X
تبلیغات
رایتل

ژیکو

جستجو

دربین هزاران فایل آماده دانلود فایل مورد نظر خود را جستجو کنید

پاورپوینت ابزارهای اقتصادی برای تحلیل بازار

اختصاصی از ژیکو پاورپوینت ابزارهای اقتصادی برای تحلیل بازار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 34 اسلاید


 قسمتی از متن .ppt : 

 

1

ابزارهای اقتصادی برای تحلیل بازار ماهیت تقاضا

Paul Shaw

World Bank Institute

Workshop: Tehran, Iran

October 18-22, 2003

تقاضا در برابر نیاز

تقاضا

مردم کالاها و خدمات می خواهند، به دلیل آنکه احساس می کنند مطلوبیت (Utility) آنان افزایش می یابد، و بنابراین مردم مایل و قادر به پرداخت هستند تا کالا و خدمات را به دست آورند.

 شاید مردم به برخی از کالاها و خدماتی را که می خواهند ”نیاز واقعی“ نداشته باشند؛ یعنی شاید این کالاها و خدمات واقعاً برای بقای افراد ضروری نباشد ( مثل خرید یک خودروی فراری در مقابل خرید یک خودروی ارزان)

نیازهای مهمی که مردم قدرت پرداخت آنها را ندارند

وقتی ادعا می کنیم که مردم نیازهای مهمی دارند ولی چنان فقیرند که قدرت پرداخت برای این نیازها را ندارند، معمولاً یک قضاوت اجتماعی وارد کار می شود که کدام نیازها واقعاً مهم هستند.

 

اگر قضاوت شود که برخی از آن نیازها واقعاً مهم هستند ، جامعه باید منابعی را بسیج کند تا آنها نیازها معنای تقاضای مؤثر پیدا کنند.

نقطة آغاز تحلیل تقاضا در بازار

میزان کالا یا خدمتی را که مردم می خواهند- یا تقاضا می کنند- در قیمت های مختلف، اندازه گیری کمّی کنیم.

داده های واقعی از کارکرد بازار کسب کنیم و بالا و پایین رفتن کمّیت های مورد تقاضا و نوسان قیمت ها را ثبت کنیم.

داده ها را برای به دست آوردن ”منحنی“ واقعی تقاضا، رسم کنیم.


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت ابزارهای اقتصادی برای تحلیل بازار
نظرات (0)
نام :
ایمیل : [پنهان میماند]
وب/وبلاگ :
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)