ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود دوقلوهای همسان 12ص

اختصاصی از ژیکو دانلود دوقلوهای همسان 12ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 12

 

دوقلوهای همسان

 

دوقلوهای همسان دارای DNA یا ژن‌های همانند هستند و بنابراین خصوصیات جسمی یکسان دارند.آنها با وجود این شباهت جسمی می‌تواند دوستان و اعضای خانواده را به اشتباه بیندازند. اما هنگامی که نوبت به ابزارهای پیچیده‌‌تر تعیین هویت مانند آزمایش اثر انگشت می‌رسد، دیگر کارها به این سادگی نیست و حتی دوقلوهای همسان را هم می‌شود تشخیص داد.علت این است که تنها ژن‌ها نیستند که تعیین‌کننده خطوط ظریف سرانگشتان شما هستند.، در عوص جزئیات ظریق این خطوط مانند قله‌ها،فرورفتگی‌ها و حلقه‌های آنها که مشخص‌کننده اثر انگشت شما هستند، تحت تاثیر استرس‌های اتفاقی هستند که جنین درون رحم متحمل می‌شود.حتی کمی تفاوت در درازای بند ناف باعث تغییر خطوط سرانگشت می‌شود. بنابراین حتی در مورد دوقلوهای همسان که ژن‌هایی کاملا مشابه دارند، تفاوت‌های گریز‌ناپذیر شرایط زندگی درون رحم، باعث تفاوت در اثر انگشت‌ها می‌شود.و به این ترتیب تا به حال متخصصان پزشکی قانونی به هیچ دو فرد با اثر انگشت مشابه بر نخورده‌اند.

DNA دوقلوهای همسان کاملا یکسان نیستگروهی از دانشمندان بین المللی دریافتند که حتی DNA دوقلوهای همسان که از تقسیم یک سلول تخم متولد شده اند، نیز کاملا یکسان نیست و تفاوتهایی در ژنوم این افراد دیده می شود.به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، تیم تحقیقاتی متشکل از دانشمندان بین المللی که نتایج تحقیقات خود را در مجله American Journal of Human Genetics منتشر کرده اند، با بررسی DNA نوزده دوقلوی همسان کشف کردند که حتی اگر توالی پایه ای، یعنی پایه هایی که ژنوم را می سازند در این افراد یکسان باشد، باز در برخی از جزئیات باهم تفاوت دارند.

به ویژه این دانشمندان کشف کردند که بعضی از اجزای DNA یکی از این دوقلوهای همسان در دیگری وجود ندارد.

در این خصوص "یان دومانسکی" از دانشگاه "اوپسالا" در سوئد که از اعضای شرکت کننده در این تحقیق بین المللی است، اظهار داشت: "کشف ما توضیح می دهد که چرا بین زوجهای دوقلو برخی از بیماریهای ارثی مثل پارکینسون تنها در یکی از این افراد توسعه می یابد. تاکنون تصور می شد که موارد محیطی علت بروز این بیماریها در یکی از زوجهای دوقلو است، اما اکنون به نظر می رسد که این گونه نیست."

پیرترین دوقلوهای همسان افریقای جنوبی ‪ ۱۰۰‬ساله شدند

پیرترین دوقلوهای همسان افریقای جنوبی که دو جنگ جهانی و ظهور و سقوط آپارتاید را پشت سر گذاشته‌اند، صدساله شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژوهانسبورگ، "دورا اویس" و "اتل نمبولا" که یک قرن قبل در یکی از استانهای شرقی افریقای جنوبی به دنیا آمده‌اند، همسرانشان را سالها قبل از دست داده‌اند و شمار نوه‌ها، نتیجه‌ها، نبیره‌ها و ندیده‌هایشان از دستشان رفته است.

اتل می‌گوید "تعداد آنها به اندازه علف‌ها زیاد است." این دو خواهر سیاهپوست که دو جنگ جهانی را پشت سر گذاشته و شاهد ظهور و سقوط "آپارتاید" (جدایی نژادی) بوده‌اند، آرزو دارند تیم کشورشان بتواند هنگام میزبانی جام جهانی فوتبال، تیم‌های بقیه کشورهای جهان را شکست دهد.

در سال ‪ ۲۰۱۰‬که برای نخستین بار مسابقات جام جهانی فوتبال در افریقا برگزار خواهد شد، افریقای جنوبی میزبان این رقابتها خواهد بود.

شهرداری ژوهانسبورگ دو ساعت دیواری که روی آنها اسامی و تاریخ تولد این دوقلوها حک شده بود، به مناسبت صدسالگی آنان به آنها هدیه داد.

کشف نوع جدیدی از دوقلوها

پزشکان اعلام کردهاند که پس از مطلعات ژنتیکی بسیار موفق به کشف نوع دیگری از دو قلو ها شده اند که چیزی ما بین دو قلو های همسان و ناهمسان است و به آنها نام دو قلوهای نیمه همسان یا (semi-identical twins) را دادهاند.

نحوه به وجود آمدن این دوقلوها بدین گونه است که دو سلول اسپرم مختلف یک تخمک واحد را بارور می کنند (روشی که پیش از این نا شناخته بود).

روش به وجود آمدن دوقلوهای ناهمسان-معمولترین نوع دو قلوهای موجود- بدین گونه است که دو سلول تخمک در رحم مادر جداگانه توسط دو اسپرم بارور می شوند. این دوقلوها از لحاظ تفاوت ژنتیکی همانند خواهر و برادر معمولی هستند.

دوقلوهای همسان بدین گونه به وجود می آیند که یک سلول تخمک توسط یک اسپرم بارور شده و سپس در مراحل اولیه رویانی، جنین تقسیم شده و دو جنین مجزا را به وجود می آورد که از لحاظ ژنتیکی عیناً شبیه به هم هستند.

نوع جدید دوقلوها وقتی شناسایی شد که یکی از دوقلوهای دارای ناهنجاری در اندام جنسی خود بود و همافرودیت به نظر می رسید (هم دارای بافتهای بیضه و هم دارای بافتهای تخمدان بود) و نوزاد دیگر (یکی دیگر از دوقلوها) پسر بود.

محققان در مجله ژنتیک انسانی عنوان کردند که این دوقلوها از لحاظ ژنتیکی نسبت به دوقلوهای ناهمسان، به هم شبیهترند اما نسبت به دوقلوهای همسان کمتر مشابهند. در این مقاله عنوان شده است که ممکن است انواع دیگری از دوقلوها نیز وجود داشته باشد که کشف نشده و یا حتی هرگز کشف نشوند.

دکتر ویویین ساتر، مجری این تحقیق گفت: به نظر من مهمترین چیزی که این تحقیق نشان داده این است که درک ما از چگونگی به وجود آمدن دوقلوها بسیار سادهانگارانه است و ممکن است راهها و روشهای دیگری وجود داشته باشد که از طریق آنها دوقلوها به وجود میآیند.

دوقلوهای نیمه همسان (semi-identical) چند سال قبل در یکی از بیماستانهای آمریکا مورد ارزیابی قرار گرفتند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود دوقلوهای همسان 12ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد