لینک پرداخت و دانلود "پایین مطلب:
فرمت فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحه: 175
فهرست مطالب:
مقدمه
بیان مسئله اهمیت و ضرورت پژوهش
4- اهداف پژوهش
5- گزارههای تحقیق (سوالها/فرضیهها)
6- معرفی نوع متغیرها وتعاریف عملیاتی:
فصل دوم
مقدمه
یادگیری از دیدگاه روانشناسی رفتارگرا یادگیری از دیدگاه روانشناسی شناختی نظریه رشد شاختی پیاژه نظریه یادگیری گشتالت نظریه یادگیری معنیدار کلامی[1] نظریه پردازش اطلاعات
راهبردهای شناختی[2] – فراشناختی [3]
راهبردهای تکراردر تکالیف ساده یادگیری
راهبرد مرور ذهنی در تکالیف پیچیده یادگیری
راهبرد بسطدهی در تکالیف پایه
راهبرد بسطدهی درتکالیف پیچیده
راهبرد سازماندهی در تکالیف پایه
راهبرد سازماندهی در تکالیف پیچیده یادگیری
فراشناخت پرورش مهارتهای فکری
پرورش مهارتهای حل مسئله
مهارتهای تدریس
دستورالعملهای قبل از مطالعه
دستورالعملهای هنگام مطالعه:
دستورالعملهای بعد از مطالعه
دستورالعملهای جهت گسترش حافظه دستورالعملهای جهت بهسازی حافظه
ادبیات پژوهش موجود در موضوع مورد مطالعه
فصل سوم
1-3 روش تحقیق
2-3- جامعة مورد مطالعه
1-3-3- نمونه مورد مطالعه و روش نمونهگیری
2-3-2- ملاک انتخاب نمونه
4-3- ابزار پژوهش
1-4-3- معرفی ابزار
2-4-3- اعتبار[1] آزمون:
5-3- روش نمره گذاری
6-3- روش تجزیه و تحلیل آماری
ارائه و تحلیل نتایج کلی
بخش استنباطی
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
سوال اول:
سوال دوم:
محدودیتها
پیشنهادها:
منابع فارسی
منابع انگلیسی
مقدمه
محیط پیرامون ما با وجود افراد، اشیاء و رویدادهای متعدد ومتنوع بسیار پیچیده است بعلاوه کنش متقابل وتغییرات مداوم موجود در عوامل مختلف پیچیدگی فزایندهای را بر زندگی انسان تحمیل میکند. و انسان برای مقابله با این همه تغییرات بدنبال یافتن راهحلهای مناسب برای سازگاری است.
از آنجائیکه منابع خطر و ارضاء نیاز ما نیز پیوسته در حال تغییرند. لازمة زندگی پویایی در سازگاری ارگانیسم با محیط است. و فرایندهای یادگیری پویایی لازم برای ارگانیسم را فراهم میکند تا بتواند با شرایط محیطی گوناگون به زندگی خود ادامه دهد. یعنی علاوه براینکه محرکهای مختلف مثبت، منفی یا خنثی را بشناسد. رفتارهای مناسب مقابل هر کدام از محرکها را یاد بگیرد واین یادگیری به طرق مختلف از ابتدای زندی نوع بشر صورت گرفته است اما امروزه با تکامل زندگی بشر یادگیری عمومی و کسب دانش از طریق آموزش بخش مهمی از اطلاعات لازم برای سازگاری را در اختیار قرار میدهد. (السون[1] و هرگنهان[2]،1997)
حجم اطلاعات از هر نوع که باشد،چنان رو به افزایش است که هر فرد در هر شغل و مقامی برای رفع نیازهای فردی و شغلی خود نیاز به مطالعه و صرف وقت زیاد برای آن دارد. به این ترتیب مطالعه وسیلة ارتقاء نوع بشر و ابزار انتقال علم ودانش است. ولی متأسفانه در جامعة ما هنوز فرهنگ مطالعه به عنوان یک نیاز واقعی برای مردم به حساب نمیآید. و حتی دانشآموزان ودانشجویان ما نیز که مطالعه جزء اصلی و حرفه وزندگی آنهاست درست مطالعه نمیکنند. روش مطالعه فعال را نمیدانند، کند میخوانند، به اندازه کافی مطالب را درک نمیکنند، به خوبی به یاد نمیآورند. نمیدانند چه بخوانند؟ چگونه بخوانند؟ و چگونه به خاطر بسپارند؟ از همه بدتر نمیدانند که بد میخوانند و اینهمه باعث گریز از مطالعه و عدم یادگیری مناسب از آن است.
تحقیق در مورد مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق