم (کارفرما)، فروشندگانی (کارمند) و دلالانی (آژانس‌های کاریابی). وقتی چنین دیدی نسبت به قضیه داشته باشیم - و لطفاً اگر جوانانی در اعضای خانواده خود دارید که جویای کار هستند این مطلب را حتماً به آنها برسانید تا بخوانند - متوجه می‌شویم که پیدا کردن کار (در دنیای واقعی یا مجازی) کار راحت، بی زحمت و پیش پا افتاده‌ای نیست. پیدا کردن کار یک نگرش از بالا لازم دارد و افراد برای انجام همین کار و دسترسی به این بازار باید مطالعات لازم را داشته باشند و آموزش‌های لازم را ببینند. والدین یک خانواده چنانچه این اطلاعات را داشته باشند می‌تواند به بچه ها این مهارت را منتقل کنند و در غیر اینصورت بچه‌ها یا خودشان باید به فکر باشند و یا از سیستم آموزشی (آموزش و پرورش) یا اداره کار و امور اجتماعی بخواهند که به آنان این آموزش‌ها را بدهند. در برخی از کشورها - تا آنجا که من اطلاع دارم مثلاً در آلمان و کانادا - اداره کار و مدارس در تمام زمینه‌های مرتبط با کار و خصوصاً در دوره‌ی‌ پیش از ورود به بازار کار یا برای افرادی که آشنایی کمی دارند مثلاً در زمینه یافتن کار، تکمیل و ارسال رزومه‌، شرکت در مصاحبه و ... به مردم خدماتی چون برگزاری سممینار یا جلسات آموزشی و جزوات و کتابهای آموزشی و نیز در رابطه با قوانین و بیمه و ... ارائه می‌دهند. بازار کار هم مثل هر بازار دیگری است و افرادی که جویای کار هستند در واقع وارد یک مبارزه جدی می‌شوند آن هم با توجه به این روند رو به رشد تقاضا و کاهش فرصت‌های شغلی در اکثر کشورهای دنیا و علی الخصوص در همین کشور خودمان. چنین نگرشی به بازار کار به نظرم نه تنها نومیدکننده نیست که همراه می‌شود با یک جور هیجان خاص و حس پیروزی در این بازار، حسی فوق‌العاده شیرین و دلنشین است. افراد جویای کار نگاهشان به این «بازار کار» تعیین کننده است چرا که آنان فروشندگان کالایی هستند که باید بخوبی، درست و صادقانه (که این نکته خیلی مهمی است برای فردی که جویای کار است) عرضه شود، از سوی دیگر خریداران (کارفرماها) که اکثراً بسیار کارکشته‌ نیز هستند می‌خواهند بهترین کالا را جذب کنند. می بینید که وقتی اینگونه قضیه را می‌بینیم یافتن کار مناسب چقدر جذاب می‌شود چرا که ابتدا لازم است شما خودتان را برای ورود به این بازار از پیش آماده کنید. افرادی موفق می‌شوند که با اطلاعات بهتر و جامعتر وارد شوند و در عین حال صبر و تحمل هم داشته باشند. تمام آن استراتژی‌هایی که در یک بازاریابی کالا و خدمات می‌گوییم، اینجا هم مصداق دارند. پس برای آماده شدن برای ورود به بازار کار از پیش باید خودمان را آماده کنیم، باید توانایی‌ها و قابلیت‌های خودمان را «صادقانه» بشناسیم و «صادقانه» نشان دهیم. همان باشیم که در رزومه‌ی خودمان می‌نویسیم. اگر لازم است تا در کلاس، سمینار و یا دوره‌ی ویژه‌ای برای آشنایی بیشتر با بازار کار و چگونگی ورود به آن شرکت کنیم، این کار را باید انجام دهیم، اگر لازم است کتاب قوانین کار و بیمه را مطالعه کنیم باید این کار را انجام دهیم - چرا که این کارها ضروری است. درست مثل آن است که می‌خواهید کالا یا خدماتی را (که خود شما هستید) به بازار کار عرضه کنید، چه کار می‌کنید؟ اول مطالعه و جمع آوری اطلاعات، بعد تعیین استراتژی، بعد اقدام به تهیه‌ی رزومه‌ی کاری، سوابق تحصیلی و کاری قبلی که داشته اید (کاتالوگ و بروشور و کارت ویزیت شما) بعد اقدام به شناسایی باز (چه کسی به شما و کار شما نیاز دارد) بعد اقدام به ارسال (هدف گیری بازار کار و کارفرمایان متقاضی همکاری با شما) بعد شرکت در مصاحبه، بعد عقد قرارداد و بعد حفظ کار و ... می‌بینید؟ این مبارزه‌‌ای است چرا که ده‌ها و صدها نفر پیش از شما رزومه‌هایشان را ارسال کرده‌اند. اجازه دهید خاطره‌ای را برایتان تعریف کنم، پانزده سال پیش، من تازه از دانشگاه مرخص شده بودم، گرچه پیش از آن به مدت دو سال هم کار می‌کردم و هم درس می‌خواندم، با مطالعه و تحقیق


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره رابطه بازار کار و فارغ التحصیلان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد