ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ژیکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره هنرمند کیست

اختصاصی از ژیکو دانلود مقاله کامل درباره هنرمند کیست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 2

 

هنرمند کیست؟

هنرمند به فضای دوران خویش وصل می شود، به کمال و نسبت به آن حساسیت نشان می دهد و اثر خود را می آفریند. تا نیافریده نه می دانیم چیست و نه می توانیم بگوئیم چه باید باشد.

منظورم از فضا عمومیت عظیمی را شامل می شود. هنرمند به انسان زمان خود پاسخ می دهد و به طبیعت. هنرمند فلسفه زمان خویش را درمی یابد و نیازهای مشترک آدم بودن و در عین حال بی زمان بودن (یعنی همه زمانی بودن) را پاسخ می دهد. همواره این پاسخ پیش بینی نشده، قریب و مقاومت برانگیز است؛ مقاومتی که در آینده در هم شکسته می شود. هنرمند به علوم زمان خویش به معنای عام آگاهی دارد، هنرمند خود را در چشم انداز گسترده تاریخ می بیند. او چشم انداز را به ما نشان می دهد و خود در آن چشم انداز است. او نبض زمانه را درمی یابد و در نوک انگشتان خود احساس می کند. هنرمند جهان را از راه احترام به زانو درمی آورد و به ستایش وامی دارد.

هنرمند اهل تجارت نیست؛ شکلی نفیس از بی نیازی را در شخصیت و رفتار او می یابید. هنرمند به مثابه حکیم را در شعر و ادبیات گذشته خود به یاد می آوریم. هنرمند عاشق انسان و طبیعت است. هنرمند عاشق است. همواره مضمونی از عشق و روابط عاشقانه را که گهگاه و اغلب سرنوشتی تراژیک دارد در سرنوشت او می بینیم و در عین حال به شکلی مرموز احساس می کنیم که زیاد هم اهل این جهان نیست. هنرمند، عاشق عشق، رنگ، نور و زیبایی است. مزه ها، میوه ها، نوشیدنی ها و زیبایی زمینی از هنرمند دل می برند. هنرمند کسی است که یک فرهنگ، یک تاریخ و یک ملت برای ابراز هویت خویش به او اشاره می کند.

هنرمند گشاده دست است. آنچه که معنی دارد برای او می ارزد. ممکن است هنرمندان رفتاری شاهانه داشته باشند اما هرگز رفتاری خاکسارانه ندارند؛ و این از آن روست که خود را در عین حال هیچکس می داند. هنرمند اهل هپروت است اما پای برهنه بر روی زمین دارد. هنرمند شکوه و رنج آدمیزاد بودن را به یادمان می آورد. هم خویشی ما با هنرمندان از این راه است. هنرمندان اندکی دیوانه به نظر می آیند. من باور دارم هنرمند به جای دیگر که نمی دانم کجاست وصل است یا لااقل در لحظه خلق اثر وصل می شود. هنرمند در عین حال یک جنگجوست، باید با دیو عادت و بدسلیقگی مبارزه کند؛ اما اسلحه ای جز کار خود و گاه زبان و رفتار خود ندارد.

هنرمندان هستی گذشته ما را به آینده منتقل می کنند. پلی به عظمت رنگین کمان، فرهیختگان و هنر دوستان آنها هستند که همواره و در هر دوره ای بر این پل گذر می کنند و گذر کردن خویش را آگاهند. هنرمند گاه تندخو و پرخاشگر است. ناراضی است. کم تحمل شده است. راه دشوار دستیابی به خویش را می پیماید. هنرمند خوش سلیقه است. لباس بر تن او ارزش می یابد؛ حتی اگر شلخته و فقیرانه باشد پذیرفتنی است. هنرمند هرگز به این مقوله آگه نیست که اثری که آفریده شاهکار است یا نه. ریاکاری، حیله گری، حسادت و ناعادلانه بودن را هرگز در رفتار هنرمند نمی بینید. هنرمند خود خواه است؛ راهی جز این ندارد. برای درک آن باید لحظه مخوف تنهایی هنرمند را در لحظه خلق اثر تجربه کرد. در این خودخواهی مآل اندیشی نیست. سهم بیشتر از چیزی نیست. بیشتر خودسری است و نیاز به آزادی تا هر جا. هنرمند انسانی لذت جوست در مقابل زیبایی تاب ندارد و ممکن است او را جمال پرست بگوئیم که در لغت نامه نقاشی گذشته ما جایگاهی بلند دارد. هنرمند انقلابی است. انقلاب او برای آب و نان نیست؛ انقلابی است برای گشودن پنجره ای دیگر، نگاهی دیگر و نوری دیگر. هنرمند سختکوش است می داند برای دستیابی به آنچه که ارزشش را داشته باشد همه عمرش را باید بگذارد. هنرمند تحمل چیزی یا موقعیتی را که دوست نداشته باشد ندارد. اگر مجبورش کنند افسرده می شود. هنرمندان در اداره زندگی خود ناتوانند برای این امور نیاز به دیگری دارند. هنرمندان مثل ستارگان هستند، کهکشانی به وسعت آسمان. انعکاس شکوه آسمان در شب. هنرمندان در زندگی آدمیان چنین معنایی دارند. هنرمندان از ما بهترانند. در هنرمندان نوعی اشرافیت فکری را می توان یافت. آنها اغلب عاشق تراژدی هستند؛ آن نفیس ترین معنایی که هنر را علی رغم تنوع در ساختار و بیان به هنر کلاسیک تبدیل می کند جاودانگی معنایی است کلاسیک که از اشرافیت فکری می آید. هنرمند از اول وجود داشته است یعنی به محض اینکه جانور آدم شد هنرمند همراهش بود.

هنرمند شهرت و محبوبیت با دوامش را از راه نفوذ اثرش در مردم دارد نه از راه تبلیغات که شهرتی فوری و کوتاه عمر است. شهرت هنرمند مربوط به او نیست مربوط به آینده است. هنرمندان اندازه های متفاوتی دارند بعضی غول پیکرند و بعضی کوچک تر.

شاملو می گفت: هنرمندان را سلسله جبالی بدانید که بعضی قله های آن از ابرها بیرونند، بالاترند؛ اما همواره باید یادمان باشد که هنرمندان وجودی معصومانه و کودکانه دارند. اگر همه اینها بود و بیش از اینها آن گاه ممکن است که او را بشناسیم.

زنان زودتر از مردان هنرمندان را می شناسند؛ شاید از آن رو که قلبی روشن تر دارند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره هنرمند کیست
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد