ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت میدان کپیتال در رم

اختصاصی از ژیکو پاورپوینت میدان کپیتال در رم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 16 صفحه

موضوع تحقیق:میدان کپیتال در رم تحلیل فضاهای شهری میدان به فضایی گفته می‌شود که در میانه ساختارهای معماری شکل می‌گیرد. این فضا در طول تاریخ تکامل شهرسازی و نسبت به ضرورت‌های موجود زمان و مکان شکل‌گیری، کاربری‌های متفاوتی داشته است و در گذشته بیشتر فعالیت‌های اقتصادی و عملکردهای گوناگون حکومتی و اجتماعی در این فضای روباز انجام می‌گرفته است. شهرهای با سابقه تاریخی، دارای میدان‌های معروفی هستند که جزئی از خاطرات مردم و هویت تاریخی این شهرها به شمار می‌روند.
میدان، عنصر فرهنگساز شهری در اواخر دوره ی رنسانس ، در ناحیه ای از رم موسوم به « کاپیتولینا » در میدان « کپیتال » ، « میکل آنژ» نشان داد چگونه می توان حجمهای بزرگ را به توازن و تناسب با یکدیگر در فضا آمیخت. میدان کپیتال: به سال 1536 وقتی که آغاز به این کار کرد به اعتلای شهرت خود در نقاشی و مجسمه سازی رسیده بود : کار ساختن سقف کلیسای کوچک «سیستینه » ، مقبره پاپ« جولیوس » وکلیسای کوچک « مدیچی » را پشت سر داشت از این رو کاپیتال ثمره ی دوران پختگی عمر او است. نکته منحصر به فرد راجع به این میدان این است که روی بلندترین تپه در میان هفت تپه ی رم قرار دارد . دیگر میدان های رم در مرکز شهر و در سطح پایین تری قرار دارند .
اما این میدان در سطح بالاتری نسبت به شهر ساخته شده و پلکانی برای رسیدن به میدان تعبیه شده است . کاپیتال شامل چند ویرانه ی قدیمی از کاخ های قرون وسطا و دوران رنسانس بود . در سال 1538پاپ پل سوم (فرانسیس) تصمیم گرفت که آن را به یک میدان شهری یادمانی تبدیل کند. برای تبدیل ویرانه ها به قلب اجتماعی سیاسی رم به افکار مبتکرانه نیاز داشت. اولین طرح میدان ، اثر آروسون ، حاصل طرح های متفاوتی است که هنرمندان در این دوره زده اند.
در این طرح ساختمان شهرداری در بالا و هنرستان هنرهای زیبا در سمت راست دیده می شود .
کاری که میکل آنژ کرد این بود که زاویه ای را که پیشتر هنرستان هنرهای زیبا تعیین کرده بود به طور قرینه در طرف دیگر محور ساختمان شهرسازی تکرار کرد . در طرح های بعدی پیشرفت های دیگری را می بینیم .
در سمت چپ ، زیر کلیسای سانتا ماریا در آراکوئلی ، دیوار ضامن را می بینید با طاقچه اش ، که اکنون مجسمه مارفوریو را در آن قرار داده اند .دیوار ضامن در پشت کاخی قرار دارد که بر طبق پلانهای میکل آنژ ساخته شد و هدف از ساخت این کاخ در اصل تکمیل کمپوزیسیونی بود که برای فضا در نظر داشت. مفهوم معماری میدان « کپیتال » را میتوان به آسانی به اجمال بیان کرد : اندیشه های «برامانته» که در بنا ی « بلودره» تحقیق یافته بود اینجا در یکی از عوامل شهر سازی – میدان – به منصه ی بروز رسید .
یا به تعبیری دیگر ترکیب فضا یی جامع ای به وجود آمده مرکب از:میدان ، پله کان و شهر که در عین حال یک بنای واحد « کاخ سنا » برراس آن جای میگرفت. هیچ یاد داشتی از «میکل آنژ» که اندیشه ی وی را در طرح «کپیتال » معلوم دارد برجای نمانده و زمینه بر حدث و گمان گشوده است . در « کپیتال » عوامل متضاد – محترم داشتن حقوق فردی و حفظ حقوق جامعه – که به هر انسان ودموکراسی حقیقی تحرک وزندگی می دهد در قالب شهر سازی به تجلی می آید. پایان .

  متن بالا فقط قسمتی از اسلاید پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل کامل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه کمک به سیستم آموزشی و یادگیری ، علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 


 

 

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »




دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت میدان کپیتال در رم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد