ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت آبله مرغان

اختصاصی از ژیکو پاورپوینت آبله مرغان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت آبله مرغان


پاورپوینت آبله مرغان

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 17 صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم درس : تکنولوژی آموزشی.
موضوع: آبله مرغان.
شرح بیماری آبله‌مرغان توسط ویروس واریسلا زوستر که از خانواده هرپس ویروس است ، ایجاد می‌شود.
این ویروس بعد از ایجاد آبله‌مرغان، ، در همه افراد به صورت نهفته ، درمسیر رشته های عصبی که از نخاع خارج می شوند ، جایگزین می شود و فعالیت مجدد آن منجر به بیماری زونا یا هریس زوستر می گردد.
این ویروس از راه قطره های ریز در هوا یا تماس با ضایعات پوستی ، از فرد بیمار انتقال می یابد .
علایم عمومی ضایعات پوستی که علامت اصلی بیماری هستند ، ابتدا روی پوست صورت و سینه ظاهر می گردند ، و بعد سایر قسمتهای بدن نیز مبتلا می شوند .
ضایعات اولیه شامل ماکولوپاپولهای قرمز( مانند جوش ) شدیدا خارش دار است که درنهایت تبدیل به ویزکولهای حاوی مایع روشن تبدیل می شود.سپس این ضایعات دلمه بسته و بهبود می یابند.
و در یک زمان همه ی انواع ضایعات روی پوست پدیدار می گردد.
ضایعات را می توان روی مخاط دهان و دستگاه تناسلی نیز مشاهده کرد . انتقال یا سرایت بیماری محتمل ترین راه سرایت بیماری از طریق سیستم تنفسی و ترشحات تنفسی است .
راه دیگر انتقال ، تماس مستقیم با ضایعات پوستی بیمار مبتلا به آبله مرغان یا زونا است .میزان انتقال در تماسهای خانوادگی 90-80% است .
تصویری از لکه های آبله مرغان عوارض آبله مرغان عفونت پوست : شایع ترین عارضه ی عفونی آبله مرغان، اضافه شدن عفونت ثانویه باکتریال برروی ضایعات پوستی است .
علت این عفونت ، خراشیدگی آنها بدنبال خاراندن می باشد.
همچنین بعضی اوقات جای تاول ، اگر که تاول عفونی باشد ، روی پوست باقی می ماند. سایر عوارض عبارتند از عفونت مغز یا پرده های مغز بوسیله ی ویروس واریسلا زوستر، التهاب قلب ، قرینه ، مفاصل ، کبد و پانکراس .
درمان هدف از درمان آبله جلوگیری از بروز عوارض آن است .
برای این منظور گرفتن ناخنها ، حمام روزانه با آب ولرم و داروهای ضد خارش توصیه می گردد .درمان با اسکیلوویز نیز در بیمارانی که 24 ساعت از بیماری شان گذشته است توصیه می شود ، بخصوص در بیماران بالای 15 سال .اگر تب وجود دارد از استامینوفن استفاده کنید .به هیچ عنوان از آسپرین استفاده نکنید .زیرا این دارو ممکن است در بروز سندروم رای (یک نوع آنسفالیت ) در کودکانی که دچار عفونت ویروسی هستند ،نقش داشته باشد .
مراحل اولیه و ثانویه ی بیماری آبله در اسلاید بعدی نشان داده شده است : اصول کلی تشخیص معمولا با ظهورتاولهای پوستی داده میشود بنابراین انجام آزمایش ضرورتی ندارد .
درمان باهدف تخفیف علایم صورت می گیرد: برای کاهش خارش از پارچه ، حوله یا کمپرس آب سرد استفاده کنید. بیمار را تا حد امکان آرام وخنک نگه دارید.
گرما وتعریق باعث بروز خارش می گردد. ناخن ها را کوتاه نگاه دارید تابیمار نتواند خود رابخاراند.خاراندن تاولها می تواند باعث بروز عفونت ثانویه گردد.
پیشگیری درحال حاضر نمی توان از آن پیشگیری به عمل آورد .سرم حاوی پادتن برعلیه این ویروس ، برای افرادی که خطر بیماری خطرناک در آنها وجود دارد ( مثلا افرادی که داروهای ضد سرطان و یا داروهای سرکوب کننده ی ایمنی مصرف میکنند )، استفاده می شود .
اخیرا یک واکسن جدید برای این بیماری

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه پاورپوینت کمک به سیستم آموزشی و یادگیری و علم آموزی میباشد. 

 


دانلود فایل  پرداخت آنلاین 


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت آبله مرغان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد