ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد امارات متحده عربی 22 ص

اختصاصی از ژیکو تحقیق درمورد امارات متحده عربی 22 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 22

 

÷

1-2-2- گردشگری

صنعت گردشگری کشور امارات دوران طلایی و رشد قابل توجه خود را تجربه می کند و در این میان دبی همچون نگین درخشان و طلایی صنعت گردشگری این کشور می درخشد.

صنعت گردشگری در دبی با ارزشی بالغ بر 9/1 میلیارد دلار ، سهم عظیمی در آینده و حال تولید نا خالص داخلی امارات داشته و خواهد داشت . از سوی دیگر سازمان جهانی جهانگردی نیز اخیراًَ دبی را به عنوان بر جسته ترین منطقه در زمینه رشد سریع صنعت گردشگری معرفی کرده است . این سازمان همچنین گزارش کرده است که نسبت به سال 2003 میلادی شمار گردشگران خارجی که در سال 2004 به دبی سفر کردند، 31 درصد افزایش داشته است. همچنین بر اساس طرح مربوط به توسعه صنعت گردشگری دبی که دور نمای سال 2010 برای دبی نام گرفته است، پیش بینی شده که تا سال 2010، حدود 10 میلیون گردشگر بین المللی به این منطقه دیدنی و توریستی سفر کنند و این در حالی است که پیش بینی می شود که در این مدت حدود 30 میلیون نفر نیز در قالب مسافر به این منطقه سفر کنند.

از جمله عوامل تاثیر گذار بر موفقیت دبی در زمینه جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی، توجه به عناصر ترقی دهنده صنعت گردشگری در این منطقه می باشد. طی دو سال گذشته تحولات عظیمی در بخش هتلداری و زیر ساختهای مربوط به این بخش از صنعت گردشگری دبی صورت گرفته است .

در همین حال نقش دیگر عوامل نیز،کم اهمیت نبوده است . فاکتورهای گوناگونی که به این رشد سریع در صنعت گردشگری امارات مربوط می شود عبارتند از: برنامه های گسترده و جاه طلبانه مسئولان گردشگری دبی در زمینه بازار یابی و استفاده از رسانه های چاپی،سمعی و بصری در خصوص تشویق هرچه بیشتر گردشگران بین المللی جهت سفر به این منطقه جذاب و توریستی. این اقدامات از سوی وزارت تجارت و گردشگری امارات صورت گرفته است.

همچنین همکاری نزدیک میان بخش های خصوصی و دولتی امارات نیز سهم بزرگی در خصوص جذب هرچه بیشتر گردشگران، چه داخلی و چه خارجی داشته است.

در سال 2004 میلادی و در جریان برگزاری نمایشگاه گردشگری و مسافرتی فرانسه موسوم به Topresa ، دبی به عنوان چهارمین قطب بزرگ گردشگری جهانی شناخته شد. همچنین بر اساس نظر سنجی صورت گرفته از دو میلیون خواننده مجله معتبر Travellen Conde Naste دبی به عنوان بی خطر ترین قطب گردشگری جهانی در میان فهرست 20 عنوان مناطق مهم گردشگری جهانی شناخته و معرفی شد.

در این میان می توان به عوامل مهم دیگری همچون گسترش خطوط هواپیمایی دبی در امارات در جهت ترقی صنعت گردشگری این منطقه گردشگری اشاره کرد. گسترش خطوط پروازی محلی، همچنین خطوط هواپیمایی Emira tes , Gulf Air و خطوط جدید هواپیمایی Ettihad , Air Arabia سهم شایانی در این میان داشته است .

از سوی دیگر صنعت گردشگری دبی تحولات گسترده و قابل توجه در زمینه زیر ساختارهای هتلداری تجربه می کند. گزارش شده است که در صورت تکمیل طرح های گردشگری دبی، این منطقه به نقطه ای جذاب برای اوقات تعطیلی و تفریح خانواده ها تبدیل خواهد شد که این امر خود در نهایت به افزایش در آمدهای حاصله از جانب صنعت گردشگری دبی منجر خواهد شد.

نکته جالب آن است که ساخت هتل برج العرب Burg ALArab) ) که به عنوان بزرگترین هتل جهان لقب گرفته، به رشد قابل توجه گردشگری دبی کمک های شایانی کرده است. همچنین بخش نمایشگاههای مربوط به گردشگری دبی نیز همچون عاملی مهم و حیاتی در زمینه کمک رشد جاه طلبانه صنعت گردشگری امارات به حساب آمده و سبب آن شده که شمار زیادی از گردشگران بین المللی به این منطقه جذب شوند. در همین حال برگزاری نشست های مختلف بین المللی، کنفرانس های گوناگون با موضوعات مختلف و در نهایت برگزاری نمایشگاههای متعدد به توجه هرچه بیشتر گردشگران خارجی و برگزیدن دبی به عنوان نقطه گردشگری مورد نظرشان منجر شده است. سالانه و به طور میانگین 85 نمایشگاه مهم بین المللی در دبی برگزار می شود. بی شک مهمترین عامل در این زمینه، سرمایه گذاری عمده و چندین میلیون دلاری در عرصه گردشگری دبی بوده است. امروزه صنعت گردشگری دبی گویای آن است که از فرانسه در غرب گرفته تا ژاپن در شرق، بسیاری از گزارشگران بین المللی این منطقه را برای سفرهای گردشگری و تفریحی خود بر می گزینند.

پیش از این نیز گزارش شده است که آمار و ارقام نشان دهنده آن است که در نیمه نخست سال جاری میلادی حدود 160 هزار گردشگر روسی از جاذبه های دیدنی دبی دیدن کردند. بر اساس آمار و ارقام ارائه شده از سوی سازمان (DTCM) این انتظار می رود که دبی شاهد هجوم هرچه بیشتر گردشگران روسی باشد1.

تعداد گردشگران وارد شده به دبی از سال 1990 تا 1994 میلادی

 

2-2-2- ابوظبی: شیخ نشین ابوظبی در گذشته از شهرت کمتری به عنوان یک مقصد گردشگری برخوردار بود تا زمانی که با کشف چا ههای نفت به عنوان اصلی ترین برنامه های توسعه این منطقه محسوب گردید. به طور کلی زیر ساختهای مدرن از قبیل هوا، بنادر، بزرگراهها، دریا، سیستمهای ارتباطات تلفنی، هتلهای 5 ستاره، رستوران ها و مجموعه های تفریحی و توریستی این شیخ نشین را به مرکز فعال در زمینه گردشگری تبدیل نموده است. در این امیر نشین تنوعی از دامنه انتخابها را از پارکهای یونانی، ساخت سواحل تمیز، ورزشهای آبی و دیگر ورزشها، ماجراجویی های چشمگیر و خارق العاده در بیابان یا خریدهای خوشایند از مراکز مختلف تجاری و پاساژها را شاهد هستیم. گردشگران می توانند با پرداخت هزینه، از شهر کوچک العین بازدید نمایند و از گشت و گذار باستان شناسی و مکانهای سرگرمی از قبیل شهر تفریحی السهیلی، استراحتگاه عین الفیادما، قلعه الجاهیلی یا موزه ملی لذت ببرند. در سال 1997 میلادی 937717 نفر از کشورهای مختلف از ابوظبی دیدن کرده اند.

3-2-2- جاذبه های گردشگری:

شرکت هتلهای ملی ابوظبی: شرکت هتلهای ملی ابوظبی(ADNHC) که در سال 1978 میلادی ایجاد شده است، نقش عمده ای در تبلیغ گردشگری شیخ نشین ابوظبی ایفا می کند. کل دارایی این شرکت تا پایان سال 1998


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد امارات متحده عربی 22 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد