ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت فرهنگ سازمانی

اختصاصی از ژیکو دانلود پاورپوینت فرهنگ سازمانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت فرهنگ سازمانی


دانلود پاورپوینت فرهنگ سازمانی

فرهنگ چیست :

کلیه کوششهایی که اعضاء یک جامعه برای انطباق خود با هنجارهای محیط اعم از طبیعی یا اجتماعی می کنند.   

ساموئل کنیگ

ـ الگویی از پیش فرضهای اساسی که گروهی ویژه در راه دستیابی به یکپارچگی و انسجام ، آفرینش و کشف پدیده ها ایجاد کرده اند .

ـ ترکیب همه چیزهایی که مردم برایشان بالاترین ارزشها را قائلند .

ـ مجموعه ای از دانسته ها و آموخته ها ، اعم از مکتسبات علمی و اوهام و خرافات و سنتها و قواعد و رسوم و مانند آنها.

ـ در اصطلاح علماء جامعه شناسی و مردم شناسی ؛ به محیط خودساخته بشر اطلاق می شود که از مجموعه علم و دانش و معتقدات مذهبی ، سنن دیرینه ، عادات و رسـوم ، هنر و قانون معمول در یک جامعه تشکیل شده و حاکم بر اعمال و رفتار افراد آن جامعه می باشد .

در نهایت :

مجموعه ای از رفتارهای آموختنی ، باورها ، عادات و سنن که مشترک میان گروهی از افراد است و به گونه ای متوالی توسط دیگران که به آن جامعه وارد می شوند آموخته و به کار گرفته می شوند.

ویــــژگیهای فـــــــرهنگ:

فرهنگ آموختنی است
فرهنگ آموخته می‌شود
فرهنگ اجتماعی است
فرهنگ پدیده‌ای ذهنی و تصوری است
فرهنگ خشنودی‌بخش است
فرهنگ سازگاری می‌یابد
فرهنگ یگانه ‌ساز است
تعریف سازمان:
سازمان همیشه از افراد تشکیل می‌شود.
این افراد به طریقی با یکدیگر ارتباط دارند و بین آن‌ها روابط متقابل برقرار است.
این روابط متقابل را می‌توان نظام بخشید.
کلیه افراد در سازمان دارای هدف‌های مشخصی هستند و بعضی از این هدف‌ها در عملکرد آن‌ها اثر می‌گذارند. هر فرد انتظار دارد که از طریق همکاری در سازمان به هدف‌های شخصی خود نیز نایل شود.
این روابط متقابل همچنین نیل به هدف‌های مشترک سازمان را میسر می‌کنند و اعضای سازمان‌ها برای دست‌یافتن به هدف‌های فردی، حصول هدف‌های مشترک سازمانی را دنبال می‌کنند. با توجه به تعریف فوق، سازمان چیزی جز روابط متقابل بین افراد نیست و ساختار سازمانی این روابط متقابل را که شامل تعیین نقش‌ها، روابط بین افراد، فعالیت‌ها، سلسله‌مراتب هدف‌ها و سایر ویژگی‌های سازمان است، منعکس می‌نماید.
تعریف فرهنگ سازمانی:
کلی است که از مجموع اجزای آن بیش‌تر است.
تاریخچه سازمان را منعکس می‌کند.
به مطالعه انسان‌شناسی مانند رسوم و نهادها مربوط می‌شود.
توسط گروهی از افراد که یک سازمان را تشکیل داده‌اند شکل گرفته است.
حرکت آن کند و سخت است.
تغییر آن به سختی صورت می‌گیرد.
ویژگی‌های فرهنگ سازمانی:
خلاقیت فردی
ریسک‌پذیری
رهبری
یک‌پارچگی
حمایت مدیریت
کنترل
هویت
سیستم پاداش
سازش با پدیده تعارض
الگوی ارتباطی
عوامل و اجزای فرهنگ سازمانی:
فرهنگ سازمان از دو لایه اصلی تشکیل شده است. نخستین لایه، ( ارزش‌ها و باورها) لایه‌ای است که نمایش‌گر نمادهای ملموس مانند طرز پوشش، رفتار، مراسم، تشریفات، اسطوره‌ها و افسانه‌هاست. لایه‌ی دیگرِ فرهنگ سازمانی، لایه‌ی پایه‌ای و یا شالوده اساسی فرهنگ سازمان است که به ارزش‌های زیربنایی، مفروضات، باورها و فرآیندهای فکری افراد و گروه‌های سازمانی اشاره دارد. این لایه در واقع فرهنگ راستین سازمان را تشکیل می‌دهد. عوامل تشکیل‌دهنده فرهنگ سازمان عبارت اند از: هنجارها، سنت‌ها و تشریفات، و مفروضات.
 
شامل 20 اسلاید POWERPOINT

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت فرهنگ سازمانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد