ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره فلسفه تنظیم خانواده

اختصاصی از ژیکو تحقیق درباره فلسفه تنظیم خانواده دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 18

 

فلسفه تنظیم خانواده

نجات نسل آینده از غرق شدن در اقیانوس آدمهای بی غذا , بی مدرسه, بی خانه, بی کار و بی هدف است

روزانه 910 هزار نوزاد در دنیا متولد می شود و سالیانه 90 میلیون نفر به جمعیت جهان افزوده می شود. بر اساس پیش بینی های بعمل آمده از سوی دفتر آمار جمعیت واشنگتن که در سال 1993 انجام گرفته جمعیت جهانی در هر 11 سال تقریبا 1میلیارد نفر افزایش می یابد و در سال 2100 یعنی در پایان قرن آینده در سطح 5/12 میلیارد نفر تثبیت شده است.

در کشورهای توسعه یافته فعالیتهای پیگیر سرویس های تنظیم خانواده منجر به کاهش نرخ رشد کل جمعیت از 2/ در سالهای 1960 به 7/1 % در حال حاضر شده است ولی با تمام این تلاشها در اکثر کشورهای توسعه نیافته خانواده ها امکانات و آگاهی کافی برای اقدام به روشهای ضد بارداری را ندارند. و به طور کلی در حال حاضر 300 میلیون زوج در دنیا دسترسی به سرویسهای تنظیم خانواده ندارد.

چگونه حاملگی بوجود می آید

دستگاه تناسلی مرد: شامل غده پروستات- لوله های منی بر – بیضه- آلت دستگاه تناسلی زن : شامل تخمدان ها لوله های رحم , رحم مهبل و دستگاه تناسلی خارجی می باشد.در حول و حوش روز چهاردهم طبق عادت ماهیانه یک تخمک از یکی از تخمدانها پرتاب می شود و این تخمک وارد لوله های رحم می شود برای اینکه تخمک تبدیل به تخم گردد باید مرد و زن با هم نزدیکی کنند و اسپرم مرد از طریق انزال وارد رحم زن می شود اسپرم خود را به تخمک رسانده و با آن لقاح می کند و تخم بوجود می آید تخم در مخاط رحم جایگزین می شود و پس از گذشت 9 ماه تبدیل به جنین کامل می شود و به دنیا می آید. بشر برای تداوم حیات خود نیاز به تداوم نسل دارد همان چیزی که اصطلاحاً تناسل یا تولید مثل نامیده می شود.

((تنظیم خانواده نجات خانواده و خانمان از سیل سرگردان جمعیت و حفظ کاشانه ای آرام برای فردای فرزندان امروز است)).

روشهای مختلف پیشگیری از بارداری

تاکنون روشهای گوناگون و متعددی برای پیشگیری از بارداری ابداع گردیده که برخی از آنها به علت زیان آور یا خطرناک بودن بتدریج کنار رفته و فراموش شده اند.

آموزش روشهای ضدبارداری نقش اساسی در پیشبرد برنامه های تنظیم خانواده دارد .

روش های جلوگیری از بار داری عبارتند از :

1-آمیزش ناپیوسته

2-آمیزش انباشته

3-آمیزش ساکسونی

4-ژل ها وکرم های ضدحاملگی

5-قرصهای ضد بارداری

6-کاندوم (کاپوت)

7-آی .یو. دی

8-داروهای ضدبارداری کاشتنی (نو پلانت)

9-بستن مجرای تناسلی مرد(وازکتومی)

10-بستن لوله های رحم

11-آمپولهای تزریقی

12-دیافراگم های مهبلی

13-شستشو

آمیزش ناپیوسته:

اولین تجربه انسانها در مورد جلوگیری از بارداری این روش است. این روش در تمام نقاط دنیا انجام گرفته و به اسمهایی از قبیل (روش ناکام) و مراقبت بودن نامیده شده است با انجام این روش خطر مبتلا شدن زن به سرطان دهانه رحم کاهش می یابد و عنوان یک روش برای جلوگیری از سرطان رحم بشمار می رود.

روش انجام آمیزش نا پیوسته:

مرد در هنگام آمیزش انزال آلت تناسلی خود را از مبهل خارج می کند تا مایع منی وارد دستگاه تناسلی زن نشود به این ترتیب از حاملگی جلوگیری می شود. پس از جنگ جهانی دوم در اروپای شرقی اکثر خانواده ها برای جلوگیری ارز حاملگی از این روش استفاده می کردند و خطر حاملگی در این روش 17% محاسبه شده است.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره فلسفه تنظیم خانواده
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد