ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره اثرات زیانبار خاک

اختصاصی از ژیکو دانلود مقاله کامل درباره اثرات زیانبار خاک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 5

 

بدون اثرات زیانبار در خون وادار متمرکز شود، (Hochachka and Somero 1973) در پستانداران، این محصول زائد، اوره است، همان ماده ای که توسط کوسه او ray ها برای بدست آوردن تعادل اسمزی در محیط دریایی تولید و جذب می شود.

(1989 Mommsen and walsh) بدلیل اینکه اوره در آب حل می شود، می تواند با از دست دادن آب از طریق ادرار دفع شود و مقدار از دست دادن آب بستگی به قدرت غلیظ کردن کلیه ها دارد.

حیوانات و خزندگان نیتروژن را به شکل یک ترکیب دو حلقه ای، اوریک اسید دفع می کند. محصول(تولید) اوریک اسید یک نوع انطباق(سازگاری) برای دفع نیتروژن از طریق(بوسیله) جنین حیوانات و خزندگان است.(1931 Needham)

از آنجا که آب نمی تواند از پوسته عبور کند، ضایعات نیتروژنی تولید شده توسط جنین باید درون تخم جذب شوند. این ضایعات به شکل کریستالهای اوریک اسید خارج از محلول رخ می دهد و بنابراین می تواند در ادرار غلیظ شود، موجب حفظ آب توسط حیوانات و خزندگان، خصوصا در محیط های بیابانی، شود. اوریک اسید همچنین متداول ترین ضایعه نیتروژنی حاصل از آرتروپودهای خشکی است. اگر چه آب از طریق دفع اوره یا اوریک اسید ذخیره می شود(حفظ می شود) این کار هزینه ای نیز دارد که آن انرژی است که در کربن ارگانیک استفاده شده برای شکل دهی این ترکیبات استفاده شده است. برای هر اتم نیتروژن دفع شده، 5/0 و 25/1 اتم کربن ارگانیک در اوره و اوریک اسید از دست می رود.

6-4 توانایی خاک برای جذب آب به اندازه ذرات خاک بستگی دارد.

بیشتر گیاهان خشکی آب مورد نیاز خود را از خاک تامین می کنند. مقدار آبی که خاک در خود نگه می دارد و قابل دسترس بودن آن برای گیاهان بسته به ساختار فیزیکی متفاوت است. خاک از دانه های رس، گل و لای، شن و ذراتی از مواد مرده به نام detritus ها تشکیل شده است. دانه های رس که از طریق در معرض هوا قرار گرفتن مواد معدنی در انواع خاصی از بستر سنگ ها بدست می آیند، کوچکترین ذرات خاک را تشکیل می دهند. دانه های شن که از کریستال کوارتز بدست می آید بزرگ ترین ذرات و ذرات گل و لای از نظر اندازه مابین این دو هستند. این ذرات اسکلت خاک را تشکیل می دهند. همانطور که از اسمش بر می آید، اسکلت خاک یک جزء ثابتی است که بر ساختار فیزیکی و توانایی جذب آب تاثیر می گذارد اما نقش مهمی در تغییرات شیمیایی آن ندارد.

پتانسیل آب:

مفهوم پتانسیل آب برای دینامیک آب، خاک و گیاهان مهم است. پتانسیل آب در یک سیستم انرژی آزاد آب در آن سیستم است. مانند فشار اسمزی، پتانسیل آب در واحد فشار(MPa) اندازه گیری محیط تایی با غلظت پائین منتشر می شود، آب در پاسخ به تغییر در پتانسیل آب، منتشر می شود و از مناطقی با پتانسیل بالای آب به مناطقی با پتانسیل پائین آب حرکت می کند. آب خالص پتانسیل آب بیشتری نسبت به محلول دارد. بنابراین یک سلول زنده که بوسیله آب خالص احاطه شده، از طریق اسمزی آب جذب می کند. این سلول پتانسیل آب پائین تری نسبت به آب اطرافش دارد. پتانسیل آب خالص در فشار اتمسفری صفر است.

بخشهای مختلفی پتانسیل آب وجود دارد که ما یکی از آنها را بیان کرده ایم. پتانسیل آب یک سلول در آب خالص از طریق غلظت محلول در سلول تعیین می شود. هر چه محلول غلیظ تر، پتانسیل آب پائین تر می شود. پتانسیل آب از فشار نیز تاثیر می پذیرد. اگر فشار یک سیستم آب خالص به بالاتر از فشار اتمسفر افزایش یابد، پتانسیل آب نیز افزایش خواهد یافت.

پتانسیل آب محلول وقتی فشار افزایش می یابد، زیاد می شود. بنابراین، پتانسیل آب حاصل بخش اسمزی و بخش فشار است. بخش اسمزی پتانسیل آب همواره منفی است زیرا هر محلولی پتانسیل آبی کمتر از آب خالص دارد. بخش فشار آن می تواند مثبت یا منفی باشد. زمانی این پتانسیل منفی خواهد بود یک ساکشن به نام tension در سیستم وجود داشته باشد و زمانی مثبت می شود که فشار ایجاد شده به سیستم بر کاهش پتانسیل آب بر اثر حضور محلول، غلبه کند. رابطه بین اسمزی و اجزاء فشاری پتانسیل آب، استلزامی در سلولهای گیاهی دارد. هنگامیکه سلول آب جذب می کند، فشار داخلی آن در نتیجه حضور دیواره سلولی سفت آن بالا می رود. این فشار turgor می دهد و افزایش آن پتانسیل آب سلول را بالا می برد. مقایسه پتانسیل آب خاک، جو، و بخشهای مختلف یک گیاه به ما در فهم اینکه چگونه آب از خاک به بخشهای بالاتر گیاه حرکت می کند، کمک می کند. پتانسیل آب در جو، پائین ترین مقدار و در خاک بالاترین مقدار را دارد. برگهای ریشه ها و دیگر بخشهای گیاه بالاتر از جو و پائین تر از خاک است. این تفاوت باعث پتانسیل آب حرکت آب درون گیاه می شود. پتانسیل آب یک گیاه از غلظت محلول و فشار منفی اعمال شد، به بخشهای از گیاه، تاثیر می پذیرد. پتانسیل آب در خاک معمولا از بخشهای فشار تاثیر نمی پذیرد. اما جاذبه مولکولهای آب برای ذرات، بر آن اثر دارد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره اثرات زیانبار خاک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد