ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره رجیستری چیست ؟ 61 ص

اختصاصی از ژیکو تحقیق درباره رجیستری چیست ؟ 61 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 51

 

ریجستری چیست؟

در واقع ریجستری را می‌توان به عنوان بانک اطلاعاتی معرفی کرد که برای نگهداری تنظیمات و گزینه‌های نسخه‌های 32بیتی ویندوز همچون ویندوز 98,95, ME و NT/2000 مورد استفاده قرار می‌گیرد ........

در واقع ریجستری را می‌توان به عنوان بانک اطلاعاتی معرفی کرد که برای نگهداری تنظیمات و گزینه‌های نسخه‌های 32بیتی ویندوز همچون ویندوز 98,95, ME و NT/2000 مورد استفاده قرار می‌گیرد و شامل اطلاعات و تنظیماتی است که برای تمام قطعات سخت‌افزاری, نرم‌افزاری, کاربران و تنظیمات مربوط به خود سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر زمان که کاربری تغییری در تنظیمات مربوط به Control Panel یا System Policies, Associations Flie ایجاد کند و یا برنامه نرم‌افزاری جدیدی را نصب کند, این تغییرات در رجیستری ویندوز ثبت شده و باقی می‌مانند.

فایل‌های فیزیکی که رجیستری را تشکیل می‌دهند بسته به نسخه ویندوز شما در محل و مکان خاصی نگهداری می‌شوند, در ویندوز 95 و 98 به صورت دو فایل مخفی در پوشه ویندوز قرار دارند و با نام‌های USER.DAT و SYSTEM.DAT شناخته می‌شوند. در نسخه ME‌علاوه بر این دو فایل, فایل دیگری نیز به نام CLASSES.DAT به آنها اضافه شده است. در حالی که در نسخه‌های NT/2000‌ویندوز فایل‌ها در آدرس %SystemRoot%/System32/Config‌قرار گرفته‌اند. این فایل‌ها را نمی‌توان به صورت مستقیم ویرایش کرد و برای انجام چنین کاری نیاز به ابزار رایجی که با نام ویرایشگر رجیستری شناخته می‌شود می‌باشد.

در رجیستری برخلاف سایر برنامه‌های موجود در ویندوز, خبری از پنجره‌ها و منوهای زیبای گرافیکی نیست اما با استفاده از آن می‌توان به قدرتی دست یافت که این قابلیت‌ها در هیچ روش دیگری وجود ندارد.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که اگر درایو کارت گرافیک خود را عوض کنید, ویندوز در مرتبه بعدی شروع به کار خود از کجا بداند که به جای درایوری که خودش در هنگام نصب تعیین کرده است, بایداز این درایور جدید استفاده کند. به عبارت دیگر چگونه سیستم عامل پارامترها و گزینه‌های مختلفی را که انتخاب کرده‌اید یا برای سیستم‌تان مناسب است, به خاطر می‌سپارد.

این راز قدرتمند در رجیستری سیستم نهفته است. رجیستری انبار مرکزی است که ویندوز از آن برای ذخیره همه چیزهای مربوط به پیکربندی سیستم استفاده می‌کند. از آنجا که هرنوع تغییر غیراصولی در آن سبب از کار افتادن برنامه‌ها و حتی خود سیستم عامل می‌شود و همچنین ساختاربندی اطلاعات در آن به نحو پیچیده‌ای است که ممکن است هر کاربر تازه کاری را دچار سردرگمی کند که نتیجه آن نیز تنها اختلال در برنامه‌ها خواهد بود, به شما توصیه می‌کنم قبل از شروع به انجام تغییرات, سعی در افزایش مهارت‌ها و اطلاعات عمومی خود نمایید.

البته دسترسی به برنامه Editor آن به سادگی دسترسی به برنامه‌های دیگر نیست. در واقع می‌توان آن را به عنوان یکی از برنامه‌های پشت پرده ویندوز دانست که شامل پارامترهای سخت‌افزاری, مشخصات اجسام مختلف, پارامترهای مربوط به خود سیستم‌عامل و نیز پارامترهای برنامه‌های کاربردی می‌شود.

در این سری از مباحث سعی می‌کنیم تا شما را با کلیات رجیستری آشنا کرده, سپس در قسمت‌های مختلف و دسته‌بندی شده نکات مفیدو کلیدی که می‌توان در رجیستری اعمال کرد را مطرح می‌کنیم.

برای اجرای این برنامه می‌توانید دستور Regeditرا در کادر Run‌منوی Start وارد کنید. اما از آنجا که با هر نوع تغییر در رجیستری ممکن است تنظیمات سیستم عامل شما دچار مشکل شود بهتر است قبل از هر کار اقدام به تهیه نسخه پشتیبان از این برنامه کنید.

ایل User.datبرای ذخیره اطلاعات کاربر طراحی شده است و در آن فایل اطلاعات زیر ذخیره می شوند : 1-کاغذ دیواری ، الگوی رنگ ، گزینه ها ی ماوس، گزینه های Accesibility و دیگر پارامترهایی که در پنجره Control Panel تعیین می شوند .2- نمادهای روی Desktop

3- پوشه ها ، میانبر های موجود در منو 4- پیکر بندی تعریف شده برای پنجره Windows explorer

5- پارامترهای تعیین شده برای Accessories ویندوز

6- اتصالات شبکه و کلمات رمز

هر زمان که از ویندوز خارج می شوید سیستم کپی پشتیبان جدیدی از فایل User.dat را ایجاد می کند . این کپی پشتیبان نیز از نوع پنهان ، سیستمی و فقط خواندنی است و نام آن User.DA0 می باشد . اگر به هر دلیلی فایل User.dat خراب شده و یا از بین برود سیستم از این فایل استفاده می کند .

فایل System.dat نیز برای نگهدار ی اطلاعات سیستم طراحی شده است . این فایل نیزاطلاعات زیر را در خود نگه می دارد .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره رجیستری چیست ؟ 61 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد