ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اطلاعات عمومی استرالیا , جانواران و گیاهان 20ص

اختصاصی از ژیکو اطلاعات عمومی استرالیا , جانواران و گیاهان 20ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 22

 

اطلاعات عمومی استرالیا

جغرافی :            

        استرالیا ششمین کشور بزرگ جهان پس از روسیه کانادا چین ایالات متحده و برزیل است . این سرزمین 50 درصد بزرگتر از اروپاست اما تراکم جمعیتش کمترین درصد جهان را دارد .استرالیا تنها کشوری است که یک قاره کامل را پوشش میدهد از لحاظ عجیب و غریب بودن آب و هوا وجود حیوانات دیدنی ٬ گونه های مختلف و محیط زیست مقام 14 را در کشورهای مختلف داراست . مرکز این سرزمین ٬ پست و اطراف آن مرتفع است . در قسمت پست مرکزی دریاچه ای به نام دریاچه تورنس قرار دارد و در ساحل شرقی آن سلسله جبالی قرار دارد که ان را سلسله جبال آلپ می نامند . گفتنی است بلندترین قله آن 3241 متر ارتفاع دارد . آب و هوای استرالیا نواحی بسیار حاصلخیزی دارد که نقش موثری در تغذیه دنیا را داراست . قسمت مرکزی ان خشک و سوزان و قسمت شرق و جنوب شرقی مرطوب و معتدل است . استرالیایی ها بیش از 3000 ساعت در سال آفتاب می بینند . محصول استرالیا نیشکر ٬ پنبه ٬ غلات ٬ گوشت گاو ٬ پشم گوسفند و گوشت شتر مرغ است . رودخانه های مهم ان دارلینگ و مورای است که به یکدیگر متصل شده اند مساحت این کشور 7,686,750 کیلومتر مربع است . می توان شهرهای بزرگ آن را ملبورن ٬ سیدنی ٬ آدلایدپرت ٬ بندرداروین و پریسبان نام برد . یولورو یک تخته سنگی به بلندی 3/6 و به عرض 2 و به قطر 9/4 کیلومتر می باشد که یکی از زیباترین و منحصربه فردترین سنگ های استرالیا و جهان است . این سنگ بر اثر تابش خورشید تغییر رنگ می دهد ٬ یعنی رنگ آن در سحرگاه با هنگام ظهر متفاوت است . استرالیا سواحل بسیاری  دارد و در سواحل آن سنگ های تزیینی بسیار زیبایی یافت می شود که بسیار ارزشمندند . برای مثال در استرالیا جنوبی در کوبرپدی سنگ های تزیینی به وفور یافت می شود . علاوه بر سنگ هاس تزیینی با ارزش ٬ در استرالیا طلا نیز یافت می شود . کالگورلی در استرالیای غربی معدنی از طلاست . در واقع استرالیا بزرگترین تولید کننده طلا در جهان می باشد . در ضمن بلند ترین راه آهن جهان واقع در تقاطع نالاربورپلین ات که از نارینا در استرالیای غربی تا نزدیک واتسون در استرالیای جنوبی کشیده شده است .یولورو یک تخته سنگی به بلندی 3/6 و به عرض 2 و به قطر 9/4 کیلومتر می باشد که یکی از زیباترین و منحصربه فردترین سنگ های استرالیا و جهان است . این سنگ بر اثر تابش خورشید تغییر رنگ می دهد ٬ یعنی رنگ آن در سحرگاه با هنگام ظهر متفاوت است . استرالیا سواحل بسیاری  دارد و در سواحل آن سنگ های تزیینی بسیار زیبایی یافت می شود که بسیار ارزشمندند . برای مثال در استرالیا جنوبی در کوبرپدی سنگ های تزیینی به وفور یافت می شود . علاوه بر سنگ هاس تزیینی با ارزش ٬ در استرالیا طلا نیز یافت می شود . کالگورلی در استرالیای غربی معدنی از طلاست . در واقع استرالیا بزرگترین تولید کننده طلا در جهان می باشد . در ضمن بلند تری

ن راه آهن جهان واقع در تقاطع نالاربورپلین است که از نارینا در استرالیای غربی تا نزدیک واتسون در استرالیای جنوبی کشیده شده است . در استرالیا جاده ها وبزرگراه های طویلی نیز وجود دارد . برای مثال ایردرکایگانا در استرالیای غربی بلندترین بزرگراه  در استرالیاست که 150 کیلومتر طول دارد . در ضمن یکی از جاده های طولانی که از پرت تا آدلاید کشیده شده 2700 کیلومتر طول دارد که همه این جاده ها اتوموبیل روست .

 محیط زیست و کشاورزی :

بلندترین حصارهای جهان در استرالیا قرار دارد . حصار دینگو در مرکز کویین لند حدود 5531 کیلومتر طول و 1/8 متر ارتفاع دارد . این حصار در دورتادور مراتع گوسفندان و شترمرغ ها ساخته شده است تا از دسترس حمله انواع حیوانات وحشی به دور باشند . در این کشور بیش از 140 میلیون راس گوسفند در مراتع و مزارع وجود دارد . پشم گوسفند استرالیایی از لحاظ کیفیت و کمیت در جهان اهمیت خاصی دارد و یک منبع صادراتی و اقتصادی برای این کشور محسوب می شود . به این ترتیب می توان افزود که استرالیا بزرگترین صادرکننده پشم در جهان است . این سرزمین از لحاظ دام بسیار غنی است و بیش از 24 میلیون راس گاو دارد که در بخش صادرات پوست و گوشت گاو نیز جزو بزرگترین صادرکنندگان در دنیا می باشد . این سرزمین حاصلخیز بیش از 25000 گونه گیاهی دارد که از آن ها برای مصارف خوراکی و دارویی استفاده می شود و این در حالی است که در سراسر اروپا تنها 17000 گونه گیاهی وجود دارد . استرالیا از لحاظ زراعت و کشاورزی جهان مقام اول را داراست .

کانگورو یک حیوان منحصر به فرد است که فقط در استرالیا زندگی میکند و زیستگاه اصلی آن در استرالیاست . برآورد شده که بیش از 40 میلیون کانگورو در این سرزمین یافت میشود . شترمرغ نیز یکی دیگر از گونه های جانوری استرالیاست که از گوشت ٬ پر و تخم آن استفاده می شود . کوالا نیز حیوان دیگر جالبی است که فقط در استرالیا یافت می شود .

در این سرزمین جنگل های وسیعی دیده میشود که سبب خوش آب و وهوایی و تنوع گیاهی و جانوری شده است . به طور کلی در این قاره عجیب ٬ غریب ترین حیوانات و گیاهان دیده می شود .

 اقتصاد استرالیا :

استرالیا دارای اقتصاد بسیار شکوفا در سال های اخیر در دنیا بوده است . سرعت رشد اقتصادی بسیار بالا نرخ بهره پایین از جمله مسایل قابل توجه در این کشور بوده است . استرالیا دارای سطح استاندارد زندگی بسیار بالایی است . سرمایه گذاری های بسیاری


دانلود با لینک مستقیم


اطلاعات عمومی استرالیا , جانواران و گیاهان 20ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد