ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پایان نامه بررسی مشکلات روانی و اجتماعی نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی در مقایسه با نوجوانان تحت سرپرستی خانواده

اختصاصی از ژیکو دانلود پایان نامه بررسی مشکلات روانی و اجتماعی نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی در مقایسه با نوجوانان تحت سرپرستی خانواده دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پایان نامه بررسی مشکلات روانی و اجتماعی نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی در مقایسه با نوجوانان تحت سرپرستی خانواده


دانلود پایان نامه بررسی مشکلات روانی و اجتماعی نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی در مقایسه با نوجوانان تحت سرپرستی خانواده

زمانی که دوران کودکی به پایان می رسد، در واقع دوران آرامش و دورة خفتگی غرایز به پایان خود نزدیک می شود و دو دوران پر فراز و نوجوانی مرحله گذر از این دوران، برای هر چه زودتر رسیدن به دنیای جذاب جوانی، از دوره های ظریف وحساس زندگی آدمی و شاید هم حساسترین این دوران است. در این دوران نوجوان که به تازگی از دنیای شیرین و شاد و پر از امنیت کودکی گذر کرده است، گام در دنیای پر نشیب و فرازی می گذرد که دیگر به اندازه عالم کودکی طلایی و رؤیایی نیست . واقعیتهای زندگی اندک اندک چهره نشان می دهند و نوجوان اغلب نخستین سختیهای دوران بزرگسالی را تجربه می کند، این دنیای واقعی تر است و نوجوان به تدریج با تغییرات بیولوژیکی ، جسمانی که در وضع ظاهر وی پدید می آید، از نظر حالات روانی و تحرک نیز وارد مرحله دیگری از عمر یا بلوغ می شود.
اگر نوجوان به طور طبیعی رشد خود را سپری کرده باشد، در دورة بلوغ رشد سریع جسمی و روانی او آغاز می شود. روشن است همان طور که سرعت رشد در همة دوره های زندگی انسان یکسان نیست، در این دوره نیز متفاوت است. در دورة بلوغ همزمان با دگرگونیهای جسمی حالات تشویش و نگرانی در نوجوانی نمایان می شود و گاهی در برخی از آنان تمام اندیشه و ذهن و پندارشان را به خود مشغول می دارد که با اندک توجهی این تغییرات برای هر ماد، پدر و مربی قابل فهم و درک خواهد بود. بنابراین جا دارد که به چگونگی این دگرگونیهای نوجوانان پی ببریم و ریشه های سازگاری و ناسازگاری وی را با خانواده، مدرسه و اجتماع بشناسیم تا بتوانیم در این دوران حساس زندگی، با آنان برخورد آگاهانه داشته باشیم. ژان ژاک روسو  فیلسوف نامدار فرانسوی می گوید: بلوغ یک تولد دوباره است. در این دوره چون در نوجوان از لحاظ جسمی و عاطفی تغییرات بزرگ و زیادی پیدا می شود انتظار دارد که اطرافیان وی در تمام زمینه ها او را درک کنند و در هر مورد با او همدلی و همدردی نشان دهند. همچنین در این دوره نوجنان با دیدن پاره ای از دگرگونیها در خیوش که به نظرش نوعی برتری خوش آیند و دلپذیر می آید، میل دارد آنها را به رخ دیگران بکشد تا مورد ستایش قرار گیرد.
مجموعه این حالات و هجوم افکار و پندارهای قدرتمند گوناگون باعث سرگشتگی نوجوان می شود و در این جاست که می کوشد با تضادهای درونی خود که اینک او را آشفته و بیمناک کرده است دست و پنجه نرم کند تا از سرگشتگی و پریشانی که بدان گرفتار آمده است رهایی یابد. در همین بحرانهای  روانی است که هر یک از آنان به ترتیبی واکنشها و رفتارها و کردارهای خاصی از خود نشان می دهند که می توان گفت چگونگی تربیت سالهای نخستین نوجوان و آموخته ها و دیدگاه های فکری، اجتماعی، و مذهبی او را در تندی یا کندی و یا مثبت و منفی بودن حالاتش تأثیر زیادی دارد و حداقل در بازگردانیدن حالت تعادل و حس اعتماد به خود و ایجاد ابزار روحیه سازگاری نوجوان عامل بزرگی شناخته می شود. در این دوره باید با بحرانهای روانی و عاطفی نوجوانان در هر زمینه با آگاهی و شکیبایی برخورد شود و از هر نوع اقدام نسنجیده و رفتار تند با آنان جلوگیری به عمل آید و به ویژه از کوچک شمردن و جدی نگرفتن و ریشخند آنها خودداری شود. در غیر این صورت چه بسا آنان را به سرکشی و نافرمانی بیشتر و بدبینی و بی‌اعتمادی نسبت به اطرافیان واداشته ایم و یا اینکه آنان را بدون پشتیبان دلسوز و راهنمای آگاه در حساسترین دوره عمرشان با کوهی از مشکلات عاطفی گوناگون یکه و تنها رها کرده ایم. این دوره سرکشی و نافرمانی نوجانان، که در روان شناسی به آن حالت و مرحله از «شیر گرفتن روانی» می گویند، از اهمیت بسیار برخوردار و مرحله سرنوشت سازی است.
ویژگیهای رشد جسمی و دگرگونیهای روانی در دوران بلوغ که با آشکار شدن رشد و شروع تغییرات جسمی در نوجوانان آغاز می شود، سبب آشفتگی ها و دلواپسی ها در آنان می شود . سن بلوغ جنسی دختران دو سال بیشتر از پسران است. در این دوره فعالیتهای غدد تعادل خود را از دست می دهند و استخوانها به آخرین بخش رشد خود نزدیک می شوند. قد بلند می شود و هم آهنگی لازم بین اندامها و عضلات نمایان می شود .

مقدمهالف
چکیده تحقیقد
-شروع موضوع تحقیق2
-اهمیت و ضرورت تحقیق15
-اهداف تحقیق41
-طرح سوال پژوهشی44
-فرضیه های تحقیق46
-تعریف اصطلاحات عملی و نظری47
شرح موضوع تحقیق49
اهمیت و ضرورت تحقیق52
خصوصیات عاطفی در دورة نوجوانی و جوانی53
رشد اجتماعی در دورة نوجوانی54
رشد روانی در دورة نوجوانی55
عوامل مؤثر در ایجاد مسائل و مشکلات دورة نوجوانی56
چگونگی رفتار بانوجوانان و جوانان57
اهداف طرح تحقیق58
طرح سؤال پژوهشی59
فرضیه های تحقیق60
تعریف اصطلاحات و مفاهیم64
نوجوانی66
بهزیستی67
خانواده68
روانی – اجتماعی69
خودپنداری70
-ادبیات پژوهش71
-تاریخچه ای کوتاه از بهزیستی در ایران72
-مجموع بررسی ها و برداشت های اولیه و کلی73
ادبیات پژوهش73
تاریخچه ای کوتاه از بهزیستی در ایران74
مجموع بررسی ها و برداشتهای اولیه و کلی و دستورالعمل اجرایی75
-توصیف نوع و روش تحقیق76
-توصیف جامعه آماری77
-تعداد افراد نمونه و روش نمونه گیری78
-روش آماری79
توصیف نوع و روش تحقیق80
توصیف جامعه آماری81
تعداد افراد نمونه و روش نمونه گیری82
روش جمع آوری اطلاعات83
روش آماری84
-مقدمه85
-تحلیل مجذور نمرات T/student86
-تجزیه و تحلیل آماری داده ها87
مقدمه87
-اثبات فرضیه ها87
-نتیجه گیری کلی88
-محدودیت های تحقیق89
-پیشنهادات89
-اثبات فرضیه ها89
-فرضیه89
-اثبات فرضیه89
-فرضیه90
-اثبات فرضیه90
-فرضیه90
-اثبات فرضیه90
-فرضیه90
-اثبات فرضیه90
نتیجه گیری کلی91
توصیف نوع روش تحقیق91
جامعه آماری91
روش آماری91
متغیرهای حاضر در این پروژه91
محدودیتهای تحقیق93
پیشنهادات95
ضمائم97
مقیاس خودپنداری راجرز99
مقیاس عزت نفس رونبرگ101
منابع و مأخذ103

 

 

شامل 115 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پایان نامه بررسی مشکلات روانی و اجتماعی نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی در مقایسه با نوجوانان تحت سرپرستی خانواده
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد